- opiskelijan tiedot hoitotieteen ja näyttöön perustuvan toiminnan perusteista ovat irralliset ja toteavalla tasolla
-opiskelijan tiedot hoitotieteestä ja näyttöön perustuvasta toiminnasta ovat jäsentyneitä
- opiskelija osaa arvioida hoitotyötä hoitotieteellisin käsittein
- oma pohdinta hoitotieteestä ja näyttöön perustuvasta toiminnasta on johdonmukaista ja soveltavaa
Sirkku Haaranen
Ajankohtaiset hoitotieteellliset artikkelit.
Oheislukemisena:
Eriksson, K. et al. 2012. Hoitotiede. 4. uud. p. Helsinki: Sanoma Pro.
Kankkunen, P. & Vehviläinen-Julkunen, K. 2013. Tutkimus hoitotieteessä. 3. uud. p. Helsinki: Sanoma Pro.
Kylmä, J. & Juvakka, T. 2007. Laadullinen terveystutkimus. Helsinki: Edita.
Lauri, S. & Kyngäs, H. 2005. Hoitotieteen teorian kehittäminen. Porvoo: WSOY.
Hirsjärvi, S., Remes, P., Sajavaara, P. & Sinivuori, E. 2009. Tutki ja kirjoita. 15. uud. p. Helsinki: Tammi.
Vilkka, H. 2015. Tutki ja kehitä. 4. uud. p. Jyväskylä: PS-kustannus.
Muu ajankohtainen ja toteutuksen sisältöihin liittyvä materiaali sekä tabulassa ohjeistettu materiaali.
Opetus toteutuu pääosin verkkototeutuksena. Verkossa tapahtuvan opiskelun lisäksi kurssiin kuuluu teoriaopetusta. Ohjeet kurssin suorittamiseen Moodle-verkkoalustalla. Tuni-moodleen pääset toteutuksen 1. päivän aikana.
- Toteutussuunnitelma täydentyy ennen opintojakson alkua
Arviointi asteikolla 0-5. Arvosanan muodostuu verkkotehtävien arvosanasta. Arviointi perustuu huolella tehtyyn itsearviointiin sekä opettajan arviointiin. Jos itsearviointi on tehty ilman perusteita sekä ilman kriittistä tarkastelua, se laskee asettamaasi arvosanaa (kurssin tehtävien keskiarvoa).
Suomi
25.10.2021 - 10.01.2022
07.06.2021 - 17.10.2021
3 op
20AVOSHV
Sirkku Haaranen
Suorita kaikki Moodletehtävät annettujen ohjeideiden mukaisesti:
• Hoitotiede tieteenä
• Tietotesti
• Hoitotieteen historia (mindmap)
• Näyttöön perustuva toiminta (Tamkin kirjallisen työn ohjeen mukaisesti, lähteisiin viitaten ja perustellen)
• Tieteen merkitys (pohdintatehtävä, valitsemaasi tieteelliseen artikkeliin viitaten).
Muutos 9.11: Tämä (tieteen merkitys) tehtävä korvautuu osittain teorialuennoilla ja osittain toisella tehtävällä (Moodlessa), joka tehdään opinnäytetyöskentelyä varten ja otetaan mukaan sekä käsitellään opinnäytetyön orientaatiotunneilla tammikuussa 2022. Tämä muutos tehty toteutussuunnitelmaan opiskelijoiden ja opettajan 9.11 tekemän yhteisen sopimuksen perusteella.
• Itsearviointi
Mikäli sinulla ei toteutusajan jälkeen n. 3 viikon jälkeen näy suoritusmerkintää, varmista ensin oletko suorittanut kaikki vaaditut tehtävät hyväksytysti? Kurssia ei voi uusia ja tehtävät tulee tehdä toteutuksen aikana 10.1.2022 mennessä (pvm muutettu 9.11.2021 sopimuksen perusteella). Kurssi sulkeutuu automaattisesti toteutusajan jälkeen.
Avoin AMK
Avoin ammattikorkeakoulu
TAMK Pääkampus
0-5
Ei mahdollisuutta kirjatenttiin. Ei ole valinnaisia suoritustapoja.
Ei uusintamahdollisuuksia, tehtävät tulee tehdä toteutusaikana 21.12.2021 mennessä. Tämän jälkeen tehtäviä ei voida palauttaa ja kurssi sulkeutuu automaattisesti.
9.11 sovittu yhdessä opiskelijoiden kanssa, että toteutusaikaa jatketaan 10.1.2022 saakka, syynä opiskelijoiden toive.
Huom! Opintojakso on 3 op, mikä tarkoittaa = 81h itsenäisesti suoritettavia tehtäviä. Ei erillistä orientaatiota.
- Hoitotieteen historiallinen kehitys
- tieteenfilosofiset lähtökohdat
- hoitotiede tieteenä
- perhehoitotiede
- tieteellinen tieto ja sen tuottaminen ja soveltaminen hoitotyöhön
opiskelija ei tee annettuja tehtäviä määräaikaan mennessä
- opiskelijan tiedot hoitotieteestä ovat puutteelliset
- arviointikriteerit eivät täyty
opiskelijan tiedot hoitotieteen perusteista ovat irralliset ja toteavalla tasolla
- oma pohdinta on puutteellista
- arviointikriteerit täyttyvät vain osittain
opiskelijan tiedot hoitotieteestä ovat jäsentyneitä ja
oma pohdinta on johdonmukaista.
- arviointikriteerit täyttyvät
opiskelija osaa arvioida hoitotyötä hoitotieteellisin käsittein
- oma pohdinta on johdonmukaista ja soveltavaa
- arviointikriteerit täyttyvät