Osaa tunnistaa ja määritellä alaan liittyvät ilmiöt ja peruskäsitteistön sekä teorian. Suhde tietoon pääosin toteavaa ja kuvailevaa.
Jäsentää alaan liittyvien ilmiöiden ja käsitteiden välisisiä suhteita. Osaa soveltaa käsitteitä ja teoriaa jäsentyneesti. Omaa kokemusten ja näkemysten reflektointia suhteessa teoriaan ja ammatilliseen osaamiseen. Suhde tietoon itsenäinen ote, problematisointia mukana.
Ymmärtää laaja-alaisia kokonaisuuksia ja niiden välisiä suhteita. Analysoi teoriaa ja käytäntöjä sekä ilmiöiden välisiä suhteita. Yhdistää pedagogista osaamista ammatilliseen kontekstiin. Luova, kehittävä, innovatiivinen ote. Suhde tietoon erittelevä, argumentoiva ja analyyttinen.
Hylätty
Opiskelijan osaamistavoitteet eivät toteudu tai toteutuvat vain osittain.
Sisällön hallinta on epäjohdonmukaista ja puutteellista tai/ja virheellistä. Suhde tietoon lainaava.
Tuija Landström
Kirjatenttiin luetaan seuraavat teokset:
Juho Saari:(2015) Huono-osaiset: elämän edellytykset yhteiskunnan pohjalla. Gaudeamus 2015
- Löytyy sähköisenä ainakin TUNI kirjaston kautta
Kestilä & Karvonen (toimi.) Suomalaisten hyvinvointi - uudempi painos 2018
- Löytyy myös sähköisenä https://www.julkari.fi/handle/10024/137498
Yksilötentti Moodlessa
Arviointi perustuu kirjatenttiin
KV-pienryhmällä arviointi perustuu palautettuihin ryhmätapaamisten alustuksiin sekä kirjoitettuun yhteiseen yhteenvetoon.
Suomi
01.01.2022 - 05.06.2022
01.12.2021 - 15.05.2022
3 op
21SO
0 - 85
Tuija Landström
Sosionomi
Sosionomin tutkinto-ohjelma
TAMK Pääkampus
3 op
0-5
KV-pienryhmä, jossa vaihto-opiskelijat ja TAMK:n opiskelijat suorittavat kurssin erilaisella suoritustavalla; ryhmätapaamiset, yksilötyöskentely ja kirjallinen yhteenveto ryhmätyönä.
Vaihto-opiskelijat osallistuvat kurssille
Tenttiin valmistautuminen kirjat lukemalla (n. 400 + sivua) ja asioiden jäsentäminen itsenäisesti sekä tentti.
KV-pienryhmällä on erilainen kurssin suoritustapa:
- ryhmätapaamiset = 12h
- yksilötyöskentely, aiheiden alustukset = 27h
- perehtyminen kirjallisuuteen + ryhmän yhteenvedon työstäminen = 42h
Opiskelijan osaamistavoitteet eivät toteudu tai toteutuvat vain osittain.
Sisällön hallinta on epäjohdonmukaista ja puutteellista tai/ja virheellistä. Suhde tietoon lainaava.
Käsitteet hallussa pääsääntöisesti ja pystyy kuvaamaan eriarvoisuuden ilmenemistä nyky-Suomessa ja sen kytkentöjä yksilö-yhteisö-yhteiskunta-akselilla. Suhde tietoon pääosin toteavaa ja kuvailevaa.
Käsitteet hyvin hallussa ja pystyy kuvaamaan, tulkitsemaan ja analysoimaan eriarvoisuuden ilmenemistä nyky-Suomessa ja pohtimaan sosiaalipolitiikan ja sosiaalialan työn vaikutuksia siihen.
Käsitteet hyvin hallussa ja pystyy kriittisesti analysoimaan eriarvoisuuden ilmenemistä sekä arvioimaan miten sitä tulisi ehkäistä, lievittää tai korjata. Osaa monipuolisesti yhdistää teosten eri artikkeleita.