Opiskelija
- suoriutuu harjoituksista ja tehtävistä osittain tuettuna ja ohjattuna
- osoittaa niukkaa osaamista tietojen ja taitojen osalta harjoitusten toteutuksessa
- toimii ohjaustilanteissa ulkokohtaisesti ja kaavamaisesti
- perustelee toiminnan puutteellisesti
- valmistautuu tehtäviin puutteellisesti
- toimii epätarkoituksenmukaisesti ja yksipuolisesti
Opiskelija
- osaa soveltaa oppimaansa tilanteen mukaan tarkoituksenmukaisesti
- perustelee toimintaansa pääosin
- osaa määrittää fysioterapeuttisen diagnoosin pääpiirteittäin
- pystyy osittaiseen kliiniseen päättelyyn
- valmistautuu opetustilanteisiin huolellisesti ja järjestelmällisesti
- harjoittelee aktiivisesti hyödyntäen ohjausta
Opiskelija
- osaa soveltaa uutta tutkimustietoa
- hyödyntää aiemmin oppimaansa
- osaa määrittää fysioterapeuttisen diagnoosin ja pystyy kliiniseen päättelyyn
- harjoittelee aktiivisesti, osaa arvioida monipuolisesti harjoitteluaan, oppimistaan sekä osaa perustella toimintaansa
- osaa toimia hyvässä vuorovaikutuksessa ohjattavan/ryhmän kanssa ja toimii aktiivisesti avustajan roolissa
- valitsee ryhmäohjaukseen tarkoituksenmukaisen ja lapsiryhmän voimavaroihin pohjautuvan sisällön ja suunnittelee toteutuksen etenemisen ja roolit tarkasti
- tunnistaa ja osaa kuvata oman ammatillisen osaamisensa rajat moniammatillisessa yhteistyössä
Hylätyssä suorituksessa opiskelija vetäytyy, valikoi tai laiminlyö tehtäviään ja harjoittelua tunneilla sekä ohjaustilanteissa. Hän ei keskity harjoitteluun ja hänellä on poissaoloja harjoitustunneilta. Opiskelijan perustiedot ja -taidot ovat puutteelliset.
Maria Maljanen
Harjoittelu yksilöllisesti ja pienryhmässä
Harjoittelu, Itsenäinen harjoittelu, Tehtävät, ohjaukset eri ohjaustilanteissa
Käytännön kokeet (0-5) - perusryhmä sekä proakatemiaryhmä - käytännön koe oltava ennen ohjattua harjoitelua hyväksytysti suoritettuna.
Liikunnan ohjaukset Puistokoululla (hyväksytty/hylätty). Suunnitelma ohjauksesta lähetetään etukäteen sähköpostitse Puistokoulun fysioterapeutille sekä Pirjo Lehdolle.
Muut ohjaustilanteet hyväksytysti suoritetut (Valtti, ryhtitutkimiset, Haltija apuväline/ toimintavälinetutustumispäivä)
Arvioinnissa sovelletaan fysioterapeuttikoulutuksen yleisiä arviointikriteerejä.
Suomi
02.08.2021 - 30.11.2021
01.06.2021 - 01.08.2021
5 op
19FY
0 - 40
Hannu Järvinen, Maria Maljanen, Laura Hilden, Hanna Sahinoja, Pirjo Lehto
Opintojaksolle osallistuminen edellyttää osallistumista aikuisten fysioterapian opintokokonaisuuksille. Harjoitustunneille osallistuminen on pakollista!
Fysioterapeutti
Fysioterapeutin tutkinto-ohjelma
TAMK Pääkampus
2 op
0-5
Lasten ryhtitutkimukset Kauppi Sport Centerissä yhteistyössä Ilves ry:n kanssa elo- syyskuussa.
Aktiivinen vastuullinen toiminta Valtti lapsen/nuoren kanssa yhteistyössä Vau:n kanssa.Valtti-ohjelma on Suomen Paralympiakomitean järjestämä hanke, jonka avulla pyritään löytämään erityistä tukea tarvitseville lapsille liikuntaharrastus.
Lapsiryhmien ohjaukset erityiskoululla (Puistokoulu) keskiviikko ja torstai aamuisin proakatemia- että perusryhmä.
Haltija apuväline esittely toteutetaan koululla tai tilanteen mukaan etäopetuksena.
Maliketoimintaan tutustutaan Apuvälinemessujen yhteydessä Liikuntamaassa, jossa opiskelijat toimivat ohjaustehtävissä (2-3 päivää).
Käytännönkokeet pidetään viikolla 38 (22.9.2021). Käytännönkoe tulee olla hyväksytysti suoritettu ennen ohjattuun harjoitteluun lähtöä. Uusintamahdollisuus järjestetään torstaina 23.9.2021.
Puistokoulun ohjaus tulee olla suoritettu hyväksytysti.
Valtti-lapsen ohjaus aktiivisesti ja lapsi/perhekeskeisesti toteutettu ja raportti kirjoitettu aikataulun mukaisesti ja raportti hyväksytysti suoritettu jakson loppuun mennessä (joulukuu 2021).
Ryhtitutkiminen tulee olla suoritettu hyväksytysti.
Halukkaille opiskelijoille pyritään järjestämään mahdollisuus osallistua Kv-viikon aikana (vk 40) kansainvälisten opettajien työpajoihin lasten ja nuorten fysioterapian aiheisiin liittyen, mahdollisesti yhdessä ohjaajansa kanssa; Mahdollisuudesta keskustellaan ja sovitaan erikseen ohjatun harjoittelun kentän alussa.
Pethra+ case tapausten (pediatric) pelaaminen läpi.
Harjoitustunteja on sekä ennen ohjattua harjoittelua että ohjatun harjoittelun jälkeen.
Hylätyssä suorituksessa opiskelija vetäytyy, valikoi tai laiminlyö tehtäviään ja harjoittelua tunneilla
sekä ohjaustilanteissa. Hän ei keskity harjoitteluun ja hänellä on poissaoloja harjoitustunneilta.
Opiskelijan perustiedot ja -taidot ovat puutteelliset.
Opiskelija
- suoriutuu harjoituksista ja tehtävistä osittain tuettuna ja ohjattuna
- osoittaa niukkaa osaamista tietojen ja taitojen osalta harjoitusten toteutuksessa
- toimii ohjaustilanteissa ulkokohtaisesti ja kaavamaisesti
- perustelee toiminnan puutteellisesti
- valmistautuu tehtäviin puutteellisesti
- toimii epätarkoituksenmukaisesti ja yksipuolisesti
Opiskelija
- osaa soveltaa oppimaansa tilanteen mukaan tarkoituksenmukaisesti
- perustelee toimintaansa pääosin
- osaa määrittää fysioterapeuttisen diagnoosin pääpiirteittäin
- pystyy osittaiseen kliiniseen päättelyyn
- valmistautuu opetustilanteisiin huolellisesti ja järjestelmällisesti
- harjoittelee aktiivisesti hyödyntäen ohjausta
Opiskelija
- osaa soveltaa uutta tutkimustietoa
- hyödyntää aiemmin oppimaansa
- osaa määrittää fysioterapeuttisen diagnoosin ja pystyy kliiniseen päättelyyn
- harjoittelee aktiivisesti, osaa arvioida monipuolisesti harjoitteluaan, oppimistaan sekä osaa
perustella toimintaansa
- osaa toimia hyvässä vuorovaikutuksessa ohjattavan/ryhmän kanssa ja toimii aktiivisesti avustajan
roolissa
- valitsee ryhmäohjaukseen tarkoituksenmukaisen ja lapsiryhmän voimavaroihin pohjautuvan
sisällön ja suunnittelee toteutuksen etenemisen ja roolit tarkasti
- tunnistaa ja osaa kuvata oman ammatillisen osaamisensa rajat moniammatillisessa yhteistyössä