Osaa tunnistaa ja määritellä opintojakson tavoitteisiin liittyvät ilmiöt ja peruskäsitteistön sekä teorian. Suhde tietoon pääosin toteavaa ja kuvailevaa.
Jäsentää Opintojakson tavoitteisiin liittyvien ilmiöiden ja käsitteiden välisisiä suhteita. Osaa soveltaa käsitteitä ja teoriaa jäsentyneesti. Omaa kokemusten ja näkemysten reflektointia suhteessa teoriaan ja ammatilliseen osaamiseen. Suhde tietoon itsenäinen ote, problematisointia mukana.
Ymmärtää laaja-alaisia kokonaisuuksia ja niiden välisiä suhteita. Analysoi teoriaa ja käytäntöjä sekä ilmiöiden välisiä suhteita. Yhdistää pedagogista osaamista ammatilliseen kontekstiin. Luova, kehittävä, innovatiivinen ote. Suhde tietoon erittelevä, argumentoiva ja analyyttinen.
Hylätty
Opiskelijan osaamistavoitteet eivät toteudu tai toteutuvat vain osittain.
Sisällön hallinta on epäjohdonmukaista ja puutteellista tai/ja virheellistä. Suhde tietoon lainaava.
Kati Långsjö
ks. Moodle
Luennot, oppimistehtävät, asiantuntijahaastattelut
1) Kirjatentti Moodlessa: Juhila, Sosiaalityöntekijöinä ja asiakkaina, arviointi 1-5.
2) Sosiaalisen asiantuntijan haastattelu, puretaan ja arvioidaan kontaktiopetuksessa hyv/hyl
3) Loppuraportti, arviointi 1-5.
Suomi
01.08.2021 - 31.12.2021
20.05.2021 - 01.09.2021
7 op
20SO
Riikka Koivula, Kati Långsjö
Sosionomi
Sosionomin tutkinto-ohjelma
TAMK Pääkampus
2 op
2 op
0-5
Kenttätehtävä on mahdollisesti korvattavissa syksyllä toteutettavalla yhden päivän mittaisella kenttätutustumismatkalla Hämeenlinnaan. Matkan toteutuminen ja ajankohta varmistuvat syksyllä.
Asiantuntijahaastattelu ja erilaisiin sosiaalityön kenttiin liittyvät välitehtävät
Moodletentti, sovitaan opiskelijoiden kanssa.
Ei ole.
Luennot 58 h
Käynnit/haastattelutilanteet 27 h
Oppimistehtävä 50 h
Kirjatentti 54 h
7.9. klo 9-12. Orientaatio, kenttien esittelyt ja sosiaalinen kuntoutus ryhmät yhdessä verkossa
8.9 klo 9-12 (AB) ja 13-16 (CD) sosiaaliset ongelmat
9.9 klo 9-12 (CD) ja 13-16 (AB) sosiaalityö ja sosiaalinen kuntoutus, toipumisorientaatio
14.9. klo 9-12 (AB) ja 13-16 (CD)sosiaaliset ongelmat välitehtävä
13.9. klo 9-12 aikuissosiaalityö koko ryhmä verkossa
13.9. 13-16 lastensuojelu koko ryhmä verkossa
21.9.(AB) klo 9-12 sosiaalityö ja sosiaalinen kuntoutus välitehtävän purku, kirjaaminen
22.9. (CD) klo 9-12 sosiaalityö ja sosiaalinen kuntoutus välitehtävän purku, kirjaaminen
23.9. klo 9-12 vammaistyö koko ryhmä verkossa
30.9 klo 9-12 (AB) ja 13-16 (CD) mielenterveystyö
klo 9.12 (CD) ja 13-16 (AB) päihdetyö
4.10 9-12 (B) 13-16 (A) lastensuojelun ja aikuissosiaalityön kenttään tutustumisen purut
5.10 9-12 (D) 13-16 (C) lastensuojelun ja aikuissosiaalityön kenttään tutustumisen purut 12.10 klo 9-12 (D) mielenterveys ja vammaistyön kenttään tutustumisen purut
klo 13-16 (A) mielenterveys ja vammaistyön kenttään tutustumisen purut
14.10 klo 9-12 (C) mielenterveys ja vammaistyön kenttään tutustumisen purut
klo 13-16 (B) mielenterveys ja vammaistyön kenttään tutustumisen purut
15.10 klo 9-10.30 C, klo 10.30-12 D klo 12-14.30 A 14.30-16 B päihdetyön purku
Viikolla 43 itsenäistä kaikilla ryhmillä 4 h
5.11 9-16 seminaari raporttien esittely ryhmät yhdessä verkossa
58h kontaktiopetusta
Opiskelijan osaamistavoitteet eivät toteudu tai toteutuvat vain osittain.
Sisällön hallinta on epäjohdonmukaista ja puutteellista tai/ja virheellistä. Suhde tietoon lainaava.
Osaa tunnistaa ja määritellä opintojakson tavoitteisiin liittyvät ilmiöt ja peruskäsitteistön sekä teorian. Suhde tietoon pääosin toteavaa ja kuvailevaa.
Jäsentää Opintojakson tavoitteisiin liittyvien ilmiöiden ja käsitteiden välisisiä suhteita. Osaa soveltaa käsitteitä ja teoriaa jäsentyneesti. Omaa kokemusten ja näkemysten reflektointia suhteessa teoriaan ja ammatilliseen osaamiseen. Suhde tietoon itsenäinen ote, problematisointia mukana.
Ymmärtää laaja-alaisia kokonaisuuksia ja niiden välisiä suhteita. Analysoi teoriaa ja käytäntöjä sekä ilmiöiden välisiä suhteita. Yhdistää pedagogista osaamista ammatilliseen kontekstiin. Luova, kehittävä, innovatiivinen ote. Suhde tietoon erittelevä, argumentoiva ja analyyttinen.