Jouko Lähteenmäki
Korjaus-Ratu kortit.
Ratu kortisto ja käsikirjat
yhteistoiminnallinen oppiminen|prosessikirjoittaminen|harjoitustyöt|raportti/työselostus|ongelmalähtöinen opiskelu|seminaari
Harjoitustyöt arvioidaan asteikolla 1-5. Kaikki ryhmän jäsenet saavat saman arvosanan. Kurssin opettajat arvioivat työt yhdessä.
Arvioinnissa huomioidaan lopputuloksen lisäksi ryhmien aktiivisuutta työskentelyn aikana ja yhteydenpitoa ohjaajaan. Välinäyttöjen palautus ajallaan vaikuttaa arvosanaan. Seminaarit jaetaan 2-päivälle
Suomi
31.08.2020 - 18.12.2020
02.07.2020 - 21.09.2020
3 op
17I341
17I361
Tommi Lehtonen, Jaakko Hilska
Oppimistavoitteet
Opiskelijat perehtyvät korjausrakentamisen tuotantoteknisiin erityispiirteisiin
Opiskelijat osaavat tulkita vanhoja piirustuksia ja suunnitelmia
Opiskelijat osaavat soveltaa aiemmin opittuja taitoja korjaustrakennuskohteisiin
Opiskelijoiden ryhmätyötaidot kehittyvät
Toteutustapa
Kurssi perustuu 2-3 hengen ryhmissä tehtäviin harjoitustöihin.
Harjoitustyöt tehdään toteutettuihin rakennuskohteisiin
Ei luentoja
Ei tenttiä
Pakolliset välinäyttöpäivät, joissa läsnäolo pakollinen.
Opettajat ryhmien käytettävissä lukujärjestystuntien aikana
Ryhmät pitävät työskentelypäiväkirjaa
Opintojakson toteutukselta kerätään palautetta
Opintojaksopalautejärjestelmän kautta
Rakennustekniikka
Rakennus- ja yhdyskuntatekniikan tutkinto-ohjelma, vuosina 2014-2018 aloittaneet
TAMK Pääkampus
0-5
Kaikki opiskelijat suorittavat opintojakson samoilla periaatteilla.
Ryhmätyö tehdään todellisiin korjausrakentamiskohteisiin.
Opiskelijoiden työpanos on noin 80 h sisältäen lähiopetuspäivät ja etätyönä ryhmissä tehtävät harjoitustyöt.
Aloitus: Alustus, korjausrakentamisen erityispiirteet, tietolähteet, Ryhmien muodostaminen,Harjoitustöiden jako ,Kaikkien oltava paikalla.
Lähtötietojen ja tehtävänannon tarkennus
Välinäyttö: Työnkulun kuvaus (menetelmät, kalusto)
Välinäyttö: Aikataulu ja kustannusarvio
Välinäyttö: Laatu, ympäristö ja työturvallisuus
Välinäyttö: Lähes valmiit työt
Seminaaripäivät
Ryhmä on palauttanut harjoitustyön tehtävänannon mukaisesti tehtynä.Opiskelija osaa käyttää opintojaksoon sisältyviä perusasioita ja ratkaista yksinkertaisia sovelluksia, jotka ovat käsiteltyjen tehtävien kaltaisia.
Ryhmän opiskelijat ovat miettineet erilaisia ratkaisutapoja ja työmenetelmiä kyseisen tehtävän läpiviennin onnistumikseksi ja laatineet niistä yhden tomivan mallin, joka olisi mahd. toteuttaa rakennsutuotannossa.Edellisen lisäksi opiskelija osaa soveltaa opintojakson asioita erilaisiin tilanteisiin ja osaa perustella ratkaisut
Ryhmän opiskelijat ovat osoittaneet suurta kiinnostusta ja perehtyneisyyttä aihealueesen ja saanett aikaan toteutuskelvon tuotantoratkaisun aikataulussa.Edellisen lisäksi opiskelijalla on kokonaisvaltainen käsitys opintojakson asioista ja niiden käytöstä ongelmien ratkaisuun sekä taito esittää ja perustella loogisesti valitut ratkaisumenetelmät