Opiskelija viestii ymmärrettävästi ja asiatyylisesti jäljitellen malleja ja ohjeita.
Opiskelija löytää lähteitä, joskin niiden käyttö ja referointi on vähäistä.
Väitteiden perusteleminen on vaatimatonta.
Viestien rakentaminen on hapuilevaa, ja kielen muoto- ja tyyliseikoissa on huomautettavaa.
Opiskelija viestii jäsentyneesti ja havainnollisesti sekä kohdentaa viestinsä vastaanottajan ja tilanteen mukaisesti.
Opiskelija perustelee näkemyksensä.
Opiskelija valitsee lähteensä tarkoituksenmukaisesti, ja referointi niveltyy luontevasti muuhun tekstiin. Olennainen tieto välittyy selkeästi.
Viestit ovat helposti vastaanotettavia ja tekstit melko virheettömiä.
Opiskelija viestii vakuuttavasti, innostavasti ja vuorovaikutteisesti.
Opiskelija perustelee näkemyksensä monipuolisesti.
Opiskelija käyttää lähteitä arvioivasti ja kommentoiden.
Olennainen tieto on erinomaisesti jäsennelty ja tiivistetty, ja kieli ja tyyli on hallittua.
Satu Kylmälä
Oppimateriaali jaetaan Moodlen kautta.
Luennot, harjoitukset, tiimityöskentely
Opintojakson suorittaminen edellyttää aktiivista osallistumista ja sitoutumista tiimitoimintaan sekä kirjallisten ja suullisten tehtävien suorittamista aikataulutavoitteiden mukaan.
Opintojakson arvioitavat tehtävät (0 - 5): tiimiyrityksen portfolio esityksineen 50 % ja parityönä toteutettava pienoistutkielma 50 %.
Suomi
01.08.2021 - 31.12.2021
02.07.2021 - 31.08.2021
5 op
21RESTO
Eija Lähteenmäki
Restonomi
Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma
TAMK Pääkampus
0-5
AHOT-menettely, josta neuvoteltava opettajan kanssa.
Tehtävien aikataulut täsmentyvät opintojakson alkaessa.
Opintojaksoon sisältyy 10 lähiopetuskertaa ja 2 seminaarikertaa (yhteensä 36 tuntia). Opiskelijoiden ja tiimien itsenäistä työskentelyä n. 95 tuntia.
1. periodi:
Asiatyyli ja oikeakielisyys
Tekstilajit
TAMKin raportointiohje ja raporttipohja
Referointi, tekstiviitteet ja lähdeluettelo
Pienoistutkielman ohjeistus
2. periodi:
Tiimien perustaminen ja tiimiyritysten ideointi
Yhteisöviestinnän perusteet
Liikekirjeet
Tiedottaminen
Verkkoviestintä
Vuorovaikutus- ja esiintymistaidot
Tiimitehtävien esittely loppuseminaarissa
Opiskelija ei osallistu tiimiyritystoimintaan eikä tee annettuja tehtäviä.
Opiskelija osallistuu tiimiyritystoimintaan. Tiimin tuotokset ovat tavanomaisia jäljitellen malleja ja vakiintuneita käytänteitä. Tuotokset ovat hajanaisia, eikä viestinnästä rakennu yhtenäistä yhteisökuvaa. Tiimi ei taustoita eikä perustlele valintojaan.
Opiskelija löytää lähteitä, joskin niiden käyttö ja referointi on vähäistä. Väitteiden perustelu jää vaatimattomaksi. Viestien rakentaminen on hapuilevaa, ja kielen muoto- ja tyyliseikoissa on huomautettavaa.
Opiskelija osallistuu tiimiyritystoimintaan aktiivisesti. Tiimin tuotokset ovat tarkoituksenmukaisia. Tuotokset pyrkivät rakentamaan yhtenäistä yhteisökuvaa. Tiimi taustoittaa ja perustelee valintansa.
Opiskelija käyttää lähteitä asianmukaisesti. Referointi niveltyy muuhun tekstiin. Olennainen tieto välittyy selkeästi. Viestit ovat helposti vastaanotettavia, sujuvia ja tekstit melko virheettömiä.
Opiskelija osallistuu tiimiyritystoimintaan vuorovaikutteisesti ja innovatiivisesti. Tiimin tuotokset ovat tarkoituksenmukaisia ja omaperäisiä. Tuotokset herättävät mielenkiinnon ja rakentavat yhteinäistä yhteisökuvaa viestintästrategian mukaisella tavalla. Tiimi taustoittaa ja perustelee valintansa luovasti ja vakuuttavasti. Opiskelija arvioi omaa ja tiiminsä jäsenten viestintäosaamista realistisesti ja monipuolisesti.
Opiskelija käyttä lähteitä arvioivasti ja kommentoiden. Opiskelija osaa jäsentää ja tiivistää olennaisen tiedon erinomaisesti ja hallitseen tilannekohtaisen kielen ja tyylin.