Opiskelija osaa kirjoittaa pääosin ymmärrettävästi, mutta lyhyesti ja yksipuolisesti koulutuksestaan, työkokemuksestaan ja -tehtävistään esim. työnhakutilannetta varten.
Opiskelija osaa esitellä yksinkertaisesti keskeisimmät asiat työympäristöstään ja oman alansa toiminnoista.
Opiskelija osaa toimia ennakoitavissa olevissa,tavanomaisissa työelämän kirjallisissa vuorovaikutustilanteissa.
Opiskelija osaa pystyy hakemaan ja valikoimaan oman alansa tietoa helppolukuisista lähteistä.
Opiskelija osaa kertoa keskeiset asiat koulutuksestaan, työkokemuksestaan ja -tehtävistään.
Opiskelija osaa esitellä kirjallisesti työympäristöään ja oman alansa toimintoja, tuotteita ja palveluja,osaa viestiä asiakaslähtöisesti asiakaskontakteissa.
Opiskelija pystyy hoitamaan kirjalliset asiakaspalvelutilanteet asianmukaisesti
Opiskelija pystyy hakemaan, kriittisesti valikoimaan ja käsittelemään työtehtäviensä hallinnan edellyttämää tietoa keskeisimmistä lähteistä
Opiskelija pystyy seuraamaan oman alansa kehitystä yleisellä tasolla.
Opiskelija osaa kertoa tarkoituksenmukaisesti itsestään, koulutuksestaan, työkokemuksestaan sekä työtehtävistään sekä käyttää monipuolisesti oman alansa keskeistä erikoisterminologiaa.
Opiskelija osaa esitellä työympäristöään ja oman alansa toimintoja osana ympäröivää yhteiskuntaa sekä työskennellä ammattitaitoisesti pohjoismaisessa toimintaympäristössä.
Opiskelija osaa tehokkaasti ja ammattitaitoisesti viestiä asiakaslähtöisesti erilaisissa suhdeverkostoissa ja asiakaskontakteissa.
Opiskelija osaa valita vastaanottajan ja tilanteen mukaisen kielen ja tyylin erilaisissa viestintätilanteissa.
Opiskelija pystyy hakemaan, pystyy seuraamaan oman alansa kehitystä ja osallistumaan siihen eri kanavien kautta (esim. media, konferenssit, kirjallisuus).
Anne Kerttula
Opettajan jakama materiaali + mahd. opiskelijoiden tuottama Moodlessa
Lähi- ja etäopetus/yhteistoiminnallinen oppiminen/harjoitukset/itsenäinen verkko-opiskelu/ohjattu verkko-opiskelu/tentit
Aktiivinen osallistuminen työskentelyyn opintojaksolla, kirjalliset kotitehtävät, verkkotehtävät ja suulliset tehtävät sekä kirjallinen ja suullinen tentti.
Läsnäolo 80%.
Suomi
01.08.2022 - 31.12.2022
08.06.2022 - 30.08.2022
3 op
21MRESTO
Anne Kerttula
Esitiedot: Lukion ruotsi tai vastaava kielitaito. B1-tason kielitaito.
Kurssit Yrkessvenska för servicebranschen, muntlig ja Yrkessvenska för servicebranschen, skriftlig pidetään yhtenä opintojaksona, mutta arvosanat annetaan erillisinä.
TAMK Kielet ja viestintä
Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma
TAMK Pääkampus
1 op
0-5
Kirjallinen tentti: xx2022
Suulliset tentit pareittain/pienryhmässä sovitun aikataulun mukaisesti samalla viikolla kuin kirjallinen. Sekä kirjallisessa että suullisessa tentissä opiskelijalla on oltava varma nettiyhteys sekä kamera käytössään, suullisessa myös mikrofoni.
1. uusinta xx
2. uusinta ja korotus xx
Suullisen uusinta sovitaan opettajan kanssa.
Lähiopetus - ja etäopetus+itsenäinen työskentely 27h/op.
Opintojakso on hylätty, mikäli opiskelija ei saavuta arviointikriteerien taitotasoa 1.
Opiskelija
-osaa kirjoittaa pääosin ymmärrettävästi mutta lyhyesti ja yksipuolisesti koulutuksestaan, työkokemuksestaan ja -tehtävistään esim. työnhakutilannetta varten
-osaa esitellä yksinkertaisesti keskeisimmät asiat työympäristöstään ja oman alansa toiminnoista
-osaa toimia ennakoitavissa olevissa,tavanomaisissa työelämän kirjallisissa vuorovaikutustilanteissa
-pystyy hakemaan ja valikoimaan oman alansa tietoa helppolukuisista lähteistä
Opiskelija
-osaa kertoa keskeiset asiat koulutuksestaan, työkokemuksestaan ja -tehtävistään
-osaa esitellä kirjallisesti työympäristöään ja oman alansa toimintoja, tuotteita ja palveluja,osaa viestiä asiakaslähtöisesti asiakaskontakteissa
-pystyy hoitamaan kirjalliset asiakaspalvelutilanteet asianmukaisesti
-pystyy hakemaan työtehtäviensä hallinnan edellyttämää tietoa keskeisimmistä lähteistä
-pystyy seuraamaan oman alansa kehitystä yleisellä tasolla.
Opiskelija
-osaa kertoa tarkoituksenmukaisesti itsestään, koulutuksestaan, työkokemuksestaan sekä työtehtävistään sekä käyttää monipuolisesti oman alansa keskeistä erikoisterminologiaa
-osaa esitellä työympäristöään ja oman alansa toimintoja osana ympäröivää yhteiskuntaa sekä työskennellä ammattitaitoisesti pohjoismaisessa toimintaympäristössä
-osaa tehokkaasti ja ammattitaitoisesti viestiä asiakaslähtöisesti erilaisissa suhdeverkostoissa ja
asiakaskontakteissa
- osaa valita vastaanottajan ja tilanteen mukaisen kielen ja tyylin erilaisissa viestintätilanteissa
-pystyy hakemaan, pystyy seuraamaan oman alansa kehitystä ja osallistumaan siihen eri kanavien kautta
osaa valmistella vakuuttavan, jäsennellyn kirjallisen esityksen tarvittavine materiaaleineen