Opiskelija on saavuttanut välttävästi opintojaksolle asetetut tiedolliset ja taidolliset osaamistavoitteet. Hän osaa nimetä sosiaali- ja terveyspalvelujärjestelmän ja kuntoutuksen toimintaympäristön käsitteitä ja osaa kuvata järjestelmän toiminnan pääperiaatteita.
Opiskelija on saavuttanut hyvin opintojaksolle asetetut tiedolliset ja taidolliset osaamistavoitteet ja hän osaa eritellä sosiaali- ja terveyspalvelujärjestelmän ja kuntoutuksen toimintaympäristön palvelujen järjestämistä ja vastuita organisaatioiden näkökulmasta.
Opiskelija on saavuttanut erinomaisesti opintojaksolle asetetut tiedolliset ja taidolliset osaamistavoitteet ja osaa kuvata ja eritellä sosiaali- ja terveyspalvelujärjestelmän ja kuntoutuksen toimintaympäristön palvelujen soveltuvuutta ja järjestämisen tapaa asiakkaan yksilöllisiä tarpeita vastaavasti.
Jussi Kemmo
Keskeisiä materiaaleja soveltuvin osin. Tarkemmat tiedot TUNI Moodelessa
Haverinen, R., Kuronen, M., Pösö, T. (2014). Sosiaalihuollon tila ja tulevaisuus. Tampere: Vastapaino. Saatavissa e-kirjana
Niemelä, M., Kokkinen, L., Pulkki, J., Saarinen, A., & Tynkkynen, L. (2015). Terveydenhuollon muutokset: Politiikka, järjestelmä ja seuraukset. Tampere: Tampere University Press. Saatavissa e-kirjana.
Särkelä, R., Siltaniemi, A., Rouvinen-Wilenius, P., Parviainen, H., & Ahola, E. (2014). Hyvinvointitalous. [Helsinki]: SOSTE. http://www.soste.fi/media/pdf/julkaisut/hyvinvointitalous_final.pdf
Teknologia sosiaali- ja terveydenhuollossa. Hoitotyön vuosikirja 2016. Helsinki: Fioca.
Seppälä, T. & Pekurinen, M. (toim.) 2014.Sosiaali -ja terveydenhuollon keskeiset rahavirrat. http://www.julkari.fi/bitstream/handle/10024/116653/THL_RAP022_2014verkko.pdf?sequence=1
Sosiaalihuoltolain soveltamisopas. 2017. Sosiaali- ja terveysministeriö.
http://julkaisut.valtioneuvosto.fi/bitstream/handle/10024/80391/05_17_Sosiaalihuoltolain%20soveltamisopas.pdf?sequence=1
Ihalainen, J. (2016). Turvaverkko vai trampoliini: Sosiaaliturvan mahdollisuudet (10. uudistettu painos.). Helsinki: Sanoma Pro Oy.
Englanniksi
- Verkko- ja videoluennot
- Lähiopetus
- Ryhmätyöskentely
- Itsenäinen työskentely
Arviointi 0-5:
Ryhmätehtävä 1 arviointi 0-5
Yksilötentit arviointi hyvä/hyl.
Ryhmätehtävä 2 arviointi 0-5
Suomi
01.09.2021 - 31.12.2021
19.05.2021 - 02.09.2021
3 op
20SO
75 - 90
Jussi Kemmo
Sosionomi
Sosionomin tutkinto-ohjelma
TAMK Pääkampus
1 op
0-5
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Ei kirjallisuustenttiä.
Arviointi perustuu ryhmä- ja yksilötehtäviin, jotka tulee kaikki olla hyväksytysti suoritettuja 15.10.2021. mennessä.
Opintojakson kokonaisarvosana muodostuu numeerisesti arvioitavien (0-5) tehtävien arvosanojen keskiarvosta. Opintojakson uusinta tai arvosanan korottaminen tehdään koko opintojakson osalta opettajan määrittelemällä tavalla. Osasuorituksia ei siis voi uusia, eikä korottaa yksittäin.
3 op = 81 h opiskelijan työtä.
Lähiopetuskerrat 16 h.
Yksilö- ja ryhmätehtävät Moodlessa 65 h.
Kurssin lähiopetuskerrat:
01.09.2021 09.00 - 12.00 20SOAB
02.09.2021 09.00 - 12.00 20SOCD
08.09.2021 13.00 - 16.00 20SOAB
09.09.2021 13.00 - 16.00 20SOCD
21.09.2021 13.00 - 16.00 20SOAB
22.09.2021 13.00 - 16.00 20SOCD
13.10.2021 09.00 - 12.00 20SOCD
14.10.2021 09.00 - 12.00 20SOAB
Suomeksi
Opiskelija ei ole saavuttanut opintojaksolle asetettuja tiedollisia ja taidollisia osaamistavoitteita. Hän ei osaa nimetä sosiaali- ja terveyspalvelujärjestelmän ja kuntoutuksen toimintaympäristön käsitteitä tai kuvata järjestelmän toiminnan pääperiaatteita. Opiskelija ei ole läpäissyt hyväksytysti kaikkia opintojaksolla vaadittuja tehtäviä.
Suomeksi
Opiskelija on saavuttanut välttävästi opintojaksolle asetetut tiedolliset ja taidolliset osaamistavoitteet. Hän osaa nimetä sosiaali- ja terveyspalvelujärjestelmän ja kuntoutuksen toimintaympäristön käsitteitä ja osaa kuvata järjestelmän toiminnan pääperiaatteita.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4)
Suomeksi
Opiskelija on saavuttanut hyvin opintojaksolle asetetut tiedolliset ja taidolliset osaamistavoitteet ja hän osaa eritellä sosiaali- ja terveyspalvelujärjestelmän ja kuntoutuksen toimintaympäristön palvelujen järjestämistä ja vastuita organisaatioiden näkökulmasta.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5)
Suomeksi
Opiskelija on saavuttanut erinomaisesti opintojaksolle asetetut tiedolliset ja taidolliset osaamistavoitteet ja osaa kuvata ja eritellä sosiaali- ja terveyspalvelujärjestelmän ja kuntoutuksen toimintaympäristön palvelujen soveltuvuutta ja järjestämisen tapaa asiakkaan yksilöllisiä tarpeita vastaavasti.