Opiskelija tuntee keskeiset perusasiat ja nimeää yleisimmät tutkimuksiin liittyvät preanalyyttiset ja analyyttiset virhetekijät. Opiskelija tarvitsee merkittävästi ohjausta ja tukea tehtävissä. Opiskelija tarvitsee tukea näytteen laadunarvioinnissa. Opiskelija tarkastelee asioita omasta näkökulmasta, toimien kuitenkin ryhmän mukana.
Opiskelija tietää keskeiset perusasiat ja osaa selittää tutkimuksiin liittyviä preanalyyttiä ja analyyttiä virhetekijöitä. Opiskelija osaa soveltaa tutkittua tietoa ja perustella näkemyksiään.
Opiskelija osaa tulkita laaduntarkkailutuloksia ja selittää niitä perustellen. Opiskelija tarkastelee asioita laajemmasta näkökulmasta ja toimii aktiivisesti ryhmän jäsenenä.
Opiskelija tietää keskeiset perusasiat ja osaa analysoida tutkimuksiin liittyviä preanalyyttisiä ja analyyttisiä virhetekijöitä. Opiskelija osaa arvioida ja soveltaa tutkittua tietoa, ja perustella näkemyksiään.
Opiskelija osaa tulkita laaduntarkkailutuloksia ja selittää niitä perustellen. Opiskelija tarkastelee asioita laajemmasta näkökulmasta ja toimii aktiivisesti ryhmän jäsenenä.
-
Kirsi Mansikkamäki
Moodlessa oleva materiaali. Opettajan osoittama kirjallisuus.
Kurssi sisältää opettajan ohjausta, itsenäistä opiskelua, ryhmässä opiskelua, sekä opetuslaboratoriossa työskentelyä.
Arviointi koostuu kolmesta osasta, joista lasketaan keskiarvo:
Kirjallinen raportti ryhmätyöstä, arvosana 0 -5 (opettajan arvio, vertaisarvio), koe arvosana 0-5, Näyttökoe: arvosana 0-5 (opettajan arvio, itseisarvio).
Suomi
01.04.2022 - 31.05.2022
24.01.2022 - 01.04.2022
3 op
19BA
I (Koko: 14. Avoin amk: 0.)
II (Koko: 14. Avoin amk: 0.)
III (Koko: 14. Avoin amk: 0.)
Kaisa Rajakylä
Tapaamisissa läsnäolo!
Opintojakson sisältö ja sisältökohtaiset tavoitteet:
Opiskelija osaa
- kuvata hormonitutkimusten, kasvainmerkkiaineiden, lääkeainemääritysten ja päihteiden preanalyyttiset vaatimukset sekä tutkimusindikaatiot
- selittää näissä laboratoriotutkimuksissa käytettävien määritysmenetelmien periaatteita ja analysaattoreiden toimintaperiaatteita
- soveltaa tietojaan tehdessään määrityksiä
- tietää tutkimusten kliinisen merkityksen sekä osaa arvioida laboratoriotulosten ja tutkimusprosessien luotettavuutta ja soveltaa toiminnassaan laadunohjausta
Bioanalyytikko
Bioanalyytikon tutkinto-ohjelma
TAMK Pääkampus
0-5
Ei ole.
Tentti avoinna Moodlessa: 9.5. - 21.5.2022
1. uusinta avoinna moodlessa: elokuussa 2022 (ilmoitetaan myöhemmin)
2. uusinta avoinna moodlessa: syyskuussa 2022 (ilmoitetaan myöhemmin)
4 t luentoja
8 t seminaarit
6 t harjoitustunteja
2 t koe
62 t itsenäistä opiskelua
Kurssi koostuu kahdesta osiosta.
Moduuli 1: Kliinisen kemia erikoistutkimukset -ryhmätyö ja kirjallinen raportti.
Moduuli 2: Laboratoriotyö ryhmissä / näyttökoe
Opiskelija tuntee keskeiset perusasiat ja nimeää yleisimmät tutkimuksiin liittyvät preanalyyttiset ja analyyttiset virhetekijät. Opiskelija tarvitsee merkittävästi ohjausta ja tukea tehtävissä. Opiskelija tarvitsee tukea näytteen laadunarvioinnissa. Opiskelija tarkastelee asioita omasta näkökulmasta, toimien kuitenkin ryhmän mukana.
Opiskelija tietää keskeiset perusasiat ja osaa selittää tutkimuksiin liittyviä preanalyyttiä ja analyyttiä virhetekijöitä. Opiskelija osaa soveltaa tutkittua tietoa ja perustella näkemyksiään.
Opiskelija osaa tulkita laaduntarkkailutuloksia ja selittää niitä perustellen. Opiskelija tarkastelee asioita laajemmasta näkökulmasta ja toimii aktiivisesti ryhmän jäsenenä.
Opiskelija tietää keskeiset perusasiat ja osaa analysoida tutkimuksiin liittyviä preanalyyttisiä ja analyyttisiä virhetekijöitä. Opiskelija osaa arvioida ja soveltaa tutkittua tietoa, ja perustella näkemyksiään.
Opiskelija osaa tulkita laaduntarkkailutuloksia ja selittää niitä perustellen. Opiskelija tarkastelee asioita laajemmasta näkökulmasta ja toimii aktiivisesti ryhmän jäsenenä.
Englanniksi