Opiskelija
- osaa kuvata terveyden edistämisen käsitteet ja menetelmät sekä keskeiset lähtökohdat
- osaa arvioida eettisten periaatteiden merkitystä terveyden edistämisessä ja toteuttaa terveyden edistämistä
Opiskelija
- osaa toteuttaa terveyden edistämistä teoreettisia lähtökohtia ja menetelmiä monipuolisesti soveltaen
- osaa arvioida eettisten periaatteiden merkitystä terveyden edistämisessä ja toteuttaa terveyden edistämistä niitä soveltaen
Opiskelija
- osaa toteuttaa ja arvioida terveyden edistämisen teoreettisia lähtökohtia ja menetelmiä monipuolisesti ja luovasti soveltaen
- osaa arvioida kriittisesti terveyden edistämisen eettisten periaatteiden toteutumista omassa toiminnassaan ja terveyden edistämisessä oman alansa erityistilanteissa
Mari Laaksonen
Pietilä A-M, Halkoaho A, Matveinen M, Länsimies-Antikainen H, Häggman-Laitila A, Kangasniemi M. Terveyden tasa-arvo ohjaavan periaatteena: arvotyöskentelystä toimintojen suuntaamiseen terveyden edistämisessä. Tutkiva Hoitotyö 11: 35-43, 2013
Terveyden edistäminen. Teorioista toimintaan. Toim. Pietilä A-M. WSOY ProOy 2010
The Handbook of Salutogenesis. Editors Mittelmark MB, Sagy S, Eriksson M, Bauer GF, Pelikan JM, Lindström B, Espens GA. Springer. AG Switzerland. ISBN : 978-3-319-04599-3. 2016, 367-371.
Leppo K, Ollila E, Peña S, Wismar M & Cook S. 2013. Health in All Policies - Seizing opportunities, implementing policies. sosiaali- ja terveysministeriö 2013:9. Saatavilla: URN:ISBN:978-952-00-3407-8
Muu orientaatiossa ja luennoilla annettava ja Moodle-alustalle jaettava materiaali.
lähi/etäopetus, ryhmätyöskentelytehtävät, verkko-opiskelu, itsenäinen opiskelu, dialogitentti
Toteutussuunnitelma tarkentuu tammikuuhun 22 mennessä
Orientaatioluennolla ja dialogitentissä 100%läsnäolovelvollisuus.
Suullinen dialogitentti. Arviointi 0-5.
Tehtävät kurssilla arvioidaan hyväksytty/ hylätty.
Uusinta-ajankohdat ilmoitetaan myöhemmin.
Suomi
01.01.2022 - 17.05.2022
02.12.2021 - 12.01.2022
5 op
22YTEDI
Annukka Huuskonen, Mari Laaksonen, Jouni Tuomi, Arja Halkoaho
Tämä on ylemman ammattikorkeakoulututkinnon opintojakso (Terveyden edistäminen).
Toteutussuunnitelma voi tarkentua vielä ennen orientaatiotunteja.
Terveyden edistäminen YAMK
Terveyden edistämisen ylempi tutkinto-ohjelma
TAMK Pääkampus
0-5
tehtäviä kevään aikana - hyväksytty/hylätty
Dialogitentti 18.5 - numeraalinen arviointi
Kv- viikon mahdollinen hyödyntäminen vk:lla 12 osana kurssia
Jakson laajuus on 5 op, mikä vastaa 135 opiskelutuntia.
Lähiopetuksen lisäksi verkko-opintoja, ryhmätyöskentelyä, sekä itsenäistä opiskelua
Opiskelija
- osaa kuvata terveyden edistämisen käsitteet ja menetelmät sekä keskeiset lähtökohdat
- osaa arvioida eettisten periaatteiden merkitystä terveyden edistämisessä ja toteuttaa terveyden edistämistä
Opiskelija
- osaa toteuttaa terveyden edistämistä teoreettisia lähtökohtia ja menetelmiä monipuolisesti soveltaen
- osaa arvioida eettisten periaatteiden merkitystä terveyden edistämisessä ja toteuttaa terveyden edistämistä niitä soveltaen
Opiskelija
- osaa toteuttaa ja arvioida terveyden edistämisen teoreettisia lähtökohtia ja menetelmiä monipuolisesti ja luovasti soveltaen
- osaa arvioida kriittisesti terveyden edistämisen eettisten periaatteiden toteutumista omassa toiminnassaan ja terveyden edistämisessä oman alansa erityistilanteissa