Opiskelija
- suoriutuu harjoituksista ja tehtävistä osittain tuettuna ja ohjattuna
- osoittaa niukkaa osaamista tietojen ja taitojen osalta harjoitusten toteutuksessa
- toimii ohjaustilanteissa ulkokohtaisesti ja kaavamaisesti
- perustelee toiminnan puutteellisesti
- valmistautuu tehtäviin puutteellisesti
- toimii epätarkoituksenmukaisesti ja yksipuolisesti
Opiskelija
- osaa soveltaa oppimaansa tilanteen mukaan tarkoituksenmukaisesti
- perustelee toimintaansa pääosin
- osaa määrittää fysioterapeuttisen diagnoosin pääpiirteittäin
- pystyy osittaiseen kliiniseen päättelyyn
- valmistautuu opetustilanteisiin huolellisesti ja järjestelmällisesti
- harjoittelee aktiivisesti hyödyntäen ohjausta
Opiskelija
- osaa soveltaa uutta tutkimustietoa
- hyödyntää aiemmin oppimaansa
- osaa määrittää fysioterapeuttisen diagnoosin ja pystyy kliiniseen päättelyyn
- harjoittelee aktiivisesti, osaa arvioida monipuolisesti harjoitteluaan, oppimistaan sekä osaa perustella toimintaansa
- osaa toimia hyvässä vuorovaikutuksessa ohjattavan / ryhmän kanssa
- valitsee ryhmäohjaukseen tarkoituksenmukaisen ja ryhmän voimavaroihin pohjautuvan sisällön ja suunnittelee toteutuksen etenemisen ja roolit tarkasti
Hylätyssä suorituksessa opiskelija vetäytyy, valikoi tai laiminlyö tehtäviään ja harjoittelua tunneilla sekä ohjaustilanteissa. Hän ei keskity harjoitteluun ja hänellä on poissaoloja harjoitustunneilta. Opiskelijan perustiedot ja -taidot ovat puutteelliset.
Laura Hilden
Sama materiaali kuin opintojakson teoriaosuudessa.
Harjoittelu yksilöllisesti ja pienryhmässä:
harjoittelu, itsenäinen harjoittelu, tehtävät, ohjaukset eri ohjaustilanteissa
Käytännön kokeet arvioidaan asteikolla 0-5.
Suomi
01.08.2021 - 31.12.2021
01.07.2021 - 30.08.2021
8 op
20FY
0 - 44
Maarit Keskinen, Maria Maljanen, Laura Hilden, Pirjo Lehto, Liisa Mannisenmäki
Harjoitustunneille osallistuminen on pakollista!
Opintojakson aikana toteutetaan (tilanteen niin salliessa) ryhmänohjauksia TAMK:n altaalla. Lisäksi opiskelijat toteuttavat opintojakson aikana yksilöllisen asiakkaan fysioterapeuttisen tutkimisen ja ohjauksen ja laativat tästä kirjallisen raportin.
Fysioterapeutti
Fysioterapeutin tutkinto-ohjelma
TAMK Pääkampus
0-5
Toteutuksessa ei ole valinnaisia suoritustapoja.
Opintojakson ammattitaitoa edistävä harjoittelu toteutuu viikoilla 45-49.
Käytännön kokeet pidetään viikoilla 41 (alaraaja ja alaselkä) ja 44 (niska ja yläraaja). Käytännön koe tulee olla hyväksytysti suoritettu ennen ammattitaitoa edistävää harjoittelujaksoa.
Uusintamahdollisuudet sovitaan opettajien kanssa erikseen
8 x 27 h = 216 h
Lähiopetusta 82 h, itsenäistä työskentelyä 110 h (varalla 24 h)
Opintojakson osa: (kontaktiopetukseen/itsenäiseen työskentelyyn varattu aika)
kylmät/lämmöt 6 h/8 h
allasohjaus 4 h/8 h
mobilisointi 2 h/8 h
alaraaja 12 h/8 h
UÄ + TNS 8 h/8 h
selkä 12 h/8 h
niska 12 h/8 h
yläraaja 12 h/8 h
psyfy 2 h/2 h
tule-ohjaus 8 h/28 h
käytännön koe: alaraaja + selkä 2 h/8 h
käytännön koe: yläraaja + niska 2 h/8 h
Hylätyssä suorituksessa opiskelija vetäytyy, valikoi tai laiminlyö tehtäviään ja harjoittelua tunneilla sekä ohjaustilanteissa. Hän ei keskity harjoitteluun ja hänellä on poissaoloja harjoitustunneilta.
Opiskelijan perustiedot ja -taidot ovat puutteelliset.
Opiskelija
- suoriutuu harjoituksista ja tehtävistä osittain tuettuna ja ohjattuna
- osoittaa niukkaa osaamista tietojen ja taitojen osalta harjoitusten toteutuksessa
- toimii ohjaustilanteissa ulkokohtaisesti ja kaavamaisesti
- perustelee toiminnan puutteellisesti
- valmistautuu tehtäviin puutteellisesti
- toimii epätarkoituksenmukaisesti ja yksipuolisesti
Opiskelija
- osaa soveltaa oppimaansa tilanteen mukaan tarkoituksenmukaisesti
- perustelee toimintaansa pääosin
- osaa määrittää fysioterapeuttisen diagnoosin pääpiirteittäin
- pystyy osittaiseen kliiniseen päättelyyn
- valmistautuu opetustilanteisiin huolellisesti ja järjestelmällisesti
- harjoittelee aktiivisesti hyödyntäen ohjausta
Opiskelija
- hyödyntää aiemmin oppimaansa
- osaa määrittää fysioterapeuttisen diagnoosin ja pystyy kliiniseen päättelyyn
- harjoittelee aktiivisesti, osaa arvioida monipuolisesti harjoitteluaan, oppimistaan sekä osaa perustella toimintaansa
- osaa toimia hyvässä vuorovaikutuksessa ohjattavan/ryhmän kanssa
- valitsee ryhmäohjaukseen tarkoituksenmukaisen ja yksilöllisen asiakkaan voimavaroihin pohjautuvan sisällön ja suunnittelee toteutuksen etenemisen tarkasti
- osaa soveltaa uutta tutkimustietoa