Opiskelija osaa kirjoittaa pääosin ymmärrettävästi, mutta lyhyesti ja yksipuolisesti koulutuksestaan, työkokemuksestaan ja -tehtävistään esim. työnhakutilannetta varten.
Opiskelija osaa esitellä yksinkertaisesti keskeisimmät asiat työympäristöstään ja oman alansa toiminnoista.
Opiskelija osaa toimia ennakoitavissa olevissa,tavanomaisissa työelämän kirjallisissa vuorovaikutustilanteissa.
Opiskelija osaa pystyy hakemaan ja valikoimaan oman alansa tietoa helppolukuisista lähteistä.
Opiskelija osaa kertoa keskeiset asiat koulutuksestaan, työkokemuksestaan ja -tehtävistään.
Opiskelija osaa esitellä kirjallisesti työympäristöään ja oman alansa toimintoja, tuotteita ja palveluja,osaa viestiä asiakaslähtöisesti asiakaskontakteissa.
Opiskelija pystyy hoitamaan kirjalliset asiakaspalvelutilanteet asianmukaisesti
Opiskelija pystyy hakemaan, kriittisesti valikoimaan ja käsittelemään työtehtäviensä hallinnan edellyttämää tietoa keskeisimmistä lähteistä
Opiskelija pystyy seuraamaan oman alansa kehitystä yleisellä tasolla.
Opiskelija osaa kertoa tarkoituksenmukaisesti itsestään, koulutuksestaan, työkokemuksestaan sekä työtehtävistään sekä käyttää monipuolisesti oman alansa keskeistä erikoisterminologiaa.
Opiskelija osaa esitellä työympäristöään ja oman alansa toimintoja osana ympäröivää yhteiskuntaa sekä työskennellä ammattitaitoisesti pohjoismaisessa toimintaympäristössä.
Opiskelija osaa tehokkaasti ja ammattitaitoisesti viestiä asiakaslähtöisesti erilaisissa suhdeverkostoissa ja asiakaskontakteissa.
Opiskelija osaa valita vastaanottajan ja tilanteen mukaisen kielen ja tyylin erilaisissa viestintätilanteissa.
Opiskelija pystyy hakemaan, pystyy seuraamaan oman alansa kehitystä ja osallistumaan siihen eri kanavien kautta (esim. media, konferenssit, kirjallisuus).
Satu Kylmälä
Opettajan materiaali.
Lähiopetus, yhteistoiminnallinen oppiminen, kirjalliset harjoitukset, itsenäinen verkko-opiskelu, ohjattu verkko-opiskelu ja kirjallinen tentti.
Aktiivinen osallistuminen työskentelyyn opintojaksolla, kirjalliset kotitehtävät, verkkotehtävät, kirjallinen tentti.
Läsnäolo 80%.
Suomi
03.09.2021 - 17.12.2021
02.07.2021 - 06.09.2021
3 op
20MRESTO
Sari Hanska
Esitiedot: Lukion ruotsi tai vastaava kielitaito (B1-tason kielitaito).
Restonomi
Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma
TAMK Pääkampus
1 op
0-5
-
-
Moodlessa pidettävän kirjallisen tentin ajankohta sovitaan opintojen alussa.
-
Koko ruotsin kielen 5 opintopisteen opintojakso suoritetaan samanaikaisesti (Svenska i servicebranschen, muntlig 2 op ja Svenska i servicebranschen, skriftlig 3 op). Opiskelijan itsenäinen työskentely yht. 135 h (sis. virtuaaliosuuden ja 16 h lähiopetusta). Kurssit Yrkessvenska för servicebranschen, muntlig ja Yrkessvenska för servicebranschen, skriftlig pidetään yhtenä opintojaksona, mutta arvosanat annetaan erillisinä.
Opetusta on 1. - 2. periodilla lukuvuonna 2021 - 2022.
Opintojakso on hylätty, mikäli opiskelija ei saavuta arviointikriteerien taitotasoa 1.
Opiskelija
- osaa kirjoittaa pääosin ymmärrettävästi, mutta lyhyesti ja yksipuolisesti koulutuksestaan, työkokemuksestaan ja -tehtävistään esim. työnhakutilannetta varten
- osaa esitellä yksinkertaisesti keskeisimmät asiat työympäristöstään ja oman alansa toiminnoista
- osaa toimia ennakoitavissa olevissa, tavanomaisissa työelämän kirjallisissa vuorovaikutustilanteissa
- pystyy hakemaan ja valikoimaan oman alansa tietoa helppolukuisista lähteistä
Opiskelija
- osaa kertoa keskeiset asiat koulutuksestaan, työkokemuksestaan ja -tehtävistään
- opiskelija osaa esitellä kirjallisesti työympäristöään ja oman alansa toimintoja, tuotteita ja palveluja,osaa viestiä asiakaslähtöisesti asiakaskontakteissa
- pystyy hoitamaan kirjalliset asiakaspalvelutilanteet asianmukaisesti
- pystyy hakemaan, kriittisesti valikoimaan ja käsittelemään työtehtäviensä hallinnan edellyttämää tietoa keskeisimmistä lähteistä
- pystyy seuraamaan oman alansa kehitystä yleisellä tasolla.
Opiskelija
- osaa kertoa tarkoituksenmukaisesti itsestään, koulutuksestaan, työkokemuksestaan sekä työtehtävistään sekä käyttää monipuolisesti oman alansa keskeistä erikoisterminologiaa
- osaa esitellä työympäristöään ja oman alansa toimintoja osana ympäröivää yhteiskuntaa sekä työskennellä ammattitaitoisesti
pohjoismaisessa toimintaympäristössä
- osaa tehokkaasti ja ammattitaitoisesti viestiä asiakaslähtöisesti erilaisissa suhdeverkostoissa ja asiakaskontakteissa
- osaa valita vastaanottajan ja tilanteen mukaisen kielen ja tyylin erilaisissa viestintätilanteissa
- pystyy hakemaan, pystyy seuraamaan oman alansa kehitystä ja osallistumaan siihen eri kanavien kautta (esim. media, konferenssit, kirjallisuus)