Opiskelija
- osaa kuvata ja selittää hyvinvointi- ja terveysteknologioiden sekä käyttäjäkeskeisen suunnittelun keskeiset käsitteet, sisällöt ja menetelmät
- osaa kuvailla menetelmiä käyttäjien tarpeiden selvittämiseksi ja tarve- ja käyttäjälähtöisten teknologioiden yhteiskehittelyyn ja on kokeillut joitakin näistä
- ei ole aktiivinen keskustelija eettisistä ja tietosuoja-asioista hyvinvointi- ja terveysteknologian kontekstissa
Opiskelija
- osaa käyttää hyvinvointi- ja terveysteknologioiden sekä käyttäjäkeskeisen suunnittelun keskeisiä käsitteitä oikein ja valita menetelmiä kehitysprosessin tilanteisiin
- osaa käyttää menetelmiä käyttäjien tarpeiden selvittämisessä ja teknologioiden yhteiskehittelyssä
- osallistuu keskusteluun eettisistä ja tietosuoja-asioista hyvinvointi- ja terveysteknologian kontekstissa
Opiskelija
- osaa soveltaa ja yhdistää menetelmiä käyttäjien tarpeiden selvittämiseksi ja tarve- ja käyttäjälähtöisten teknologioiden yhteiskehittelyssä
- osaa analysoida ja dokumentoida sekä arvioida kriittisesti tutkimustuloksia
- osaa rakentavasti osallistua keskusteluun eettisistä ja tietosuoja-asioista hyvinvointi- ja terveysteknologian kontekstissa ja perustella esittämänsä näkökulmat
Ida Nikkola
Luentomateriaalit, materiaalit ja artikkelit verkkokurssien sisällöissä.
Orientaatioluento, asiantuntijaluento.
Kaksi MOOC kurssia DigiCampuksessa Kuiluista digiosallisuuteen 1op ja RoboSote 1op.
Pienryhmätehtävät Sote virtual Labissa.
Itsenäiset tehtävät.
Pienryhmässä innovaatiotehtävä, joka esitetään päätösseminaarissa.
Arvioitava pienryhmätehtävä (0-5), jonka arviointiin vaikuttaa esitys seminaarissa.
Seminaari pidetään keskiviikkona 23.3.2022.
Suomi
03.01.2022 - 10.04.2022
04.12.2021 - 02.01.2022
3 op
19EH
Tuija Rasku, Ilona Jylhäsalo
Orientaatiossa, sote virtual lab vierailuissa ja seminaarissa pakollinen läsnäolo.
Ensihoitaja, kätilö ja terveydenhoitaja
Ensihoitajan tutkinto-ohjelma
TAMK Pääkampus
0-5
Arvioitava pienryhmätehtävä 0 - 5, palautus 16.3.2022 mennessä.
Lähdeviitteet pakolliset, ilman niitä työ on hylätty.
Hylätty innovaatiotehtävää voi ryhmä täydentää kaksi kertaa. Asiasta sovitaan vastuuopettajan kanssa.
Seminaariesitystä varten kootaan tietoa myös kansainvälisistä julkaisuista.
Opiskelijan työtä 3 x 27h eli 81h,josta kontaktiopetusta 10h.
1. Kurssimateriaaleihin perehtyminen ja keskustelutehtävien suoritus
2. RoboSote MOOC
3. Kuiluista digiosallisuuteen MOOC
4. Sote virtual lad oppimiskäynti
5. Pienryhmätehtävä ja esitysseminaari.
Opiskelija ei ole osallistunut orienaatioon ja/tai seminaariin. Opiskelija ei ole suorittanut oppimisalusta Moodlessa olevia tehtäviä määräaikaan mennessä. Opiskelija ei ole osallistunut seminaariesityksen valmisteluun.
Opiskelija
- osaa kuvata ja selittää hyvinvointi- ja terveysteknologioiden sekä käyttäjäkeskeisen suunnittelun
keskeiset käsitteet, sisällöt ja menetelmät
- osaa kuvailla menetelmiä käyttäjien tarpeiden selvittämiseksi ja tarve- ja käyttäjälähtöisten
teknologioiden yhteiskehittelyyn ja on kokeillut joitakin näistä
- ei ole aktiivinen keskustelija eettisistä ja tietosuoja-asioista hyvinvointi- ja terveysteknologian
kontekstissa
Opiskelija
- osaa käyttää hyvinvointi- ja terveysteknologioiden sekä käyttäjäkeskeisen suunnittelun keskeisiä
käsitteitä oikein ja valita menetelmiä kehitysprosessin tilanteisiin
- osaa käyttää menetelmiä käyttäjien tarpeiden selvittämisessä ja teknologioiden yhteiskehittelyssä
- osallistuu keskusteluun eettisistä ja tietosuoja-asioista hyvinvointi- ja terveysteknologian
kontekstissa
Opiskelija
- osaa soveltaa ja yhdistää menetelmiä käyttäjien tarpeiden selvittämiseksi ja tarve- ja
käyttäjälähtöisten teknologioiden yhteiskehittelyssä
- osaa analysoida ja dokumentoida sekä arvioida kriittisesti tutkimustuloksia
- osaa rakentavasti osallistua keskusteluun eettisistä ja tietosuoja-asioista hyvinvointi- ja
terveysteknologian kontekstissa ja perustella esittämänsä näkökulmat