•   Asiakaspalvelu 5C00ES12-3002 06.09.2021-10.12.2021  5 op  (20I132) +-
    Opintojakson osaamistavoitteet
    Opiskelija ymmärtää, mitä on myyntityö ja asiakaspalvelu ajoneuvoalan toimintaympäristössä.

    Opiskelija tietää hyvän asiakaspalvelun periaatteet ja kehittämiskohteet ja osaa toteuttaa näitä käytännössä. Hän vahvistaa vuorovaikutustaitojaan erityisesti luottamuksen rakentamisen, vakuuttavan esiintymisen ja argumentitaitojen näkökulmasta.

    Opiskelija hallitsee myyntiprosessin varaosa- ja huoltomyynnissä.


    Opiskelija ymmärtää myyntityön merkityksen asiantuntijapalvelutyössä ja osaa toimia ylittääkseen asiakkaiden odotukset, hoitaakseen reklamaatiot menestyksekkäästi ja hyödyntääkseen asiakkaan ostoprosessia (lisämyynti, keskittäminen jne.). Hän tietää, miten asiakkaasta voi saada suosittelijan ja kumppanin ja osaa hoitaa uusasiakashankinnan.
    Opintojakson sisältö
    Tavoitteet ovat:

    - myyntitaidot asiantuntijatyössä
    - henkilökohtaiset vuorovaikutustaidot myyntityössä ja asiakaspalvelussa
    - asiakkuus kokonaisuudessaan
    - huoltomyynnin työkalut ja vaiheet käytännössä.
    Arviointikriteerit
    Tyydyttävä

    Osaa toimia erilaisissa asiakaspalvelutilanteissa. Osaa myyntityön perusteet. Osaa toimia ryhmässä ja tunnistaa vuorovaikutustaitonsa. Tunnistaa omalle alalle tärkeitä toimintatapoja.

    Hyvä

    Osaa erottaa erilaisia asiakaspalvelutilanteita ja toimia tilanteen mukaan. Osaa myyntiprosessin ja toimia erilaisissa myyntitilanteissa. Osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan.

    Kiitettävä

    Ymmärtää erilaisia asiakkaita ja osaa toimia kaikissa asiakaspalvelutilanteissa. Omaa hyvät myyntitaidot asiantuntijatyössä. Osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti. Kehittää sekä omaa että ryhmän vuorovaikutusta.

    Hyväksytty/Hylätty

    Opiskelija ei ole saanut suoritettua harjoitustöitä tai välikokeita hyväksytysti.


    Kirjallisuus

    Moodlen materiaali
    Oheislukemisto:Oivaltava myyntityö: Asiakkaana organisaatio
    Tekijät:Hänti Sirpa, Kairisto-Mertanen Liisa, Kock Heidi
    Kustantaja:Edita (2016)
    Saatavana e-kirjana TAMKin kirjastosta.
    Parvinen, P. 2014. Myyntipsykologia
    Rubanovitsch, 2018 .Myyntikapina - korvaako kone ihmisen myyntityössä?
    Sullivan, T. 2014. The Collaborative Sale: solution selling in a buyer driven world.
    Vahvaselkä, 2004. Asiantuntijan myyntitaito

    Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

    Opetus toteutetaan etäopiskeluna kokonaan.

    Arviointimenetelmät (toteutus) ja kriteerit (opintojakso)

    Arviointi perustuu Moodlen tehtäviin.

    Opetuskielet

    Suomi

    Ajoitus

    06.09.2021 - 10.12.2021

    Ilmoittautumisaika

    01.08.2021 - 10.09.2021

    Opintopisteet

    5 op

    Ryhmä(t)

    20I132

    Paikkoja

    0 - 50

    Opettaja(t)

    Milja Valtonen

    Vastuuyksikkö

    Autotekniikka

    Koulutusohjelma(t)

    Ajoneuvotekniikan tutkinto-ohjelma, vuosina 2014-2018 aloittaneet

    Toimipiste

    TAMK Pääkampus

    T&K osuus

    2 op

    Virtuaaliosuus

    5 op

    Arviointiasteikko

    0-5

    Arviointikriteerit
    Hylätty

    Tehtävät suorittamatta, omaa osaamista ei ole pystytty osoittamaan lainkaan.

    Tyydyttävä

    Kaikki tehtävät on suoritettu, mutta osa tehtävistä on hyvin pinnallisesti nähty eikä oma osaaminen myynnin ja asikaspalvelun ammattilaiseksi kasvamisessa tule esille. Opiskelija ei osaa jakaa omaa osaamistaan

    Hyvä

    Opiskelija osaa soveltaa myynnin ja asiakaspalvelun teorioita käytäntöön ja osaa kehittää omaa ammatillista kasvuaan. Tehtävät on suoritettu.

    Kiitettävä

    Opiskelija osaa soveltaa myynnin ja asiakaspalvelun teorioita käytäntöön ja osaa kehittää omaa ammatillista kasvuaan. Tehtävät on suoritettu huolella ja omaa ammatillista kasvua peilaten.