•   Kehittämistehtävä 7K00BK71-3007 24.01.2022-17.04.2022  5 op  (18TH) +-
    Opintojakson osaamistavoitteet
    -Opiskelija
    - soveltaa tutkittua ja kokemuksellista tietoa ja tuottaa uutta tietoa työelämän kehittämiseksi ja uudistamiseksi
    - omaksuu työssään käyttäjälähtöisen kehittämistavan
    - osallistuu eriliasiin tutkimus- ja kehittämiishankkeisiin
    Esitietovaatimukset
    Opinnäytetyö hyväksytysti suoritettu
    Opintojakson sisältö
    Osaltaan toiminnallista, linkittyy syventävään välinnaiseen harjoitteluun (5 op = 4 viikkoa)

    Vastuuhenkilön nimi

    Mari Laaksonen

    Kirjallisuus

    Opiskelija perehtyy itse aiheeseen liittyvään kirjallisuuteen

    Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

    Kehittämistehtävän tekeminen pareittain

    Arviointimenetelmät (toteutus) ja kriteerit (opintojakso)

    Kehittämistehtävä arvioidaan numeraalisesti 0-5

    Opetuskielet

    Suomi

    Ajoitus

    24.01.2022 - 17.04.2022

    Ilmoittautumisaika

    01.12.2021 - 10.01.2022

    Opintopisteet

    5 op

    Ryhmä(t)

    18TH

    Opettaja(t)

    Maija Korpikoski, Mari Laaksonen, Elisa Airikkala

    Lisätietoja opiskelijoille

    Kehittämistehtävän ohjeet, raportointi- ja esittämistapa tulevat tarkentumaan 10.1.22 infossa

    Vastuuyksikkö

    Ensihoitaja, kätilö ja terveydenhoitaja

    Koulutusohjelma(t)

    Terveydenhoitajan tutkinto-ohjelma

    Toimipiste

    TAMK Pääkampus

    Arviointiasteikko

    0-5

    Valinnaiset suoritustavat

    Ei valinnaisia suoritustapoja

    Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

    Kehittämistehtävät tehdään työelämään tai hankkeisiin. Pääpaino vuonna 2022 on Tamkin hankkeissa, johon otetaan useita pareja: Digidia ja Tresilienssi.

    Tenttien ajankohdat

    -

    KV yhteydet

    -

    Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

    5x 27h = 135h/opiskelija, 2 x 135h = 270h/kehittämistehtävätyöpari
    Info ja orientaatio 10.1.2022, läsnäolovelvollisuus
    Kehittämistehtävien yhteenveto/purku toteutetaan huhtikuussa (tarkka päivä ilmoitetaan myöhemmin), läsnäolovelvollisuus

    Sisällön jaksotus

    Kevät 2022

    Arviointikriteerit
    Hylätty

    Ei osaa tunnistaa ja määritellä terveydenhoitajatyön kehittämiskohdetta
    Ei ole laatinut ohjeiden mukaista kehittämistehtävän suunnitelmaa
    Ei osaa toteuttaa kehittämistehtävä -prosessia yhteistyössä työparin ja työelämäyhteistyötahon kanssa
    Ei osaa raportoida kehittämistehtävä -prosessia annettujen ohjeiden mukaisesti
    Ei ole esitellyt kehittämistehtävä -prosessia ja sen tuloksia
    Ei ole riittävässä määrin perehtynyt aihealuetta koskevaan tutkittuun ja kokemukselliseen tietoon
    Kehittämistehtävän teoreettinen perusta on hatara ja sisältää virheellistä tietoa
    Ei osaa huomioida asiakas -näkökulmaa terveydenhoitajatyön kehittämisessä

    Tyydyttävä

    Osaa tunnistaa ja määritellä työelämälähtöisen terveydenhoitajatyön kehittämiskohteen
    Osaa laatia ohjeiden mukaisen kehittämistehtävän suunnitelman
    Osaa toteuttaa kehittämistehtävä -prosessin yhdessä työparin ja työelämäyhteistyötahon kanssa
    Osaa yhdessä työparin kanssa raportoida kehittämistehtävä -prosessin annettujen ohjeiden mukaisesti
    Osaa yhdessä työparin kanssa esitellä kehittämistehtävä -prosessia ja sen tuloksia
    Osaa kehittämisprosessissa soveltaa tutkittua ja kokemuksellista tietoa
    Osaa tuottaa uutta asiakkaiden hyvinvointia edistävää tietoa terveydenhoitajatyön kehittämiseksi

    Hyvä

    Osaa määritellä, rajata ja perustella terveydenhoitajatyön työelämälähtöisen kehittämiskohteen
    Osaa suunnitella kehittämistehtävään sopivat menettelytavat ja perustella valintansa
    Osaa toteuttaa kehittämistehtävä -prosessin yhteistyössä työparin ja työelämäyhteistyötahon kanssa vastuullisuutta ja sitoutuneisuutta osoittaen
    Osaa kehittämistehtävän raportissa kuvata ja arvioida kehittämisprosessia realistisesti ja rakentavasti
    Osaa yhdessä työparin kanssa esitellä kehittämistehtävä -prosessia ja sen tuloksia realistisesti ja luovasti
    Osaa kehittämisprosessissa soveltaa arvioiden tutkittua ja kokemuksellista tietoa
    Osaa tuottaa terveydenhoitajatyöhön uutta tietoa asiakkaiden hyvinvoinnin edistämiseksi

    Kiitettävä

    Osaa analysoiden määritellä ja perustella terveydenhoitajatyön työelämälähtöisen kehittämiskohteen
    Osaa perustellen valita kehittämistehtävään toimintatapoja ja ratkaisuvaihtoehtoja, joissa kokeillaan terveydenhoitajatyön uudenlaisia toimintamalleja
    Osaa toteuttaa kehittämistehtävä -prosessin yhteistyössä työparin ja työelämäyhteistyötahon kanssa vastuullisuutta, joustavuutta ja rakentavaa työskentelytapaa osoittaen
    Osaa kehittämistehtävän raportissa kuvata ja arvioida kehittämisprosessia systemaattisesti ja reflektoivaa otetta käyttäen
    Osaa yhdessä työparin kanssa esitellä kehittämistehtävä -prosessia ja sen tuloksia innovatiivisuutta osoittaen
    Osaa kehittämisprosessissa systemaattisesti soveltaa tutkittua ja kokemuksellista tietoa oman ja terveydenhoitajatyön ammatillisen kasvun välineenä
    Osaa tuottaa monipuolista terveydenhoitajatyötä uudistavaa tietoa asiakkaiden hyvinvoinnin edistämiseksi