Opiskelija osaa opintojakson toteutussuunnitelmassa käsitellyt asiat tyydyttävästi.
Opiskelijalla on poissaoloja sallituissa rajoissa. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä on heikkoa.
Opiskelijalla on vaikeuksia hahmottaa aiheen perusideoita ja sen vuoksi opitun soveltaminen käytännön työhön on hankalaa. Harjoitustehtävissä perustelut ovat haparoivia ja puutteita ilmenee aikaisemmin opitun tiedon osalta.
Opiskelija osaa opintojakson toteutussuunnitelmassa käsitellyt asiat hyvin.
Opiskelijalla on poissaoloja sallituissa rajoissa. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä on hyvä. Työskentely etenee opintojaksolla johdonmukaisesti. Opiskelija hahmottaa opintojakson aiheen perusideat ja osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön sekä osaa selittää asiantuntevasti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset.
Opiskelija osaa opintojakson toteutussuunnitelmassa käsitellyt asiat kiitettävästi.
Opiskelijalla ei ole poissaoloja opetuskerroilta.Opiskelija on osallistunut opetukseen aktiivisesti ja rakentavasti. Opiskelija hahmottaa opintojaksolla opetetut sekä aikaisemmin opitut asiat ja osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön. Opiskelija osaa selittää ja perustella asiantuntevasti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset.
Aktiivisuus ja läsnäolot lähiopetuksessa. 80% läsnäolo lähiopetuspäivinä on pakollinen.
Suullinen / Tabulassa tapahtuva opettajan arviointi ja vertaisarviointi seminaareissa.
Arvosana 0 ‐ 5 osaamistason mukaan.
Elina Ritola
Rakennetun ympäristön esteettömyyskartoitus – Opas kartoituksen tilaajalle ja toteuttajalle (Invalidiliitto)
Aiheeseen liittyvät RT-kortit
Maankäyttö-ja rakennuslaki sekä asetukset
Itseopiskelu
Yhteisöllinen oppiminen
Lähiopetus
Vertaisarviointi
Seminaari
Aktiivisuus ja läsnäolot lähiopetuksessa. 80 % läsnäolo lähiopetuspäivinä on pakollinen.
Suullinen / Moodlessa tapahtuva opettajan arviointi ja vertaisarviointi seminaareissa.
Arvosana 0 ‐ 5 osaamistason mukaan.
Suomi
11.03.2022 - 06.05.2022
01.02.2022 - 01.03.2022
5 op
18I800
19I800
20I800
0 - 40
Tytti Kaitala, Elina Ritola, Ilkka Tasanen, Kari Kallioharju, Minna Nyström-Järvinen
Rakennusarkkitehti
Rakennustekniikan tutkinto-ohjelma, Rakennusarkkitehdin tutkinto-ohjelma
TAMK Pääkampus
1 op
0-5
Ei ole
Harkinnanvaraisesti
Suoritus arvioidaan hyväksytysti tehtyjen tehtävien sekä läsnäolojen mukaan.
1 op = 27 h
Johdantoa esteettömyyteen ja lainsäädäntö
Perustietoa esteettömyydestä ja mittauksista
Esteettömyys asunnoissa, julkisissa tiloissa, ulkotiloissa
Talotekniset ratkaisut
Syventävää tietoa toimintakyvyn rajoitteista
Rakennushanke ja esteettömyyden huomiointi suunnitteluvaiheessa
Loppuseminaari
Opiskelija osaa opintojakson toteutussuunnitelmassa käsitellyt asiat tyydyttävästi.
Opiskelijalla on poissaoloja sallituissa rajoissa. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä on heikkoa.
Opiskelijalla on vaikeuksia hahmottaa aiheen perusideoita ja sen vuoksi opitun soveltaminen käytännön työhön on hankalaa. Harjoitustehtävissä perustelut ovat haparoivia ja puutteita ilmenee aikaisemmin opitun tiedon osalta.
Opiskelija osaa opintojakson toteutussuunnitelmassa käsitellyt asiat hyvin.
Opiskelijalla on poissaoloja sallituissa rajoissa. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä on hyvä. Työskentely etenee opintojaksolla johdonmukaisesti. Opiskelija hahmottaa opintojakson aiheen perusideat ja osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön sekä osaa selittää asiantuntevasti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset.
Opiskelija osaa opintojakson toteutussuunnitelmassa käsitellyt asiat kiitettävästi.
Opiskelijalla ei ole poissaoloja opetuskerroilta.Opiskelija on osallistunut opetukseen aktiivisesti ja rakentavasti. Opiskelija hahmottaa opintojaksolla opetetut sekä aikaisemmin opitut asiat ja osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön. Opiskelija osaa selittää ja perustella asiantuntevasti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset.