•   eHealth ja digitaaliset palvelut 7H00FF49-3002 17.08.2021-20.12.2021  5 op  (21YSTK) +-
    Opintojakson osaamistavoitteet
    Opiskelija
    - osaa tunnistaa ja määritellä eHealth -alueeseen ja digitalisaatioon liittyviä käsitteitä
    - osaa tunnistaa vaativia kehittämistarpeita ja haluaa ratkaista niitä sekä omassa toiminnassaan että työympäristössään
    - osaa tunnistaa digitaalisen asiakkuuden mahdollisuuksia
    - tuntee käytettävyyden arvioinnin perusteita
    - tuntee järjestelmien integroinnin perusteita
    - osaa palvelujen digitalisointiprosessin suunnittelun perusteet
    Opintojakson sisältö
    - keskeiset käsitteet aihealueella
    - digitaalinen kehittäminen asiakas-, organisaatio ja järjestelmätuottajanäkökulmista
    - käytössä olevien digitaalisten sosiaali- ja terveyspalveluiden kehitysvaihe
    - terveysteknologia ja digitaaliset palvelut Suomessa ja kansainvälisesti
    - digitaalisten palvelujen käytettävyys
    - digitaalisten palvelujen kehittäminen
    Arviointikriteerit
    Tyydyttävä

    Opiskelija

    - tunnistaa joitakin keskeisiä aihealueen käsitteitä

    - tunnistaa asiakastyön ongelmia liittyen saavutettavuuteen ja digitaalisuuteen

    - tunnistaa terveysteknologian järjestelmiä ja niiden toimivuuden periaatteita

    Hyvä

    Opiskelija

    - osaa määritellä aihealueen keskeiset käsitteet

    - ymmärtää asiakaslähtöisen käytettävyyden arvioinnin perusteet

    - tunnistaa järjestelmien integrointiin liittyvät haasteita

    - osaa kuvata käytännön ongelman ja luoda ongelmaan digitaalisen tai teknologisen ratkaisun

    Kiitettävä

    Opiskelija

    - osaa käyttää sujuvasti aihealueen keskeisiä käsitteitä ja määritellä niiden sisältöjä erilaisissa konteksteissa

    - hallitsee digitaalisten järjestelmien käyttöä, käytettävyyden asiakaslähtöistä arviointia ja osaa kuvata kehittämistarpeita perustellen

    - ymmärtää teknologisen kehityksen ja digitaalisten palveluiden tilan Suomessa ja kansainvälisesti

    - osaa soveltaa luovasti oppimaansa kuvaamansa käytännönongelman innovatiivisessa ratkaisemisessa digitaalisesti tai teknologiaa hyödyntäen


    Vastuuhenkilön nimi

    Taru Manner

    Kirjallisuus

    Kurssin aikana moodlessa jaetut materiaalit

    Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

    Osallistavat luennot, ryhmäkeskustelut opetuksen yhteydessä ja verkossa.
    Verkkotehtävät.
    Asiantuntijaluennot, alustukset
    Soveltavaan osaamiseen liittyvä tehtävä.

    Opetuskielet

    Suomi

    Ajoitus

    17.08.2021 - 20.12.2021

    Ilmoittautumisaika

    27.05.2021 - 16.08.2021

    Opintopisteet

    5 op

    Ryhmä(t)

    21YSTK

    Paikkoja

    0 - 40

    Opettaja(t)

    Jukka-Pekka Pirhonen, Taru Manner, Sari Himanen

    Vastuuyksikkö

    Sosiaali- ja terveysalan kehittäminen ja johtaminen YAMK

    Koulutusohjelma(t)

    Sosiaali- ja terveysalan kehittämisen ja johtamisen koulutus, Kliinisen asiantuntijan ylempi tutkinto-ohjelma

    Toimipiste

    TAMK Pääkampus

    Arviointiasteikko

    0-5

    Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

    Oppimistehtävä on mahdollista tehdä työelämäyhteydessä.

    Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

    5op opiskelijan työnä 135h
    Lähi- tai etäopetusta, itsenäistä työskentelyä, työskentelyä ryhmissä

    Arviointikriteerit
    Hylätty

    Opiskelija
    - Ei osaa määritellä alaan liittyvää käsitteistöä
    - Ei tunnista järjestelmien käytettävyyden ongelmia
    - Ei osallistu opetukseen, eikä palauta kehittämistehtävää

    Tyydyttävä

    Opiskelija
    - tunnistaa joitakin keskeisiä aihealueen käsitteitä
    - tunnistaa asiakastyön ongelmia liittyen saavutettavuuteen ja digitaalisuuteen
    - tunnistaa terveysteknologian järjestelmiä ja niiden toimivuuden periaatteita

    Hyvä

    Opiskelija
    - osaa määritellä aihealueen keskeiset käsitteet
    - ymmärtää asiakaslähtöisen käytettävyyden arvioinnin perusteet
    - tunnistaa järjestelmien integrointiin liittyvät haasteita
    - Osaa kuvata käytännön ongelman ja luoda ongelmaan digitaalisen tai teknologisen ratkaisun

    Kiitettävä

    Opiskelija
    - osaa käyttää sujuvasti aihealueen keskeisiä käsitteitä ja määritellä niiden sisältöjä erilaisissa konteksteissa
    - hallitsee digitaalisten järjestelmien käyttöä, käytettävyyden asiakaslähtöistä arviointia ja osaa kuvata kehittämistarpeita perustellen
    - ymmärtää teknologisen kehityksen ja digitaalisten palveluiden tilan Suomessa ja kansainvälisesti
    - osaa soveltaa luovasti oppimaansa kuvaamansa käytännönongelman innovatiivisessa ratkaisemisessa digitaalisesti tai teknologiaa hyödyntäen