Opiskelija
- tunnistaa ja osaa määritellä ydinkohdat lasten ja nuorten fysioterapian sisällöistä, peruskäsitteistä ja ilmiöistä, mutta tiedon aktiivinen jäsentäminen on vaikeaa
- tunnistaa ja kuvaa heikosti ICF:n periaatteet lapsen ja nuoren toimintakyvyssä
- valmistautuu niukasti opiskelutilanteisiin
- osallistuu ryhmän tavoitteelliseen toimintaan
- tunnistaa ja erittelee vain osittain vuorovaikutustaitojaan ja ammatillista toimintaansa
Opiskelija
- osaa kuvata kirjallisesti lasten ja nuorten fysioterapiaan liittyvien tietojen, ilmiöiden ja käsitteiden välisiä yhteyksiä
- tietää pääsääntöisesti ICF:n periaatteet lapsen ja nuoren toimintakyvyssä
- osaa käyttää aiemmin opittua, uutta tutkimustietoa ja parhaita käytänteitä lasten ja nuorten fysioterapian alueella
- valmistautuu huolellisesti ja järjestelmällisesti opiskelutilanteisiin
- kehittää vuorovaikutustaitojaan ja ottaa vastuuta opiskeluun liittyvistä asioista.
Opiskelija
- osaa yhdistää aiemmin opittua, uutta tutkimustietoa ja parhaita käytänteitä joustavasti, luovasti ja tarkoituksenmukaisesti lasten ja nuorten fysioterapian alueella
- tietää ja osaa määritellä ICF:n periaatteet lapsen ja nuoren toimintakyvyssä.
- osaa arvioida omaa osaamistaan kehittävästi ja osoittaa toiminnallaan ammattitaitonsa aktiivista kehittämistä
- toimii yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti sekä ymmärtää oman fysioterapeuttisen osaamisensa rajat moniammatillisessa yhteistyössä
Hylätyssä suorituksessa opiskelijan perustiedoissa on puutteita ja tietojen soveltaminen on virheellistä. Opiskelija välttää aktiivista osallistumista oppimistilanteissa. Opiskelija laiminlyö valmistautumista eikä hyödynnä saamaansa palautetta.
Maria Maljanen
Lasten ja nuorten fysioterapia alkaa 1.8.2022 alkaen, viikko 31 (1-5.8.2022) on itsenäisen työskentelyn viikko, tehtävät annettu toukokuussa 2022. Tehtävät liittyvät soveltavaan liikuntaan ja psykomotoriseen kehitykseen 0-7 v. Tehtävät löytyvät myös Tuni Moodlesta, jonne pääsy avataan toukokuussa 2022.
Lähiopetus alkaa 8.8.2022 orientaatiolla klo: 12.30 joka pakollinen kaikille
Opetusmenetelmät: PBL, luennot, opetuskeskustelut, ryhmätyöt, itsenäinen työskentely, PBL tutorointi, seminaarit, verkko-opetus
Teoriavälikoe (1-5)
Tutortyöskentely (1-5) ja seminaariesitys ryhmässä (hyväksytty-hylätty)
Itsenäisentyöskentelyn viikon tehtävät, 2 tehtävää (hyväksytty/hylätty)
Kirjallinen lopputyö ja esitys (1-5) + vertaisarviointi (hyväksytty/hylätty)
Opintojaksosta tulee yksi numero. Keskiarvo: teoriakoe (33%), tutortyöskentely (33%) sekä kirjallinen lopputyö (33%)
Suomi
08.08.2022 - 15.12.2022
15.06.2022 - 15.08.2022
7 op
20FY
0 - 44
Anne-Marja Hammar, Maarit Keskinen, Maria Maljanen, Tuija Laakso, Hanna Sahinoja, Fysioterapia Virtuaalihenkilö, Laura Hilden
Opintojaksolle osallistuminen edellyttää osallistumista aikuisten fysioterapian opintokokonaisuuksille.
Fysioterapeutti
Fysioterapeutin tutkinto-ohjelma
TAMK Pääkampus
0-5
Teoriakoe ja kirjallinen tuotos (lopputyö) esityksineen vain perusryhmällä.
Teoriavälikoe 20.9.2022
Tutortyöskentely arvioidaan 19.9.2022 ja seminaariesitykset esitetään tutorryhmittäin to 22.9.2022. Tutortyöskentely on pakollista läsnä tapahtuvaa opetusta.
Kirjallinen lopputyö lasten ja nuorten fysioterapian itsevalitusta aiheesta sekä työn esittäminen (10min) 14-15.11.2022
Kansainvälisyysviikko - osallistumismahdollisuus esityksiin viikolla 41
Teoriaosuus yht. 7op eli 189h.
Perusryhmä ja Proakatemiaryhmä tekevät: Itsenäiset tehtävät viikko 31 : 1-5.8.2022.
Tehtävät liittyvät soveltavaan liikuntaan ja psykomotoriseen kehitykseen 0-7 v.
Lähiopetus alkaa 8.8.2022 ja lähiopetus jatkuu perusryhmäläisillä vielä ohjatun harjoittelun jälkeen.
Perusryhmä: Tutoristunnot toteutuvat maanantaisin aamupäivällä, lukuunottamatta ensimmäistä tuutoristuntoa joka orientaation jälkeen klo 14.15-15.45
Sisällöllisten teemojen eteneminen:
tule-fysioterapia ja hengitysfysioterapia, neurologinen fysioterapia, psykofyysinen näkökulma ja psykiatrinen fysioterapia ennen harjoittelua & psykiatrinen hoitotyö harjoittelun jälkeen
Kehollisuus ja kokemuksellisuus kulkevat koko jakson ajan.
Perusryhmä ja proakaemiaryhmä osallistuvat orientaatioihin myös neuro ja tule- fysioterapian orientaatioihin.
Soveltavaa liikuntaa ja toimintavälineitä opiskellaan teoriassa verkkokurssin avulla ja mahdollisuuksien mukaan käytännössä.
Hylätyssä suorituksessa opiskelijan perustiedoissa on puutteita ja tietojen soveltaminen on
virheellistä. Opiskelija välttää aktiivista osallistumista oppimistilanteissa. Opiskelija laiminlyö
valmistautumista eikä hyödynnä saamaansa palautetta.
Opiskelija
- tunnistaa ja osaa määritellä ydinkohdat lasten ja nuorten fysioterapian sisällöistä, peruskäsitteistä
ja ilmiöistä, mutta tiedon aktiivinen jäsentäminen on vaikeaa
- tunnistaa ja kuvaa heikosti ICF:n periaatteet lapsen ja nuoren toimintakyvyssä
- valmistautuu niukasti opiskelutilanteisiin
- osallistuu ryhmän tavoitteelliseen toimintaan
- tunnistaa ja erittelee vain osittain vuorovaikutustaitojaan ja ammatillista toimintaansa
Opiskelija
- osaa kuvata kirjallisesti lasten ja nuorten fysioterapiaan liittyvien tietojen, ilmiöiden ja käsitteiden
välisiä yhteyksiä
- tietää pääsääntöisesti ICF:n periaatteet lapsen ja nuoren toimintakyvyssä
- osaa käyttää aiemmin opittua, uutta tutkimustietoa ja parhaita käytänteitä lasten ja nuorten
fysioterapian alueella
- valmistautuu huolellisesti ja järjestelmällisesti opiskelutilanteisiin
- kehittää vuorovaikutustaitojaan ja ottaa vastuuta opiskeluun liittyvistä asioista.
Opiskelija
- osaa yhdistää aiemmin opittua, uutta tutkimustietoa ja parhaita käytänteitä joustavasti, luovasti ja
tarkoituksenmukaisesti lasten ja nuorten fysioterapian alueella
- tietää ja osaa määritellä ICF:n periaatteet lapsen ja nuoren toimintakyvyssä.
- osaa arvioida omaa osaamistaan kehittävästi ja osoittaa toiminnallaan ammattitaitonsa aktiivista
kehittämistä
- toimii yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti sekä ymmärtää oman
fysioterapeuttisen osaamisensa rajat moniammatillisessa yhteistyössä