•   Palvelu vieraanvaraisuutena 8T00DQ58-3006 07.03.2022-30.04.2022  10 op  (21RESTO) +-
    Opintojakson osaamistavoitteet
    Opiskelija osaa
    - suunnitella ja toteuttaa palvelutilanteen erilaisille asiakasryhmille
    - arvioida toteutunutta ruokapalvelutilannetta tuote- ja ravitsemuslaadun, kannattavuuden, ajankäytön ja asiakaskokemuksen näkökulmasta
    Esitietovaatimukset
    Ala tutuksi, raaka-aineesta asiakkaan annokseksi sekä laatu ja turvallisuus esimiehen vastuulla opintojaksot suoritettu.
    Opintojakson sisältö
    MITÄ ravitsemuslaatu tarkoittaa ruokapalveluissa?
    MIKSI markkinointi ja henkilökohtainen myyntityö ovat tärkeitä palvelutilanteiden järjestämisessä?
    MITEN taloudellisuutta voidaan mitata ja arvioida asiakasta unohtamatta?
    MITEN anniskelu- ja elintarvikelainsäädäntö tulee huomioida palvelutilanteen järjestämisessä?
    Arviointikriteerit
    Tyydyttävä

    Opiskelija on suoriutunut palvelutilanteen suunnittelusta ja toteutuksesta tyydyttävästi. Toteutus ei vastannut täysin suunnitelmaa. Opiskelijan itsenäisessä työskentelyssä sekä ryhmän työskentelyssä ja suunnittelutaidoissa on ollut puutteita. Asiakkaat eivät ole olleet toteutukseen tyytyväisiä.

    Hyvä

    Opiskelija on toteuttanut palvelutilanteen suunnitelman mukaisesti ja perustellusti ottaen huomioon erilaiset asiakasryhmät. Toteutus on ollut hyvää, joskaan se ei osoita erityistä innovatiivisuutta. Asiakastyytyväisyys ja tuloksellisuus ovat projektissa olleet hyvällä tasolla. Tiimi toimii kokonaisuutena yhteistyössä ja osoittaa hyvää ongelmanratkaisukykyä ja joustavuutta.

    Kiitettävä

    Opiskelija on toteuttanut palvelutilanteen suunnitelman mukaisesti, perusteellisesti ja soveltaen opittuja taitoja. Palvelutilanne on toteutettu innovatiivisesti ja erityisen hyvää ongelmanratkaisukykyä ja joustavuutta osoittaen. Asiakastyytyväisyys ja tuloksellisuus ovat projektissa olleet erinomaisella tasolla ja eri asiakasryhmät on otettu huomioon kiitettävästi. Tiimi toimii moitteettomasti ja osoittaa hyvää ongelmanratkaisukykyä ja joustavuutta.


    Vastuuhenkilön nimi

    Pilvi Torvinen

    Kirjallisuus

    materiaali osoitetaan moodle-oppimisympäristössä
    markkinoinnin materiaalia / teos
    laskennan materiaalia

    Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

    luennot
    harjoitukset
    projektit

    Opetuskielet

    Suomi

    Ajoitus

    07.03.2022 - 30.04.2022

    Ilmoittautumisaika

    14.01.2022 - 25.02.2022

    Opintopisteet

    10 op

    Ryhmä(t)

    21RESTO

    Paikkoja

    5 - 50

    Opettaja(t)

    Jaana Sahlsten, Riitta Brännare, Pilvi Torvinen

    Vastuuyksikkö

    Restonomi

    Koulutusohjelma(t)

    Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma

    Toimipiste

    TAMK Pääkampus

    T&K osuus

    5 op

    Virtuaaliosuus

    2 op

    Arviointiasteikko

    0-5

    Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

    -projektien toteutus Catering Studiolla

    Tenttien ajankohdat

    -tentti: alkoholilainsäädäntö ja juomat
    -tentti: liiketoiminta, tapahtumat

    Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

    1 op vastaa 27 tunnin opiskelijan työtä, joka riippuu opiskelijan omasta panoksesta ko. opintoihin, aiemmasta kokemuksesta ja opinnoista

    Sisällön jaksotus

    opintojakso toteutuu 7.3.-29.4. maanantaisin, tiistaisin, keskiviikkoisin ja torstaisin klo 8-16 välillä

    -ravitsemus
    -alkoholilainsäädäntö ja juomat
    -tapahtumat ja palveluliiketoiminta (sis. markkinointia ja tapahtumahinnoittelua)
    -projektit (osalistuminen 20restojen minä esimiehenä projekteihin työntekijänä+oman projektin suunnittelu ja toteutus)