Tunnistaa eri suunnittelutehtävissä käytettävät menetelmät. Suoriutuu annetuista tehtävistä ohjattuna/avustettuna. Ottaa vastuu omasta suoriutumisestaan.
Pystyy soveltamaan oppimaansa käytännön ongelmiin. Osaa valita eri vaihtoehdoista sopivimman menettelytavan ja perustella valintaansa. Tunnistaa ja noudattaa omalle alalle tärkeitä toimintatapoja.
Yhdistää oppimansa ammatilliseen kontekstiin. Osaa etsiä erilaisia toimintatapoja ja ratkaisuvaihtoehtoja, perustella valintojaan ja kokeilla uudenlaisia toimintamalleja. Ymmärtää toimintansa taloudelliset vaikutukset ja osaa toimia myös niitä edistäen.
Aimo Pere ja opettajan materiaali
Lähiopetus, harjoitukset, harjoitustyöt
Opintojakson arvosana määräytyy harjoitustehtävien arvioinnin perusteella. Kukin harjoitustehtävä arvioidaan 0 - 5, ja lasketaan lopuksi niiden keskiarvo. Opiskelun on oltava säännöllistä.
Suomi
01.09.2021 - 17.12.2021
02.07.2021 - 05.09.2021
3 op
21AUTOB
Jari Seppälä
Harjoitustehtävät palautetaan Tabulaan aikataulun mukaisesti.
Autotekniikka
Ajoneuvotekniikan tutkinto-ohjelma, vuosina 2014-2018 aloittaneet
TAMK Pääkampus
0-5
Ei ole
Ei ole
Ei ole
Ei ole
39 h lähiopetusta ja 41 h itsenäistä opiskelua.
Opintojakson sisältö
Opintojaksolla mallinnetaan ajoneuvojen osia eri menetelmillä
- pyörähdyssymmetriset osat
- pursotetut osat
Opintojakson tavoitteet
Opiskelija osaa:
- lukea ja tulkita lähtötietosuunnitelmia ja tuotemalleja
- laatii työnsä itsenäisesti piirustusstandardien mukaan
- lisätä valmistusta ohjaavia merkintöjä, esim. pintamerkit, mittatoleranssit
- luovuttaa työnsä sovitulla tavalla ja tilatussa muodossa
- piirtää pyörähdyskappaleen
- piirtää pursotettavia kappaleita
Tehtäviä ei ole palauttettu ajoissa.
Tunnistaa eri suunnittelutehtävissä käytettävät menetelmät. Suoriutuu annetuista tehtävistä ohjattuna/avustettuna. Ottaa vastuu omasta suoriutumisestaan.
Pystyy soveltamaan oppimaansa käytännön ongelmiin. Osaa valita eri vaihtoehdoista sopivimman menettelytavan ja perustella valintaansa. Tunnistaa ja noudattaa omalle alalle tärkeitä toimintatapoja.
Yhdistää oppimansa ammatilliseen kontekstiin. Osaa etsiä erilaisia toimintatapoja ja ratkaisuvaihtoehtoja, perustella valintojaan ja kokeilla uudenlaisia toimintamalleja. Ymmärtää toimintansa taloudelliset ja hyvinvointia edistävät vaikutukset ja osaa toimia myös niitä edistäen.