•   Esimiehen työkalupakki 8T00DQ62-3005 10.01.2022-25.02.2022  10 op  (20MRESTO) +-
    Opintojakson osaamistavoitteet
    Opiskelija osaa
    - rekrytoida ja perehdyttää työntekijät
    - opastaa työntekijät toimimaan työyhteisön tavoitteiden mukaisesti
    - suunnitella, analysoida ja kehittää operatiivista henkilöstöjohtamista.
    Opintojakson sisältö
    MITÄ välineitä tarvitaan esihenkilön työkalupakkiin?
    MIKSI henkilöstöjohtaminen on tärkeää esihenkilötyössä?
    MITEN toimia lakien ja ohjeiden mukaisesti esihenkilötehtävissä?
    Arviointikriteerit
    Tyydyttävä

    Tiedostaa liikeidean mukaisen OPERATIIVISEN henkilöstöjohtamisen tärkeyden.

    Tietää mitä on henkilöstöjohtaminen ja mitä siihen liittyy.

    Tiedostaa henkilöstöjohtamisen välineitä ja henkilöstön kehittämisen merkityksen.

    Hyvä

    Ymmärtää liikeidean mukaisen henkilöstöjohtamisen tärkeyden.

    Osaa toteuttaa henkilöstöjohtamista erilaisilla välineillä.

    Ymmärtää henkilöstöjohtamisessa motivoinnin ja henkilöstön kehittämisen merkityksen.

    Kiitettävä

    Osaa laatia liikeidean mukaisen henkilöstöjohtamisen suunnitelman.

    Osaa toteuttaa henkilöstöjohtamista erilaisilla välineillä kannattavasti ja resurssit huomioiden.

    Osaa ottaa henkilöstöjohtamisessa huomioon motivoinnin ja henkilöstön kehittämisen tärkeyden. Osaa analysoida tekemiensä päätösten vaikutusta työyhteisöön.


    Vastuuhenkilön nimi

    Sami Salonen

    Kirjallisuus

    Luentomateriaali, verkkomateriaalit Moodle-työtilassa ja erikseen sovittava kirjallisuus.

    Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

    Itsenäinen verkko-opiskelu, vapaaehtoiset verkkoluennot.

    Arviointimenetelmät (toteutus) ja kriteerit (opintojakso)

    Opintojakso arvioidaan arvosanalla 0–5 opintojakson arviointikriteerien mukaisesti. Oppimistehtäväkohtaiset arviointikriteerit on kerrottu tehtävänannon yhteydessä. Lisäksi opintojaksolla sovelletaan TAMK:n Yhteisiä arviointikriteerejä.

    Oppimistehtävät palautetaan viimeistään palautuspäivänä. Myöhästynyt suoritus vaikuttaa arvosanaan. Arvosanalla arvioitavissa myöhästyneissä suorituksissa arvosana laskee yhdellä jokaista viikkoa kohden.

    Opetuskielet

    Suomi

    Ajoitus

    10.01.2022 - 25.02.2022

    Ilmoittautumisaika

    02.12.2021 - 31.12.2021

    Opintopisteet

    10 op

    Ryhmä(t)

    20MRESTO

    Paikkoja

    5 - 50

    Opettaja(t)

    Sanna Luoto, Sami Salonen

    Vastuuyksikkö

    Restonomi

    Koulutusohjelma(t)

    Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma

    Toimipiste

    TAMK Pääkampus

    Virtuaaliosuus

    10 op

    Arviointiasteikko

    0-5

    Valinnaiset suoritustavat

    AHOT-tentti

    Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

    Kehittämistehtäviä tehdään omille työpaikoille.

    Tenttien ajankohdat

    Verkkotentti erikseen sovittavana ajankohtana. Uusinnat tutkintosäännön mukaan.

    KV yhteydet

    Ei ole.

    Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

    Itsenäistä opiskelua, yksilö- ja tiimitehtäviä (lisäksi vapaaehtoiset verkkoluennot) yhteensä 270 h. Opintojakson kuormittavuus voi kuitenkin vaihdella esimerkiksi ennakko-osaamisesta riippuen.

    Sisällön jaksotus

    Lähijohtaminen 135 h
    Työlainsäädäntö 68 h
    Yrityksen talous ja budjetointi 68 h

    Arviointikriteerit
    Tyydyttävä

    Tiedostaa liikeidean mukaisen OPERATIIVISEN henkilöstöjohtamisen tärkeyden.
    Tietää mitä on henkilöstöjohtaminen ja mitä siihen liittyy.
    Tiedostaa henkilöstöjohtamisen välineitä ja henkilöstön kehittämisen merkityksen.

    Hyvä

    Ymmärtää liikeidean mukaisen henkilöstöjohtamisen tärkeyden.
    Osaa toteuttaa henkilöstöjohtamista erilaisilla välineillä.
    Ymmärtää henkilöstöjohtamisessa motivoinnin ja henkilöstön kehittämisen merkityksen.

    Kiitettävä

    Osaa laatia liikeidean mukaisen henkilöstöjohtamisen suunnitelman.
    Osaa toteuttaa henkilöstöjohtamista erilaisilla välineillä kannattavasti ja resurssit huomioiden.
    Osaa ottaa henkilöstöjohtamisessa huomioon motivoinnin ja henkilöstön kehittämisen tärkeyden. Osaa analysoida tekemiensä päätösten vaikutusta työyhteisöön.