•   Palveluketjujen arviointi ja kehittäminen 7H00FF53-3002 20.09.2022-18.11.2022  5 op  (21YSTK) +-
    Opintojakson osaamistavoitteet
    Opiskelija
    - tunnistaa sote-palvelujen asiakkaiden erityistarpeita
    - osaa arvioida erilaisten palveluketjujen toimivuutta ja turvallisuutta eri näkökulmista
    - saa valmiuksia kehittää erilaisia asiakaslähtöisiä palveluketjuja
    - osaa kirjoittaa aiheesta oman substanssialan erityistietoa käsittelevän ammatillisen artikkelin ja harjaantuu esittämisessä
    Opintojakson sisältö
    - sote-asiakkaiden moninaisuus
    - keskeiset hoito- ja palveluketjut
    - julkiset, yksityiset ja kolmannen sektorin toimijat palveluketjuissa
    - moniammatillisuus ja verkostoituminen
    - kirjoittamisprosessi, artikkelin logiikka, aloitus, sisältö ja lopetus
    Arviointikriteerit
    Tyydyttävä

    Opiskelija

    - kykenee hakemaan tietoa aihealueeseen liittyen ja käyttämään kansallisia ja kansainvälisiä lähteitä

    - kykenee soveltamaan kuvailevalla tasolla keräämäänsä tietoa nykyisten käytäntöjen ja toimintatapojen tarkastelussa

    Hyvä

    Opiskelija

    - kykenee hakemaan näyttöön perustuvaa tietoa sekä kansallisista että kansainvälisistä tiedonlähteistä sekä arvioimaan lähteitä kriittisellä otteella

    - osaa tehdä analyysia ja synteesiä aihealueesta

    - kykenee käyttämään hankkimaansa tietoa nykyisten toimintatapojen kriittisessä arvioinnissa ja kehittämisessä

    Kiitettävä

    Opiskelija

    - kykenee hakemaan näyttöön perustuvaa tietoa useista kansallisista ja kansainvälisistä tiedonlähteistä, arvioimaan tutkimuksia kriittisellä otteella ja muodostamaan kerätystä tiedosta synteesin

    - osoittaa syvällisen näkemyksensä aihealueesta

    - kykenee kriittisesti arvioimaan nykyisiä käytäntöjä ja luomaan uusia näyttöön perustuvia toimintatapoja.


    Vastuuhenkilön nimi

    Sari Himanen

    Kirjallisuus

    Opintokokonaisuuden aikana Moodlessa jaetut materiaalit ja suositeltava kirjallisuus.
    Opiskelijoiden itsenäisesti hankkima kirjallisuus

    Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

    Lähi- ja etäopetus / osallistavat luennot, kirjallisuus, yhteistoiminnallinen oppiminen, itsenäinen työskentely, yksilö- ja tiimitehtävät, vertaisarvioinnit sekä välitehtävät.

    Arviointimenetelmät (toteutus) ja kriteerit (opintojakso)

    Yksilö- , pari- ja tiimitehtävät.

    Opetuskielet

    Suomi

    Ajoitus

    20.09.2022 - 18.11.2022

    Ilmoittautumisaika

    09.06.2022 - 13.09.2022

    Opintopisteet

    5 op

    Ryhmä(t)

    21YSTK

    Opettaja(t)

    Merja Kanervisto-Jokinen

    Vastuuyksikkö

    Sosiaali- ja terveysalan kehittäminen ja johtaminen YAMK

    Koulutusohjelma(t)

    Sosiaali- ja terveysalan johtamisen ylempi tutkinto-ohjelma, Kliinisen asiantuntijan ylempi tutkinto-ohjelma

    Toimipiste

    TAMK Pääkampus

    T&K osuus

    3 op

    Virtuaaliosuus

    1 op

    Arviointiasteikko

    0-5

    Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

    Oppimistehtävät voi tehdä oman työpaikan tai muun yksikön tarpeesta.

    Tenttien ajankohdat

    Osaamisen varmistaminen yksilö, pari - ja tiimitehtävien kautta. Erillistä tenttiä ei järjestetä. Uusintamahdollisuus hylätyssä osassa. Arvosanan korottaminen tarkoittaa kaikkien opintojaksojen tehtävien korottamista.

    Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

    Ilmoitetaan Moodlessa

    Sisällön jaksotus

    Ilmoitetaan Moodlessa

    Arviointikriteerit
    Hylätty

    Opiskelija
    - ei kykene hakemaan tietoa aihealueeseen liittyen ja käyttämään kansallisia ja kansainvälisiä lähteitä
    - ei kykene soveltamaan kuvailevalla tasolla keräämäänsä tietoa nykyisten käytäntöjen ja toimintatapojen tarkastelussa
    - ei osallistu opintojaksolle

    Tyydyttävä

    Opiskelija
    - kykenee hakemaan tietoa aihealueeseen liittyen ja käyttämään kansallisia ja kansainvälisiä lähteitä
    - kykenee soveltamaan kuvailevalla tasolla keräämäänsä tietoa nykyisten käytäntöjen ja toimintatapojen tarkastelussa

    Hyvä

    Opiskelija
    - kykenee hakemaan näyttöön perustuvaa tietoa sekä kansallisista että kansainvälisistä tiedonlähteistä sekä arvioimaan lähteitä kriittisellä otteella
    - kykenee käyttämään hankkimaansa tietoa nykyisten toimintatapojen kriittisessä arvioinnissa ja kehittämisessä

    Kiitettävä

    Opiskelija
    - kykenee hakemaan näyttöön perustuvaa tietoa useista kansallisista ja kansainvälisistä tiedonlähteistä, arvioimaan tutkimuksia kriittisellä otteella ja muodostamaan kerätystä tiedosta synteesin
    - kykenee kriittisesti arvioimaan nykyisiä käytäntöjä ja luomaan uusia näyttöön perustuvia toimintatapoja