•   Self-Leadership and Communication Skills 5G00FG13-3002 30.08.2021-04.12.2021  2 op  (21I260EB, ...) +-
    Opintojakson osaamistavoitteet
    The student
    1. improves his life management and cognitive control skills.
    2. improves his group work and communication skills.
    3. improves in identifying his strengths and needs for development and setting his own goals.
    Opintojakson sisältö
    Self-Leadership skills mean various activities that aim to improve and maintain one’s well-being at work and in life. They could include e.g. tools for time and stress management as well as exercises to improve awareness of one’s strengths, needs, values, attitudes, thoughts and feelings.

    The modern work culture that underlines efficiency and quantity over quality easily steers people towards instant needs satisfaction instead of focusing on the good quality of life. This might lead people into workaholism and exhaustion. Good self-leadership skills help to protect people’s well-being both as a student and later in the working life.

    Communication skills are basic skills that can develop throughout life. The importance of good communication skills in working life is constantly growing. A person with good communication skills is able to recognize and appreciate different personality types and is capable of considering other people’s feelings and opinions as well as negotiating solutions in conflicts. Communication skills are needed not only in face-to-face situations but also in writing. Good communication skills improve working atmosphere, efficiency and well-being of the workers.

    The aim of this course is to study the basic tools of self-leadership and develop one’s communication skills.
    Arviointikriteerit
    Hyväksytty/Hylätty

    Pass: The student participates in contact lessons and takes active part in group conversations and group work. The students submits the personal learning diary on time.



    Fail: The student does not take part in the required number of contact lessons, does not participate in the group work, or submit the personal learning diary on time.


    Vastuuhenkilön nimi

    Pauliina Airaksinen-Aminoff

    Kirjallisuus

    Kirjaksi voi valita itselle sopivan kirjan, joka tukee tämän hetkistä elämäntilannetta.

    Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

    Opetus tapahtuu niin luennoiden kuin ryhmätöitä ja yksilöharjoituksia tehden. Luennoilla käydään paljon esimerkkejä elämästä ja annetaan käytännön läheisiä työkaluja oman ajan hallintaan sekä vuorovaikutuksen onnistumiseen.
    Kurssin aikana opiskelija reflektoi oppimaansa oppimispäiväkirjaan, jonka muodon hän saa itse päättää (word-dokumentti, ppt-esitys tai jokin muu).

    Arviointimenetelmät (toteutus) ja kriteerit (opintojakso)

    Hyväksytty suoritus: Opiskelija osallistuu lähiopetukseen vaaditun määrän, osallistuu aktiivisesti pari- ja ryhmätyöskentelyyn sekä ryhmätyön tekoon. Opiskelija laatii ja palauttaa oppimispäiväkirjan ajoissa.

    Hylätty suoritus: Opiskelijan poissaoloraja ylittyy, hän ei osallistu ryhmätyön tekoon tai ei palauta oppimispäiväkirjaa ajoissa.

    Opetuskielet

    Englanti

    Ajoitus

    30.08.2021 - 04.12.2021

    Ilmoittautumisaika

    01.06.2021 - 03.09.2021

    Opintopisteet

    2 op

    Ryhmä(t)

    21I260EB

    21I260EA

    Paikkoja

    15 - 45

    Opettaja(t)

    Pauliina Airaksinen-Aminoff

    Vastuuyksikkö

    Tietotekniikka

    Koulutusohjelma(t)

    Bachelor's Degree Programme in Software Engineering

    Toimipiste

    TAMK Pääkampus

    Virtuaaliosuus

    2 op

    Arviointiasteikko

    0-5

    Valinnaiset suoritustavat

    Valinnaisia suoritustapoja ei ole. Mikäli opiskelija joutuu olemaan poissa sairastumisen tai muun hyväksyttävän esteen takia, sovitaan hänen kanssaan erikseen korvaavista tehtävistä.

    Tenttien ajankohdat

    Kurssilla ei tehdä tenttejä.

    Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

    Opiskelija osallistuu kahden tunnin luennoille 6 kertaa (= 12 tuntia).
    Tämän lisäksi jokaisen luentokerran jälkeen opiskelijalla menee aikaa n. 5 tuntia erillisiin tehtäviin, jotka ovat osa luennoilla käsiteltyjä aiheita. Myös yhden kirjan lukeminen kuuluu 2 x 27 tuntiin.