Opiskelija
- tunnistaa hoitotyön ohjausosaamiseen ja sähköiseen viestintään liittyvää näyttöön perustuvaa tietoa
Opiskelija
- osaa hoitotyön ohjausosaamisen ja sähköisen viestinnän teoreettiset perusteet ja osaa soveltaa niitä näyttöön perustuvaa tietoa hyödyntäen
Opiskelija
- osaa ja kykenee hyödyntämään laaja-alaisesti ohjausosaamisen ja sähköisen viestinnän tietoperustaa
- analysoi ja soveltaa näyttöön perustuvaa ohjausosaamisen ja sähköisen viestinnän tietoa ja osaa soveltaa sitä yksilö- ja perhekeskeisesti
Taru Manner
Vänskä, K., Lahtinen-Väänänen, S, Kettunen, T. & Mäkelä, J. 2011. Onnistuuko ohjaus? Sosiaali- ja terveysalan ohjaustyössä kehittyminen. Edita: Helsinki.
Helminen, J. (toimi.) 2017. Asiakkaan moniammatillinen ohjaus sosiaali- ja terveydenhuollossa. Edita: Helsinki.
Erilaiset ajankohtaiset, sähköiset ohjausalustat. Terveyskylä, Mielenterveystalo, ODA-hankkeen sisällöt, Sairaanhoitajaliiton sähköisten palveluiden strategia.
Muut ajankohtaiset digitaaliset ohjausalustat, materiaalit ja artikkelit aiheesta.
Aloitusluento, verkko-opetus, ryhmäkeskustelut, harjoitukset, toiminnalliset menetelmät.
Ohjaustuokioiden suunnittelu, toteutus ja arviointi.
Posterikävely tuotosten esittelytilaisuutena.
Arvosana 0-5
Kirjoitusviestinnän itsearviointi: Hyväksytty/hylätty
Suomi
25.10.2021 - 12.12.2021
07.06.2021 - 24.10.2021
3 op
20AVOSHV
Ilona Jylhäsalo, Marita Mäki, Taru Manner
Tehtävät toteutetaan opinnollistaen omassa työssä.
Avoin AMK
Avoin ammattikorkeakoulu
TAMK Pääkampus
0-5
Ohjaustilanteiden suunnittelu, toteutus ja arviointi asiakkaille/potilaille moodle-kurssin mukaisesti.
Osa 1 orientaatio, verkko-opinnot ja aktiivinen tehtävien tekeminen, ohjaustuokiot ja niiden reflektointi. Posteri.
Osa 2 kirjoitusviestintä pienryhmittäin
Verkkokurssi n 20h, 61h opiskelijan itsenäistä työtä.