•   Hyvinvointi- ja terveysteknologioiden markkinointistrategiat 7Y00FJ95-3002 29.08.2022-28.10.2022  5 op  (22YHS, ...) +-
    Opintojakson osaamistavoitteet
    Opiskelija
    - osaa analysoida yrityksen sisäisen valmiuden tason ja sen merkityksen tuotteiden ja palveluiden markkinoille pääsemiseksi
    - osaa valita kohdemarkkinan ja tunnistaa sekä arvioida markkinoille pääsemisen tekijät, uhat ja mahdollisuudet valitulla markkinalla
    - osaa hyödyntää liiketoimintamahdollisuuksien arviointiin liittyviä työkaluja ja analysoida niiden hyötyjä
    - osaa muodostaa analyysien ja muiden kertyneiden tietojen pohjalta markkinointistrategian
    Opintojakson sisältö
    - Markkinointistrategiaan liittyvät käsitteet ja sisällöt
    - Tuotteen ominaisuudet ja hyödyt sekä arvontuottaminen
    - Asiakassegmentointi
    - Asiakastutkimus ja sen analyysi
    - Eri analyysityökalujen hyödyntäminen markkinoille saattamisessa
    - Markkinointistrategian muodostaminen
    Arviointikriteerit
    Tyydyttävä

    Opiskelija

    - ymmärtää yrityksen sisäisen valmiuden merkityksiä tuotteiden ja palveluiden markkinoille pääsemiseksi, mutta ei osaa analysoida niitä

    - osaa tehdä kohderyhmäanalyysiä ja valita mahdollisen kohdemarkkinan, mutta ei perustella valintojaan

    - osaa tunnistaa vain muutaman kysyntään vaikuttavista tekijöistä, ja nimeää epärelevantteja uhkia ja mahdollisuuksia valitulla markkinalla

    - kuvaa tietoon pohjautuen asiakaskohderyhmiä, mutta ne eivät ole perusteltuja

    - yhdistelee satunnaisesti saatuja tietoja, joita hyödyntää markkinointistrategian sisällöissä

    - kuvaa omia johtopäätöksiään ja niiden vaikutuksia yrityksen kasvulle ja kansainvälistymiselle

    - käyttää suppeasti vain muutamaa eri työkalua markkinointistrategian muodostumisen eri vaiheissa

    - osaa muodostaa markkinointistrategian hyödyntäen vain osaa keräämäänsä tietoa.

    Hyvä

    Opiskelija

    - tietää yrityksen sisäisen valmiuden merkityksiä tuotteiden ja palveluiden markkinoille pääsemiseksi, mutta ei osaa analysoida niitä

    - osaa valita kohdemarkkinan, mutta perustelee valintaa niukasti

    - tunnistaa kysyntään vaikuttavat tekijät, uhat ja mahdollisuudet valitulla markkinalla

    - tunnistaa ja perustelee tietoon pohjautuen keskeisimmät asiakaskohderyhmät

    - yhdistelee ja soveltaa saatuja tietoja hyödyntäen niitä markkinointistrategian sisällöissä, mutta johtopäätökset jäävät niukaksi

    - osaa tarkastella omia johtopäätöksiään ja niiden käyttökelpoisuutta, riskejä, vaikutuksia yrityksen kasvulle ja kansainvälistymiselle

    - osaa hyödyntää ja joiltain osin arvioida eri työkaluja markkinointistrategian muodostumisen eri vaiheissa

    - osaa muodostaa analyysien ja tietojen pohjalta markkinointistrategian.

    Kiitettävä

    Opiskelija

    - analysoi yrityksen sisäisen valmiuden merkityksiä tuotteiden ja palveluiden markkinoille pääsemiseksi

    - osaa valita ja perustella kohdemarkkinan

    - osaa tunnistaa kysyntään vaikuttavat tekijät, uhat ja mahdollisuudet valitulla markkinalla

    - osaa tunnistaa ja perustella tietoon pohjautuen keskeisimmät asiakaskohderyhmät

    - yhdistellä ja soveltaa tarkoituksenmukaisesti saatuja tietoja hyödyntäen niitä markkinointistrategian sisällöissä ja johtopäätöksissä

    - osaa kriittisesti tarkastella omia johtopäätöksiään ja niiden käyttökelpoisuutta, riskejä, vaikutuksia yrityksen kasvulle ja kansainvälistymiselle

    - osaa monipuolisesti hyödyntää ja arvioida eri työkaluja markkinointistrategian muodostumisen eri vaiheissa

    - osaa muodostaa analyysien ja tietojen pohjalta markkinointistrategian.


    Vastuuhenkilön nimi

    Juha Tuominen

    Opetuskielet

    Suomi

    Ajoitus

    29.08.2022 - 28.10.2022

    Ilmoittautumisaika

    02.12.2021 - 05.09.2022

    Opintopisteet

    5 op

    Ryhmä(t)

    22YHS

    22YHT

    22YHL

    Opettaja(t)

    Vesa Vuorinen, Lea Saarni, Juha Tuominen

    Vastuuyksikkö

    Hyvinvointiteknologia YAMK

    Koulutusohjelma(t)

    Hyvinvointiteknologian ylempi tutkinto-ohjelma (tekniikan ja liikenteen ala), Hyvinvointiteknologian ylempi tutkinto-ohjelma (sosiaali-, terveys- ja liikunta-ala), Hyvinvointiteknologian ylempi tutkinto-ohjelma (liiketalouden ala)

    Toimipiste

    TAMK Pääkampus

    T&K osuus

    1 op

    Arviointiasteikko

    0-5