Opiskelija suunnittelee laboratorion ja sen toimintaa ohjattuna. Opiskelija tietää laboratorion ylläpidon perusteet. Opiskelija toimii ryhmän jäsenenä. Opiskelija tekee ohjeen mukaiset harjoitustyöt.
Opiskelija suunnittelee itsenäisesti laboratorion ja sen toimintaa annettujen ohjeiden mukaan. Opiskelija osaa kuvailla laboratorion ylläpidon perusteet. Opiskelija ottaa vastuuta sekä oman että ryhmän työskentelyn sujumisesta. Opiskelijan harjoitustyöt ovat ohjeen mukaisia, selkeitä kokonaisuuksia ja osoittavat aihealueen hyvän hallinnan.
Opiskelija suunnittelee laboratorion ja sen toimintaa annettujen ohjeiden mukaan, opiskelijan työskentely on itsenäistä ja oma-aloitteista. Opiskelijalle on muodostunut kattava kokonaiskuva aiheesta. Hän osaa monipuolisesti arvioida erilaisia laboratorion ylläpitoon ja toiminnan suunniteluun vaikuttavia tekijöitä. Opiskelija osaa kehittää sekä omaa että ryhmän työskentelyä. Harjoitustöiden kieliasu ja sisältö ovat erinomaisia.
Eeva-Leena Tuominen
Luentomateriaali (Moodle), vierailevien luennnoitsijoiden toimittama materiaali, opiskelijoiden itsensä tuottama materiaali
Luennot, esitykset, ryhmätyöt, itsenäinen työskentely
Ei tenttiä, pakollinen läsnäolo.
Eri osa-alueiden (esitykset, suunnittelutehtävä) arvionti.
Suomi
01.01.2022 - 31.07.2022
01.01.2022 - 16.01.2022
5 op
21LATEMM
Tiina Wickman-Viitala, Eeva-Leena Tuominen, Kaisa Lahti
Laboratoriotekniikka
Laboratoriotekniikan tutkinto-ohjelma
TAMK Pääkampus
0-5
- Vierailevat luennoitsijat
Ei tenttiä, pakollinen läsnäolo
Opiskelijan työ 5 x 27 h= 135 h
Yleisiä laboratorion toimintaan ja ylläpitoon liittyvien toimintojen käsittelyä (osittain vierailevien asiantuntijoiden esittämänä, osittain opiskelijoiden omaan kokemukseen perustuvien asioiden käsittelyä).
- Ryhmätyöt liittyen laboratorion toimintaan ja ylläpitoon liittyvien toimintojen käsittelyä ja niiden esittely.
- Laboratorion suunnittelu ryhmissä, suunniteltujen laboratorioiden esittäminen ja arvioiminen.
- Luennot ja niihin liittyvät harjoitustehtävät.
Opiskelija ei ole tehnyt ja palauttanut vaadittuja suorituksia eikä ole osallistunut oppitunneille.
Opiskelija suunnittelee laboratorion ja sen toimintaa ohjattuna. Opiskelija tietää laboratorion ylläpidon perusteet. Opiskelija toimii ryhmän jäsenenä. Opiskelija tekee ohjeen mukaiset harjoitustyöt.
Opiskelija suunnittelee itsenäisesti laboratorion ja sen toimintaa annettujen ohjeiden mukaan. Opiskelija osaa kuvailla laboratorion ylläpidon perusteet. Opiskelija ottaa vastuuta sekä oman että ryhmän työskentelyn sujumisesta. Opiskelijan harjoitustyöt ovat ohjeen mukaisia, selkeitä kokonaisuuksia ja osoittavat aihealueen hyvän hallinnan.
Opiskelija suunnittelee laboratorion ja sen toimintaa annettujen ohjeiden mukaan, opiskelijan työskentely on itsenäistä ja oma-aloitteista. Opiskelijalle on muodostunut kattava kokonaiskuva aiheesta. Hän osaa monipuolisesti arvioida erilaisia laboratorion ylläpitoon ja toiminnan suunniteluun vaikuttavia tekijöitä. Opiskelija osaa kehittää sekä omaa että ryhmän työskentelyä. Harjoitustöiden kieliasu ja sisältö ovat erinomaisia.