Opiskelija
- kykenee hakemaan tietoa aihealueeseen liittyen ja käyttämään kansallisia ja kansainvälisiä lähteitä
- kykenee soveltamaan kuvailevalla tasolla keräämäänsä tietoa nykyisten käytäntöjen ja toimintatapojen tarkastelussa
- ei osoita aihealueen kriittistä arviointia
- osallistuminen opintojaksolle vaihtelevaa
Opiskelija
- kykenee hakemaan näyttöön perustuvaa tietoa sekä kansallisista että kansainvälisistä tiedonlähteistä sekä arvioimaan lähteitä kriittisellä otteella
- osaa tehdä analyysia ja synteesiä aihealueesta
- kykenee käyttämään hankkimaansa tietoa nykyisten toimintatapojen kriittisessä arvioinnissa ja kehittämisessä
- osallistuminen opintojaksolla pääsääntöisesti aktiivista ja ammatillista
Opiskelija
- kykenee hakemaan näyttöön perustuvaa tietoa useista kansallisista ja kansainvälisistä tiedonlähteistä, arvioimaan tutkimuksia kriittisellä otteella ja muodostamaan kerätystä tiedosta synteesin
- osoittaa syvällisen näkemyksensä aihealueesta
- kykenee kriittisesti arvioimaan nykyisiä käytäntöjä ja luomaan uusia näyttöön perustuvia toimintatapoja
- osallistuminen opintojaksolla kokonaisuutena aktiivista ja ammatillista
Nina Kilkku
Kirjasta Santos, J.C. & Cutcliffe, J.R. 2018. European Psychiatric/ Mental Health Nursing in 21st Century. A Person-Centered Evidence-based Approach. Springer. Luvut 2, 3, 10, 11 ja 35.
Syvänen,S, & Kasvio A. & Loppela K. &Lundell, S. & Tappura ,S. & Tikkamäki, K. 2012. Dialoginen johtaminen innovatiivisuuden tekijänä. Työterveyslaitos. http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-261-185-7
Wahlbeck, K. ym. 2018. Toimivat mielenterveys- ja päihdepalvelut. Valtioneuvoston selvitys- ja tutkimustoiminnan julkaisusarja 98/2017.
Sekä muu ajankohtainen materiaali.
Arviointi 0-5, opintojakson kirjallisesta tehtävästä lisäksi palaute.
Mikäli ei osallistu intensiivipäiville arvosana alenee yhdellä numerolla.
Suomi
01.08.2021 - 30.11.2021
01.08.2021 - 31.08.2021
5 op
21YKA
Nina Kilkku
Opintojakson toteutuksesta vastaa Satakunnan ammattikorkeakoulu.
Opintojaksolle voivat osallistua Tampereen, Jyväskylän, Turun, Oulun ja Satakunnan ylemmän ammattikorkeakoulun mielenterveys- ja päihdetyön opiskelijat näiden ammattikorkeakoulujen keskinäisen sopimuksen mukaisesti. Opintojakso kuuluu TAMKissa kliinisen asiantuntijan/ mielenterveys- ja päihdetyön opintojen tutkinto-opiskelijoiden sekä näiden opintojen polkuopiskelijoiden opetussuunnitelmaan. Opintojakso ei ole avoinna muiden koulutusohjelmien opiskelijoille eikä avoimen ylemmän amkin opiskelijoille (pois lukien edellä mainitut polkuopiskelijat).
Kliininen asiantuntija YAMK
Kliinisen asiantuntijan ylempi tutkinto-ohjelma
TAMK Pääkampus
3 op
0-5
Opintojakso sisältää:
-ennakkotehtävä
-intensiivipäiville osallistuminen
-kirjallinen tehtävä
Opintojakso edellyttää itsenäistä opiskelua ja
ryhmätyöskentelyä
-Ei kykene hakemaan tietoa kansallisista ja kansainvälisistä lähteistä
-Ei sovella ja arvioi aihealueeseen liittyvää tietoa
-Ei osallistu opintojaksolle
-Kykenee hakemaan tietoa aihealueeseen liittyen ja käyttämään kansallisia ja kansainvälisiä lähteitä.
-Kykenee soveltamaan kuvailevalla tasolla keräämäänsä tietoa nykyisten käytäntöjen ja toimintatapojen tarkastelussa.
-Ei osoita aihealueen kriittistä arviointia
-Osallistuminen opintojaksolle vaihtelevaa
-Kykenee hakemaan näyttöön perustuvaa tietoa sekä kansallisista että kansainvälisistä tiedonlähteistä sekä arvioimaan lähteitä kriittisellä otteella.
-Osaa tehdä analyysia ja synteesiä aihealueesta
-Kykenee käyttämään hankkimaansa tietoa nykyisten toimintatapojen kriittisessä arvioinnissa ja kehittämisessä
-Osallistuminen opintojaksolla pääsääntöisesti aktiivista ja ammatillista.
-Kykenee hakemaan näyttöön perustuvaa tietoa useista kansallisista ja kansainvälisistä tiedonlähteistä, arvioimaan tutkimuksia kriittisellä otteella ja muodostamaan kerätystä tiedosta synteesin.
-Osoittaa syvällisen näkemyksensä aihealueesta
-Kykenee kriittisesti arvioimaan nykyisiä käytäntöjä ja luomaan uusia näyttöön perustuvia toimintatapoja.
-Osallistuminen opintojaksolla kokonaisuutena aktiivista ja ammatillista.