Jouko Lähteenmäki
Oppimateriaali on sähköisenä Moodlessa. Lisänä on tunneilla jaettava materiaali sekä muistiinpanot.
Etä-/lähiopetus | argumentointi | opetuskeskustelu | harjoitustyöt | raportti/työselostus | yhteistoiminnallinen oppiminen| ongelmalähtöinen opiskelu | projektityöskentely | seminaari
Opintojakson suorittamisessa edellytetään säännöllistä osallistumista oppitunneille. Oman harjoitustyön esittelyvuorolla sekä harjoitustyöseminaarissa läsnäolo on pakollinen. Opintojakso arvioidaan asteikolla 0-5. Arvosana perustuu kurssin yhteydessä ja aikana ryhmätyönä laadittavaan ja raportoitavaan liikennesuunnitelmaan.
Suomi
31.08.2020 - 13.12.2020
02.07.2020 - 21.09.2020
3 op
17I351
Johanna Plihtari-Siltanen
Rakennustekniikka
Rakennus- ja yhdyskuntatekniikan tutkinto-ohjelma, vuosina 2014-2018 aloittaneet
TAMK Pääkampus
0-5
Ulkopuolinen asiantuntijaluennoitsija
Opintojaksosta ei järjestetä tenttiä.
Etä- ja lähiopetus 20 h. Lisäksi maastotutkimuksia ja mittauksia. Normaalia suurempi itsenäisen työskentelyn osuus.
Opintojakson aihepiirijako ja ohjeelliset tuntimäärät:
1. Kurssin esittely, liikennejärjestelmäsuunnittelun perusteita ja esimerkkejä, harjoitustyön anto, 2 h
2. Liikennesuunnitteluprosessi, liikenneverkot, liikennetutkimus- ja mittausmenetelmiä 2 h
3. Kenttätutkimukset, 4 h
4. Liikenneväylien esi- ja yleissuunnittelu 2 h
5. Liikenneturvallisuus, liikenteen rauhoittaminen 2 h
6. Jk+pp, Shared space, joukkoliikenne, pysäköinti 3 h
7. Toimenpidevaihtoehtojen muodostaminen 2 h
8. Liikennehankkeiden vaikutusten arviointi, kustannusarvion laadinta 3 h
9. Harjoitustyön ohjausta, harjoitustyöseminaari 4 h
Opiskelijat tekevät pääosin omalla ajallaan ryhmätyönä harjoitustyön.
Harjoitustyötä ei ole palautettu tai se ei täytä tehtävänannon vähimmäisvaatimuksia.
Palautettu harjoitustyö täyttää tehtävänannon minimivaatimukset. Työssä on puutteita raportointikielen, layoutin, lähteiden käytön, suunnitelmaratkaisujen perustelujen, johdonmukaisuuden yms. suhteen.
Palautettu harjoitustyö vastaa sisällöltään tehtävänantoa: Raportin kieli on hyvää teknistä suomea. Taulukot, kuvat ja piirustukset täydentävät raporttia. Esitetyt suunnitelmaratkaisut ovat perusteltuja ja toteuttamiskelpoisia. Työ on kuitenkin raportoitu osin suppeasti, epäjohdonmukaisesti tai lähdeviittauskäytännöltään puutteellisesti.
Palautettu harjoitustyöraportti on täysin tehtävänannon mukainen. Sen kieli on virheetöntä, kuvat ja piirustukset korkealuokkaisia, layout viimeistelty, rakenne looginen ja lähdeviittauskäytäntö kattavaa ja relevanttia. Raportista välittyy aihepiirin ammatillinen osaaminen ja jopa innovatiivisuus.