Anne Silvan
Tenttikirjallisuus:
Terveydenhoitajan ammatillinen osaaminen
http://www.metropolia.fi/fileadmin/user_upload/Sosiaali_ja_terveys/Terveydenhoitoty%C3%B6/Terveydenhoitajan_ammatillisen_osaamisen_kuvaus.pdf
Haarala P., Honkonen H.,Mellin O., Tervaskanto-Mäentausta T. 2014. Terveydenhoitajan osaaminen Edita
Oksanen J. 2015. Motivointi työvälineenä. PS-kustannus
Eriksson E., Arnkil T. 2012. Huoli puheeksi. Opas varhaisista dialogeista. https://www.julkari.fi/bitstream/handle/10024/90845/URN_ISBN_978-951-33-1792-8.pdf?sequence=1
Muu luennoilla osoitettu materiaali
Oppimateriaali voi täydentyä orientaatiossa
Keskusteluluennot,
menetelmäharjoitukset,
tehtävät ja videointi,
Portfoliotyöskentely
Opetusmenetelmät tulevat tarkentumaan orientaatiossa
Lähiopetukseen osallistuminen, pienryhmissä läsnäolovelvollisuus, tehtävien tekeminen
Tentti numeraalinen arviointi
Pienryhmätyöskentely hyväksytty/hylätty
Arviointimenetelmät voivat täydentyä orientaatiossa
Suomi
01.01.2021 - 07.02.2021
02.12.2020 - 31.12.2020
3 op
18TH
Paula Pajunen, Irmeli Nieminen
Totetus:
Keskusteluluennot
Pienryhmätyöskentelyä 2 lähtökohtaa (yhteenveto ja videoinnit)
Terveydenhoitajatyön menetelmien harjoittelua luokkatilanteissa
Orientaatiossa läsnäolovelvollisuus
Portfoliotyöskentely on jatkuva koko opintojen ajan
Lisätiedot voivat täydentyä orientaatioon mennessä
Ensihoitaja, kätilö ja terveydenhoitaja
Terveydenhoitajan tutkinto-ohjelma
TAMK Pääkampus
0-5
ei valinnaisia suoritustapoja
-
Tentti 17.2.2021
Tentin uusintakäytänteet tarkentuvat orientaatiossa
-
Laajuus on 3 x 27 tuntia eli 81 tuntia
Lähiopetusta 18 tuntia, 63 tuntia itsenäistä työskentelyä, joka sisältää tehtävien tekemisen ja pienryhmätyöskentelyn.
Portfoliotyöskentely alkaa tällä kurssilla ja loppuu keväällä 2022
Ajankäyttö ja kuormitustiedot voivat täydentyä orientaatiossa
Teoriasisältö:
terveydenhoitajan työn periaatteet, arvot, historia,
ammatti-identiteetin rakentuminen alkaa
terveydenhoitajatyön eettiset kysymykset, ohjauksen etiikka, dialogisuus
terveydenhoitajatyön työmuodot ja menetelmät
vuorovaikutusorientaatiot terveydenhoitajatyössä
Teoriasisältö tulee tarkentumaan opintojakson alkaessa
Pienryhmätyöskentely. Tehtävien tekeminen ohjeiden mukaan tutkittua tietoa hyödyntäen (hyväksytty )
Arviointikriteerit Hylätty suoritus
Opiskelija ei tee sovittuja kirjallisia tehtäviä palautuspäivämääriin mennessä sovitulla tavalla.
Opiskelija ei osallistu harjoituksiin.
Arviointikriteerit 1-2
Opiskelijan osoittama osaaminen on oikeaa, mutta asiat irrallisia, toteavalla tasolla ja perustelut puutteellisia.
Opiskelija tarkastelee asioita yhdestä näkökulmasta.
Opiskelijan osoittama asiakasnäkökulma puutteellista.
Opiskelija osallistuu harjoituksiin ja tekee tehtävät.
Opiskelijan osoittama osaaminen perustuu tutkittuun tietoon, opiskelija esittää asiat johdonmukaisesti ja osaa perustella asioita. Osaamisessa näkyy ennaltaehkäisevä ja asiakasnäkökulma.
Opiskelija osallistuu aktiivisesti harjoituksiin ja tekee tehtävät huolella.
Opiskelijan osoittama osaaminen on laaja-alaista ja perustuu tutkittuun tietoon. Osaa tarkastella asioita kokonaisvaltaisesti ja omaa laajan ennaltaehkäisevän ja asiakaslähtöisen otteen.
Opiskelija osallistuu aktiivisesti harjoituksiin ja tekee tehtävät huolella.