•   Digitaaliset järjestelmät toiminnan johtamisessa 8T00DQ60-3004 25.10.2021-17.12.2021  10 op  (20RESTO) +-
    Opintojakson osaamistavoitteet
    Opiskelija
    - osaa hyödyntää digitaalisia järjestelmiä johtamisessa sekä arvioida niiden käytettävyyttä.
    Opintojakson sisältö
    MITÄ digitaalisia järjestelmiä alalla voidaan hyödyntää?
    MIKSI tiedolla johtaminen on tärkeää palveluliiketoiminnan kehittämisessä?
    MITEN liikeidea vaikuttaa tietojärjestelmien hyödyntämiseen?
    Arviointikriteerit
    Tyydyttävä

    Opiskelija

    - tunnistaa alan tietojärjestelmiä ja niihin liittyvää peruskäsitteistöä

    - osaa käyttää ohjattuna alan tietojärjestelmiä. Osaa kuvata sähköisten järjestelmien merkityksen yrityksen toiminnassa ja johtamisessa

    - osaa arvioida käytettävyyttä omasta näkökulmasta.

    Hyvä

    Opiskelija

    - osaa vertailla alan tietojärjestelmiä ja soveltaa niitä käytäntöön

    - osaa valita sopivimman järjestelmän liikeidean mukaisesti ja perustella valintansa. - Osaa hyödyntää järjestelmiä suunnittelussa ja käytännön ongelmien ratkaisussa

    - ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toimintansa lisäksi myös tiimin toimintaan.

    Kiitettävä

    Opiskelija

    - osaa analysoida alan tietojärjestelmästä saatua tietoa ja käyttää sitä johtamisen välineenä

    - osaa arvioida erilaisia sähköisiä järjestelmiä ja luoda uusia ratkaisutapoja

    - osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti eri sidosryhmien kanssa.


    Vastuuhenkilön nimi

    Arja Luiro

    Kirjallisuus

    HUB logistics. 2020. Kolme trendiä, jotka tulevat muuttamaan logistiikkaa 2020-luvulla. https://hub.fi/blogi-kolme-trendia-jotka-tulevat-muuttamaan-logistiikkaa-2020-luvulla/

    Laihonen, H. ym. 2013. Tietojohtaminen. Tampereen teknillinen yliopisto. Tiedonhallinnan ja logistiikan laitos.

    Logistiikan maailma. 2021. Logistiikka. https://www.logistiikanmaailma.fi/logistiikka/

    Maa- ja metsätalousministeriö. 2013. Lähiruokaa - tottakai. Hallituksen lähiruokaohjelma ja lähiruokakehittämisen tavoitteet vuoteen 2020. Juvenes Print. (lähiruoan logistiikka)

    Opintojakson aikana käytettävä oppimateriaali.

    Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

    - luennot, webinaarit
    - paneelikeskustelu
    - ohjattu tiimityöskentely
    - tehtävät, harjoitukset
    - esitykset
    - tentti

    Arviointimenetelmät (toteutus) ja kriteerit (opintojakso)

    Ammatillinen osallistuminen yksilö/tiimi, 0-5, 10 % kokonaisarvosanasta

    Ravintolan kassajärjestelmä seurannan ja raportoinnin välineenä paritehtävä, 0-5, 10 % kokonaisarvosanasta

    Liiketoimintajärjestelmä-tiimitehtävä, 0-5, 30 % kokonaisarvosanasta

    Tietojohtaminen ja logistinen prosessi -tentti yksilö, 0-5, 20 % kokonaisarvosanasta

    Markkinoinnin tentti yksilö, 0-5, 10% kokonaisarvosanasta

    Markkinointiportfolion suunnittelu tiimi, 0-5, 20% kokonaisarvosanasta

    Opetuskielet

    Suomi

    Ajoitus

    25.10.2021 - 17.12.2021

    Ilmoittautumisaika

    05.05.2021 - 24.10.2021

    Opintopisteet

    10 op

    Ryhmä(t)

    20RESTO

    Paikkoja

    0 - 60

    Opettaja(t)

    Arja Luiro, Riitta Brännare, Marja-Liisa Timperi, Miina Kivelä

    Vastuuyksikkö

    Restonomi

    Koulutusohjelma(t)

    Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma

    Toimipiste

    TAMK Pääkampus

    T&K osuus

    7 op

    Virtuaaliosuus

    7 op

    Arviointiasteikko

    0-5

    Valinnaiset suoritustavat

    AHOT hakemus Hyvähot- järjestelmässä.
    Osaamisen näyttönä selvitys aiemmin hankitusta osaamisesta suhteessa opintojakson tavoitteisiin ja sisältöihin sekä kirjallinen AHOT-tehtävä.

    Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

    Webinaarien ja paneelikeskustelun osallistujina on työelämän sidosryhmien edustajia.

    Tenttien ajankohdat

    Tietojohtamisen ja logistiikan tentti to 2.12.2021 klo 9-11
    Tietojohtamisen ja logistiikan uusintatentti to 16.12.2021 ko 15-17

    Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

    Opintojakson laajuus on 10 op, mikä tarkoittaa 10 x 27 h = yhteensä 270 h opiskelijan työtä.

    Sisällön jaksotus

    VIIKKO 43
    Ma 25.10. klo 9–15
    Ke 27.10. klo 9–12
    To 28.10. klo 9–15
    Pe 29.10. klo 8.30-14.30 Sales Day

    VIIKKO 44
    Ma 1.11. klo 9–15
    Ke 3.11. klo 9–15
    To 4.11. klo 9–15

    VIIKKO 45
    Ma 8.11. klo 9–15
    Ke 10.11. klo 9–15
    To 11.11. klo 9–14.15
    Ma 15.11. klo 9–15
    Ke 17.11. klo 9–15
    To 18.11. klo 9–15

    VIIKKO 47
    Ma 22.11. klo 9–15
    Ke 24.11. klo 9–15
    To 25.11. klo 9–15

    VIIKKO 48
    Ma 29.11. klo 9–15
    Ke 1.12. klo 9–15
    To 2.12. klo 9–15

    VIIKKO 49
    Ke 8.12. klo 9–15
    To 9.12. klo 9–15

    VIIKKO 50
    Ma 13.12. klo 9–15
    Ke 15.12. klo 9–12
    To 16.12. klo 9–15