•   Varhaiskasvatuksen tutkimuksellinen seminaarityö 7S00EL90-3008 01.01.2022-31.05.2022  4 op  (21AVOSOVAKA) +-
    Opintojakson osaamistavoitteet
    Opiskelija
    - laajentaa tietopohjaansa varhaiskasvatuksessa suunnitelmallisen tiedonhankinnan avulla
    - osaa laatia kirjallisen tutkielman käyttäen tutkimuksellista otetta ja varhaiskasvatuksen ajantasaista tutkimusta lähdeaineistona
    - osaa esitellä tutkielman kokonaisuuden ja keskeisen sisällön suullisesti käyttäen havaintovälineitä
    Opintojakson sisältö
    - Seminaarityön aihealue liittyy varhaiskasvatukseen
    - Aiempaan varhaiskasvatuksen tutkimukseen tutustuminen
    - Opiskelija paneutuu itseään kiinnostavaan ilmiöön, joka liittyy lastentarhanopettajan työhön.
    - Tutkielman laatiminen ko. aihepiiristä noudattaen Tamkin opinnäytetyön kirjallisen raportin oheistusta.
    - Osallistuminen tiedonhankinnan opetukseen etsimällä kirjaston tietokannoista ajantasaisia tiedonlähteitä
    Arviointikriteerit
    Tyydyttävä

    - tutkimusongelman rajaus ja tavoitteen määrittely on epäselvä

    - lähdemateriaalin käyttö- vähäistä, yksipuolista

    - aiheen käsittely jää yleiselle, pinnalliselle tasolla

    - pohdinta kuvailevaa ja kytkentä ammatillisuuteen niukkaa

    - raportoinnissa on noudatettu puutteellisesti TAMKin ohjeita. Tekstissä on ymmärrystä haittaavia

    kielivirheitä.

    Hyvä

    - tutkimusongelman rajaus ja tavoitteen määrittely ovat selkeitä

    - lähdemateriaalin käyttö- suhteellisen monipuolista

    - sisältö monipuolinen ja jäsentynyt

    - pohdinnassa työn keskeiset käsitteet liitetään ammatilliseen kontekstiin

    - raportti on hyvää asiatekstiä ja kirjoitettu TAMKin ohjeiden mukaan

    Kiitettävä

    - tutkimusongelman rajaus ja tavoitteen määrittely selkeä ja perusteltu

    - lähdemateriaalin käyttö- monipuolista, lähteet käyvät dialogia, lähdeaineisto kattava

    - sisältö perusteellinen ja tyyliltään eheä


    Vastuuhenkilön nimi

    Piia Roos

    Kirjallisuus

    Kaikissa töissä kannattaa huomioida lähteenä Varhaiskasvatussuunnitelman perusteet 2018.
    Opinnoissa käytettyä materiaalia ja kirjallisuutta voi hyödyntää mahdollisuuksien mukaan.
    Lähdeaineiston tekijät hankkivat aiheensa pohjalta. Työssä tulisi käyttää vähintään 5-6 lähdettä, tietysti enemmänkin voi käyttää.

    Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

    Työn ohjeistus 28.1 klo 14-15.30 Piia & Petteri
    Kirjoittamisne työpaja 18.2. klo 15.45-18.45 Piia & Petteri
    itsenäinen työskentely
    ohjaus - mahdollisuus ohjauskertaan verkossa - varaa aika Moodlen Wikistä
    esitys ja opponointi - 22.4. klo 15.45-18.45 Piia & Petteri ja 13.5. klo 15.45-18.45 Piia & Petteri

    Arviointimenetelmät (toteutus) ja kriteerit (opintojakso)

    Läsnäolo 28.1 ja 18.2.
    Seminaarityön esittäminen
    Osallistuminen esitysseminaareihin
    Yhden seminaarityön opponointi

    Opetuskielet

    Suomi

    Ajoitus

    01.01.2022 - 31.05.2022

    Ilmoittautumisaika

    01.12.2021 - 16.01.2022

    Opintopisteet

    4 op

    Ryhmä(t)

    21AVOSOVAKA

    Opettaja(t)

    Petteri Väkiparta, Piia Roos

    Lisätietoja opiskelijoille

    HUOM!
    Opintopisteiden määrä 5 op ei 4 op muuttuu Pakin tiedoissa, kun merkintä laitetaan.

    Vastuuyksikkö

    Avoin AMK

    Koulutusohjelma(t)

    Avoin ammattikorkeakoulu

    Toimipiste

    TAMK Pääkampus

    T&K osuus

    3 op

    Virtuaaliosuus

    1 op

    Arviointiasteikko

    0-5

    Valinnaiset suoritustavat

    Ei ole.

    Tenttien ajankohdat

    Esitysseminaarit
    22.4. klo 15.45-18.45 Piia & Petteri
    13.5. klo 15.45-18.45 Piia & Petteri

    Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

    kokonaisuus 5op opiskelijan ajankäyttö 5 x 27h= 135h
    Ohjeistus 2h
    Esitysseminaarit yhteensä 10-16h
    opponointi 2h
    Itsenäinen työskentely 116-122 h

    Sisällön jaksotus

    28.1. ohjeistus
    18.2. kirjoittamisen työpaja
    Esitysseminaarit: 22.4. klo 15.45-18.45 ja 13.5. klo 15.45-18.45

    Arviointikriteerit
    Hylätty

    Opiskelija ei ole osallistunut esitysseminaareihin eikä tehnyt korvaavia tehtäviä, jos on ollut poissa.
    Seminaarin kirjallinen raportti ei vastaa seminaarille asetettuja kriteereitä. mm. kokonaisuus epäselvä, lähteet erittäin puutteelliset, tekstiviitteet puuttuvat, työn tavoite puuttu ja kokonaisuus erittäin hajnainen.
    Jos työ on hylätty, sitä on mahdollisuus täydentää ohjaajien antaman palautteen pohjalta.

    Tyydyttävä

    - tutkimusongelman rajaus ja tavoitteen määrittely on epäselvä
    - lähdemateriaalin käyttö- vähäistä, yksipuolista
    - aiheen käsittely jää yleiselle, pinnalliselle tasolla
    - pohdinta kuvailevaa ja kytkentä ammatillisuuteen niukkaa
    - raportoinnissa on noudatettu puutteellisesti TAMKin ohjeita. Tekstissä on ymmärrystä haittaavia
    kielivirheitä.

    Hyvä

    - tutkimusongelman rajaus ja tavoitteen määrittely ovat selkeitä
    - lähdemateriaalin käyttö- suhteellisen monipuolista
    - sisältö monipuolinen ja jäsentynyt
    - pohdinnassa työn keskeiset käsitteet liitetään ammatilliseen kontekstiin
    - raportti on hyvää asiatekstiä ja kirjoitettu TAMKin ohjeiden mukaan

    Kiitettävä

    - tutkimusongelman rajaus ja tavoitteen määrittely selkeä ja perusteltu
    - lähdemateriaalin käyttö- monipuolista, lähteet käyvät dialogia, lähdeaineisto kattava
    - sisältö perusteellinen ja tyyliltään eheä