Opiskelijalla on vaikeuksia hahmottaa aiheen perusideoita ja sen vuoksi opitun soveltaminen käytännön työhön on hankalaa. Harjoitustehtävissä perustelut ovat haparoivia ja puutteita ilmenee aikaisemmin opitun tiedon osalta. Opintojaksolla tuotetuissa suunnitelmissa on havaittavissa puutteita.
Aktiivisuus opintojaksolla ja tehtävissä on tyydyttävää tai heikkoa. Opiskelija osaa toimia ryhmässä. Opiskelija osaa antaa ja vastaanottaa palautetta, mutta suunnittelutehtävässä ei ole nähtävissä kehitystä sen johdosta.
Opiskelija ottaa vastuun omasta suoriutumisestaan. Hän tarkastelee ja arvioi asioita omasta näkökulmastaan.
Opiskelija hahmottaa ja jäsentää opintojakson aiheen perusideat ja osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön sekä osaa selittää ammattimaisesti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset.
Aktiivisuus opintojaksolla, aikataulun hallinta ja ryhmätyötaidot ovat hyvät. Työskentely etenee opintojaksolla johdonmukaisesti ja kehittyy saadun ohjauksen ja palautteen perusteella.
Opiskelija osaa antaa ja vastaanottaa palautetta aktiivisesti ja rakentavasti. Hän ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös ryhmän toimintaan.
Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan. Hän tarkastelee ja arvioi asioita sekä omasta että lähiyhteisön näkökulmasta.
Opiskelija hahmottaa opintojaksolla opetetut sekä aikaisemmin opitut asiat sekä osaa soveltaa oppimaansa monipuolisesti ja oivaltavasti käytännön työhön. Opiskelija osaa selittää ja perustella asiantuntevasti sekä ammattimaisesti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset.
Opiskelija on osallistunut opetukseen ja ryhmätyöhön aktiivisesti ja sitoutuneesti. Työskentely etenee opintojaksolla johdonmukaisesti ja opiskelija on hyödyntänyt kiitettävällä tavalla siinä saamaansa ohjausta ja palautetta. Harjoitustyön aikataulutus on hallinnassa.
Opiskelija käyttää palautetta systemaattisesti oman ja yhteisönsä ammatillisen kasvun välineenä.Hän osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti. Hän tarkastelee ja arvioi itseään sekä sitä yhteisöä tai työkokonaisuutta, jossa omalla ammattialallaan toimii.
Elina Ritola
Ilmoitetaan opintojakson aikana
Ryhmätyöskentely
Yleiseen suunnittelukilpailuun osallistuminen.
Vaadittavat lähtötiedot: Opettajat arvioivat, onko opiskelijalla riittävät taidot aikaisemman opintopohjan perusteella kurssin suorittamiseen.
Itsenäinen ryhmätyöskentely.
Opiskelijan tulee hahmottaa aikaisemmin opitut asiat ja osata soveltaa oppimaansa monipuolisesti ja luovasti.
Aktiivisuus ja läsnäolot harjoitustunneilla ja luennoilla
Aikataulun hallinta ja ryhmätyötaidot.
Koska kurssilla harjoitellaan kansalliseen arkkitehtuurikilpailuun osallistumista ja toimintatapoja, harjoitustyön eri vaiheet tulee palauttaa ajoissa. Myöhässä palautetun harjoitustyön arvosana on korkeintaan 2. Poikkeukset vain erittäin perustelluista syistä ja jos asiasta on sovittu opettajan kanssa etukäteen.
Harjoitustyön seminaarit ovat tärkeä osa oppimista, seminaarista pois jääminen ilman pätevää syytä laskee arvosanaa. Poikkeukset vain erittäin perustelluista syistä ja jos asiasta on sovittu opettajan kanssa etukäteen.
Suomi
29.08.2022 - 16.12.2022
01.08.2022 - 19.09.2022
5 op
19I800
Elina Ritola, Kasmir Jolma
Opintojaksolla on käytössä Moodle, jossa materiaali digitaalisessa muodossa. Suunnittelu totetutetaan ArchiCad -suunnitteluohjelmalla ja visualisointi: Lumion tai Twinmotion, Photoshop, Indesign.
Rakennusarkkitehti
Rakennusarkkitehdin tutkinto-ohjelma
TAMK Pääkampus
0-5
Ei ole
Vierailuluennoitsijoita
Ei tenttiä
Kansainvälisten vaihto-opettajien luentoja mahdollisuuksien mukaan.
Opiskelijan työkuorma on 27 h / op
Opiskelija laatii tilallisesti ja arkkitehtonisesti korkeatasoisen suunnitelman haastavan tilaohjelman mukaisesti sekä työstää suunnitelmasta ammattimaiset, edustavat ja havainnolliset piirustukset.
Opiskelijan harjoitustyö seuraa kurssin suunnitteluaikataulua. Harjoitustyö palautetaan vaadittuna ajankohtana.
Opiskelija pystyy arvioimaan omaa työskentelyään, suunnitelmaansa sekä huomioi saamaansa palautetta.
Opiskelijalla on paljon poissaoloja, jolloin ryhmätyö ei onnistu. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä on heikkoa.
Opiskelija ei pysty hahmottamaan aiheen perusideoita eikä sen vuoksi kykene soveltamaan oppimaansa käytännön työhön. Kokonaisuudesta näkyy, että käsiteltyihin asioihin ei ole lainkaan paneuduttu. Aikataulun hallinta ei onnistu ja ryhmätyötaidot ovat hyvin puutteelliset.
Opiskelijalla on paljon poissaoloja, jolloin oma osuus ryhmätyöstä jää vähäiseksi. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä on heikkoa. Opiskelijalla on vaikeuksia hahmottaa aiheen perusideoita ja sen vuoksi aikaisemmin opitun soveltaminen käytännön työhön on hankalaa. Harjoitustehtävissä perustelut ovat haparoivia ja puutteita ilmenee aikaisemmin opitun tiedon osalta. Opiskelija ei ota vastaan saamaansa palautetta eikä korjaa työtä palautteen mukaan
Aikataulun hallinta on heikkoa ja ryhmätyötaidot ovat puutteelliset. Myöhässä palautetun harjoitustyön arvosana on korkeintaan 2. Poikkeukset vain erittäin perustelluista syistä ja jos asiasta on sovittu
opettajan kanssa etukäteen.
Harjoitustyön seminaarit ovat tärkeä osa oppimista, seminaarista pois jääminen. Poikkeukset vain erittäin perustelluista syistä ja jos asiasta on sovittu opettajan kanssa etukäteen.
Opiskelijalla on vain vähän poissaoloja. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä (ryhmätyössä) on hyvä. Työskentely etenee opintojaksolla johdonmukaisesti. Opiskelija hahmottaa opintojakson aiheen perusideat ja osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön sekä osaa selittää ammattimaisesti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset. Opiskelija ottaa vastaan saamaansa palautetta ja korjaa työtä palautteen mukaan. Aikataulun hallinta onnistuu ja ryhmätyötaidot ovat hyvät.
Opiskelija hahmottaa opintojaksolla opetetut sekä aikaisemmin opitut asiat sekä osaa soveltaa oppimaansa monipuolisesti ja oivaltavasti käytännön työhön. Opiskelija osaa selittää ja perustella asiantuntevasti ja ammattimaisesti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset.
Opiskelija on osallistunut opetukseen ja ryhmätyöhön aktiivisesti ja sitoutuneesti. Työskentely etenee opintojaksolla johdonmukaisesti ja opiskelija on hyödyntänyt kiitettävällä tavalla siinä saamaansa ohjausta ja palautetta. Harjoitustyön aikataulutus on hallinnassa.
Opiskelija käyttää palautetta systemaattisesti oman ja yhteisönsä ammatillisen kasvun välineenä. Hän osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti. Hän tarkastelee ja arvioi itseään sekä sitä yhteisöä tai työkokonaisuutta, jossa omalla ammattialallaan toimii.