- tutkimusongelman rajaus ja tavoitteen määrittely on epäselvä
- lähdemateriaalin käyttö- vähäistä, yksipuolista
- aiheen käsittely jää yleiselle, pinnalliselle tasolla
- pohdinta kuvailevaa ja kytkentä ammatillisuuteen niukkaa
- raportoinnissa on noudatettu puutteellisesti TAMKin ohjeita. Tekstissä on ymmärrystä haittaavia
kielivirheitä.
- tutkimusongelman rajaus ja tavoitteen määrittely ovat selkeitä
- lähdemateriaalin käyttö- suhteellisen monipuolista
- sisältö monipuolinen ja jäsentynyt
- pohdinnassa työn keskeiset käsitteet liitetään ammatilliseen kontekstiin
- raportti on hyvää asiatekstiä ja kirjoitettu TAMKin ohjeiden mukaan
- tutkimusongelman rajaus ja tavoitteen määrittely selkeä ja perusteltu
- lähdemateriaalin käyttö- monipuolista, lähteet käyvät dialogia, lähdeaineisto kattava
- sisältö perusteellinen ja tyyliltään eheä
Piia Roos
Tutustuminen opinnäytetyön ohjeistukseen ja arviointikriteereihin, ks. Moodle
Oman aihepiirin mukainen lähdekirjallisuus (minimi 4-5 lähdettä)
HUOM; YHTEINEN MOODLE 7S00EL88-3003 TOTEUTUKSEN KANSSA
Pääpaino arvioinnissa on kirjallisessa osuudessa. Ansiokas suullinen esitys vaikuttaa kirjallisen esityksen arvosanaan korottavasti ja vastaavasti hyvin heikosti valmisteltu esitys arvosanaa alentavasti.
Suomi
01.01.2022 - 31.03.2022
01.12.2021 - 16.01.2022
4 op
20SO
Piia Roos, Eija Lähteenmäki, Marja-Liisa Timperi
Sosionomi
Sosionomin tutkinto-ohjelma
TAMK Pääkampus
0-5
Opiskelijan työaika 4 x 27 = 108 tuntia.
Info ja ohjeistus, ohjaus 8 h
Tiedonhankinta (kirjasto) 1,5 h
Tieteellinen kirjoittaminen, opetus 6 h
Esitysseminaari 8 h
Itsenäinen työskentely noin 85 h
Ohjeistus
Aiheen valinta
Äidinkielen ohjeistus raporttiin liittyen
Tiedonhankinta (kirjasto)
Työskentely
Esitysseminaarit viikko 8
24.2. KLO 9-12 Piia
25.2.KLO 9-12 Piia
Seminaaritöiden palautukset 11.3 TAI 8.4.2022
- työn sisältö on liian suppea
- otsikointi ei vastaa lukujen sisältöä, työn kokonaisuus jäsentymätön
- paljon puutteita raportin kielielellisessä ilmaisussa ja ulkoasussa
- pohdinta erittäin puutteellinen
Kirjallinen tuotos:
1. Tutkimusongelman rajaus ja tavoitteen määrittely - epäselvä
2. Lähdemateriaalin käyttö- vähäistä, yksipuolista
3. Sisällön monipuolisuus ja jäsentyneisyys - yksipuolista puolista, jäsentymätöntä
4. Aineiston kuvailu - pinnallista
5. Aineiston kriittinen ja analyyttinen tarkastelu - puuttuu tai niukka
6. Kirjallinen ilmaisu- riittävää
7. Innovatiivisuus ja kytkeytyminen sosiaalialan työhön- puuttuu tai on niukkaa
Kirjallinen tuotos:
1. Tutkimusongelman rajaus ja tavoitteen määrittely - selkeä
2. Lähdemateriaalin käyttö- suhteellisen monipuolista
3. Sisällön monipuolisuus ja jäsentyneisyys - jäsentynyt ja selkeä, keskeinen sisältö monipuolinen
4. Aineiston kuvailu - hyvä
5. Aineiston kriittinen ja analyyttinen tarkastelu - pohtivaa
6. Kirjallinen ilmaisu- hyvä
7. Innovatiivisuus ja kytkeytyminen sosiaalialan työhön- hyvä
Kirjallinen tuotos:
1. Tutkimusongelman rajaus ja tavoitteen määrittely - selkeä ja perusteltu
2. Lähdemateriaalin käyttö- monipuolista, lähteet käyvät dialogia, ei pelkkää referaattia
3. Sisällön monipuolisuus ja jäsentyneisyys - monipuolinen
4. Aineiston kuvailu - selkeä
5. Aineiston kriittinen ja analyyttinen tarkastelu - kriittisesti reflektoiva
6. Kirjallinen ilmaisu- hyvä
7. Innovatiivisuus ja kytkeytyminen sosiaalialan työhön- hyviä ja raikkaita näkökulmia tuotu esiin