Harri Miettinen
Kaikki rakennustuotannon opetusmateriaali, jota käsitelty. Lisäksi projektityöaihetta tukeva yrityskohtainen materiaali.
Projektityöt (1-3 kpl) ovat yrityksiin tehtäviä erillisiä suunnitelmia, selvityksiä ja toteutustehtäviä.
Opettajat arvioivat yhdessä koko luokkaryhmän projektityöt niiden kirjallisen sisällön, seminaariesityksen ja työmäärän perusteella.
Viikoittaiset läsnäolot lukujärjestyksen mukaan.
Suomi
31.08.2020 - 07.03.2021
01.06.2020 - 21.09.2020
6 op
17I341
Harri Miettinen, Jaakko Hilska
Harri Miettinen, harri.miettinen@tuni.fi, 050-5262 652
Jaakko Hilska, jaakko.hilska@tuni.fi , 0400-325 812
Rakennustekniikka
Rakennus- ja yhdyskuntatekniikan tutkinto-ohjelma, vuosina 2014-2018 aloittaneet
TAMK Pääkampus
0-5
Ei.
Viikoittain, pääsääntöisesti perjantait 1-2/2020-21 työmaalla.
Ei tenttejä.
Mahdollista, mutta opintojakson puitteissa ei edellytetä.
Opiskelijan oman ajankäytön seuranta kirjallisena. Opettajalle viikoittain näytöt, yhteiset tunnit molemmille ryhmille noin kerran kuukaudessa. Yhteinen seminaari, jossa kaikkien on oltava läsnä koko tilaisuuden ajan.
Molemmilla opettajilla on puolet luokkaryhmän opiskelijoista ohjattavana, ryhmäjako tehdään kurssin alussa. Koko luokkaryhmällä on joitakin yhteisiä tunteja ja yhteinen seminaari.
Aikataulu:
Projektityöaiheiden etsintä ja projektityösuunnitelma, syyskuu
Projektityön teko työmaalla/yrityksessä perjantaisin, syyskuu-joulukuu (opiskelija pitää ajankäyttöseurantaa)
Projektitöiden välinäytöt viikoittain lukujärjestyksen mukaan, syyskuu-joulukuu
Valmiiden projektitöiden luovutus opettajalle, joulukuu-tammikuu
Tuotannon projektityöseminaari, koko luokkaryhmä paikalla, helmikuu 2021.
Opiskelija osaa tehdä rakennustyömaalla työmaan aikataulu-, työturvallisuus-, laatu- ja kustannussuunnitteluun liittyviä asioita.
Edellisen lisäksi opiskelija osaa soveltaa työmaan aikataulu-, työturvallisuus-, laatu- ja kustannussuunnitelmia ja käyttää niitä työmaalla työkaluina.
Edellisten lisäksi opiskelijalla on kokonaisvaltainen käsitys opintojakson asioista ja niiden käytöstä ongelmien ratkaisuun sekä taito esittää, soveltaa ja perustella loogisesti valitut ratkaisumenetelmät.