Ajankohtaiset hoitotieteellliset artikkelit.
Oheislukemisena:
Eriksson K. Ym. 2016. Hoitotiede.SanomaPro. ISBN: 978-952-63-0143-3.
Kyngäs, H ja Lauri S.2004. Hoitotieteen teorian kehittäminen,
Muu ajankohtainen ja toteutuksen sisältöihin liittyvä materiaali sekä tabulassa ohjeistettu materiaali.
Opetus toteutuu täysin verkkototeutuksena. Ohjeet kurssin suorittamiseen Moodle-verkkoalustalla. Tuni-moodleen pääset toteutuksen 1. päivän aikana (1.9.2020).
Arviointi asteikolla 0-5. Arvosana muodostuu verkkotehtävien arvosanoista. Arviointi perustuu huolella tehtyyn itsearviointiin sekä opettajan arviointiin. Jos itsearviointi on tehty ilman perusteita sekä ilman kriittistä tarkastelua, se laskee asettamaasi arvosanaa (kurssin tehtävien keskiarvoa).
Suomi
01.09.2020 - 04.10.2020
17.08.2020 - 31.08.2020
3 op
18KL
18TH
Milla Hiitti
Suorita kaikki tabulan osioissa (1-5) olevat tehtävät annettujen ohjeideiden mukaisesti:
• Hoitotiede tieteenä
• Tietotesti
• Hoitotieteen historia (mindmap)
• Näyttöön perustuva toiminta (Tamkin kirjallisen työn ohjeen mukaisesti, lähteisiin viitaten ja perustellen)
• Tieteen merkitys (pohdintatehtävä, valitsemaasi tieteelliseen artikkeliin viitaten)
• Itsearviointi
Mikäli sinulla ei toteutusajan jälkeen n. 3 viikon jälkeen näy suoritusmerkintää, varmista ensin oletko suorittanut kaikki vaaditut tehtävät hyväksytysti? Kurssia ei voi uusia ja tehtävät tulee tehdä toteutuksen aikana. Kurssi sulkeutuu automaattisesti toteutusajan jälkeen.
Ensihoitaja, kätilö ja terveydenhoitaja
Terveydenhoitajan tutkinto-ohjelma, Kätilön tutkinto-ohjelma
TAMK Pääkampus
0-5
Ei mahdollisuutta kirjatenttiin. Ei ole valinnaisia suoritustapoja.
Ei uusintamahdollisuuksia, ei erillistä tenttiä. Verkkotehtävät tulee tehdä toteutusaikana 4.10.2020 mennessä.
Korjaus, kirjattu 17.8.2020: tehtävien palautusaikaa muutettu siten, että mukailee opintojen etenemissuunitelmaa
Opintojakso on 3 op, 81h itsenäisesti suoritettavia tehtäviä.
- Hoitotieteen historiallinen kehitys
- tieteenfilosofiset lähtökohdat
- hoitotiede tieteenä
- perhehoitotiede
- tieteellinen tieto ja sen tuottaminen ja soveltaminen hoitotyöhön
opiskelija ei tee annettuja tehtäviä määräaikaan mennessä
- opiskelijan tiedot hoitotieteestä ovat puutteelliset
- arviointikriteerit eivät täyty
opiskelijan tiedot hoitotieteen perusteista ovat irralliset ja toteavalla tasolla
- oma pohdinta on puutteellista
- arviointikriteerit täyttyvät vain osittain
opiskelijan tiedot hoitotieteestä ovat jäsentyneitä ja
oma pohdinta on johdonmukaista.
- arviointikriteerit täyttyvät
opiskelija osaa arvioida hoitotyötä hoitotieteellisin käsittein
- oma pohdinta on johdonmukaista ja soveltavaa
- arviointikriteerit täyttyvät