Opiskelija tunnistaa palvelumuotoilun käsitteistön ja osaa kuvata käyttäjälähtöisen palvelun.
Opiskelija tuntee erilaisia palvelumuotoilun menetelmiä ja käyttää niitä ohjatusti.
Opiskelija osaa toimia tiimin tuella palvelumuotoiluprosessissa.
Opiskelija tarkastelee ja arvioi asioita omasta näkökulmastaan.
Opiskelija jäsentää palvelumuotoilun käsitteen alaan liittyvänä ilmiönä ja osaa soveltaa sitä taloudellisesti kannattavan ja laadukkaan käyttäjälähtöisen palvelun suunnittelussa. Opiskelija osaa johtaa ohjatusti omaa palvelumuotoiluprosessiaan.
Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja sitoutuneesti noudattaen palvelualalle tärkeitä vaatimuksia.
Opiskelija ymmärtää palvelumuotoilun käsitteen ammatillisessa kontekstissa ja osaa soveltaa sekä analysoida sitä taloudellisesti kannattavan ja laadukkaan käyttäjälähtöisen palvelun suunnittelussa. Opiskelija osaa johtaa tavoitteellisesti omaa palvelumuotoiluprosessiaan.
Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja sitoutuneesti oman palvelualan vaatimukset ja tarpeet huomioon ottaen.
Opiskelija ei tunnista palvelumuotoilun käsitteistöä eikä tunne palvelumuotoilun menetelmiä niin, että osaisi käyttää niitä.
Sanna Luoto
Tenttikirja (ks. Tenttien ajankohdat): Koivisto, M., Säynäjäkangas, J. & Forsberg, S. 2019, Palvelumuotoilun bisneskirja, Alma Talent, Helsinki. Löydät kirjan e-kirjana TAMK:n kirjastosta.
Lisäksi opintojaksolla osoitettava materiaali.
Verkkoluennot ja webinaarit
Yhteistoiminnallinen työskentely verkon välityksellä, tiimi- ja yksilötyöskentely
Seminaariesitykset
Kirjatentti, 0–5, 30% kokonaisarvosanasta
Palvelumuotoiluprosessi-tiimitehtävä, 0–5, 60% kokonaisarvosanasta
Harjoitukset 1.–4., hyväksytty/täydennettävä
Kaikki kiertoon -pohdinta, hyväksytty/täydennettävä
Tiimin vertaisarviointi ja ammatillinen osallistuminen 0–5, 10% kokonaisarvosanasta
Suomi
23.08.2021 - 13.10.2021
02.07.2021 - 16.08.2021
10 op
19RESTO
15 - 50
Sanna Luoto, Taija Karhe
Opintojakson toteutus tapahtuu pääasiassa etäopetuksena.
Restonomi
Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma
TAMK Pääkampus
8 op
9 op
0-5
Pääsääntöisesti valinnaista suoritustapaa, AHOT-menettely sovitaan tarvittaessa ja tapauskohtaisesti.
Palvelumuotoilu-prosessi tiimityönä työelämän toimeksiantona.
Asiantuntijavieraat webinaareissa.
Kirjatentti 30.8.2021 klo 9-11.
Uusintatentti järjestetään tarvittaessa.
10 op = 270 h opiskelijan työtä
Opintojakso toteutetaan verkko-opiskeluna ja itsenäisenä opiskeluna. Varaa seuraavat ajankohdat kalenteriisi webinaareja, verkkotyöskentelyä, itsenäistä opiskelua ja tiimityötä varten:
HUOM! Ajankohdat vahvistetaan kun lukujärjestys julkaistaan.
Maanantaisin klo 8.00-16.00
Tiistaisin klo 8.00-16.00
Keskiviikkoisin klo 11.15-16.00
Opintojakson tarkempi aikataulu (mm. webinaariajankohdat) julkaistaan opintojakson alkaessa.
Opiskelija ei tunnista palvelumuotoilun käsitteistöä eikä tunne palvelumuotoilun menetelmiä niin, että osaisi käyttää niitä.
Opiskelija tunnistaa palvelumuotoilun käsitteistön ja osaa kuvata käyttäjälähtöisen palvelukokonaisuuden.
Opiskelija tuntee erilaisia palvelumuotoilun menetelmiä ja käyttää niitä ohjatusti.
Opiskelija tarkastelee ja arvioi asioita omasta näkökulmastaan.
Opiskelija jäsentää palvelumuotoilun käsitteen alaan liittyvänä ilmiönä ja osaa soveltaa sitä taloudellisesti kannattavan ja laadukkaan käyttäjälähtöisen palvelukokonaisuuden suunnittelussa.
Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja sitoutuneesti noudattaen palvelualalle tärkeitä vaatimuksia.
Opiskelija ymmärtää palvelumuotoilun käsitteen ammatillisessa kontekstissa ja osaa soveltaa sekä analysoida sitä taloudellisesti kannattavan ja laadukkaan käyttäjälähtöisen palvelukokonaisuuden suunnittelussa.
Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja sitoutuneesti oman palvelualan vaatimukset ja tarpeet huomioon ottaen.