Opiskelija
- tunnistaa hoitotyön ohjausosaamiseen ja sähköiseen viestintään liittyvää näyttöön perustuvaa tietoa
Opiskelija
- osaa hoitotyön ohjausosaamisen ja sähköisen viestinnän teoreettiset perusteet ja osaa soveltaa niitä näyttöön perustuvaa tietoa hyödyntäen
Opiskelija
- osaa ja kykenee hyödyntämään laaja-alaisesti ohjausosaamisen ja sähköisen viestinnän tietoperustaa
- analysoi ja soveltaa näyttöön perustuvaa ohjausosaamisen ja sähköisen viestinnän tietoa ja osaa soveltaa sitä yksilö- ja perhekeskeisesti
Ida Nikkola
Vänskä, K., Lahtinen-Väänänen, S, Kettunen, T. & Mäkelä, J. 2011. Onnistuuko ohjaus? Sosiaali- ja terveysalan ohjaustyössä kehittyminen. Edita: Helsinki.
Helminen, J. (toimi.) 2017. Asiakkaan moniammatillinen ohjaus sosiaali- ja terveydenhuollossa. Edita: Helsinki. Saatavilla myös e-kirjana.
.
Vehviläinen, S. Ohjaustyön opas : yhteistyössä kohti toimijuutta . Helsinki: Gaudeamus, 2014. Print. Saatavilla myös e-kirjana
.
Erilaiset ajankohtaiset, sähköiset ohjausalustat. Esim. Terveyskylä, Mielenterveystalo, Sairaanhoitajaliiton sähköisten palveluiden strategia. Muut ajankohtaiset digitaaliset ohjausalustat, materiaalit ja artikkelit aiheesta.
Läsnäolo-opetus, ryhmätyöskentely, mahdolliset harjoitukset, erilaiset toiminnalliset menetelmät sekä seminaari
Osa opetuksesta ja ryhmätoiminnasta tapahtuu englanniksi TAMKin kansainvälisten hankkeiden tiimoilta. Opiskelijat pääsevät harjoittelemaan kansainvälisessä yhteistyössä ohjaustilanteita. Näiden ohjaushetkien ajankohdat selviävät vasta lähellä orientaatiota. Ohjaukseen osallistuminen on pakollinen osa opintojakson suoritusta.
Osa 1:
Teoria ja ryhmätyöt arvioidaan numeerisesti. Toteutuksella kirjoitetaan essee / kirjoitelma, joka arvioidaan numeerisesti. Samaa esseetä / kirjoitelmaa käytetään kirjoitusviestinnän työpajoissa. Se tehdään pienissä noin kolmen hengen ryhmissä. Esseen / kirjoitelman aihe toimii myös seminaariesityksen pohjana. Arvioinnin yhteydessä toteutetaan vertaisarviointi. Pätevällä ja asianmukaisella vertaisarvioinnilla voi rajatapauksissa vaikuttaa omaan arvosanaan joko nostavasti tai laskevasti.
Osa 2:
Kirjoitusviestinnän paja: Hyväksytty/hylätty
Suomi
03.10.2022 - 25.12.2022
03.09.2022 - 02.10.2022
3 op
21EH
0 - 39
Pienryhmä 1 (Koko: 0. Avoin amk: 0.)
Pienryhmä 2 (Koko: 0. Avoin amk: 0.)
Pienryhmä 3 (Koko: 0. Avoin amk: 0.)
Katri Maijanen, Anna Aikasalo, Päivi Suominen-Tontti
Osa 1: Teoria ja ryhmätyöt
Osa 2: Kirjoitusviestintä
Kirjoitusviestinnän työpaja- Raportin tulee olla työpajaan osallistuessa lähes valmiina. Työpajoissa on läsnäolovelvollisuus. Poissaolo korvataan osallistumalla toiseen vastaavaan työpajaan.
Ensihoitaja, kätilö ja terveydenhoitaja
Ensihoitajan tutkinto-ohjelma
TAMK Pääkampus
0-5
-
-
Opintojakso suoritetaan esseellä. Palautusajankohta tarkentuu orientaatiotunnilla.
Osa pienryhmäharjoituksista toteutetaan yhteistyössä TAMKin KV-hankkeiden kanssa. Työskentelykieli näissä harjoituksissa englanti.
81h opiskelijatyötä, joka sisältää kontaktiopetuksen ja itsenäisen työskentelyn yksin ja ryhmässä.
-