Opiskelija osaa tunnistaa ja määritellä opintojaksoon sisältyvät perusasiat ja ratkaista yksinkertaisia sovelluksia, jotka ovat käsiteltyjen tehtävien kaltaisia.
Edellisen lisäksi opiskelija osaa valita soveltaen ja vertaillen eri vaihtoehdoista sopivimman menettelytavan ja perustella valintansa
Edellisen lisäksi opiskelijalla on kokonaisvaltainen käsitys opintojakson asioista ja niiden käytöstä ongelmien ratkaisuun sekä taito esittää, analysoida ja perustella loogisesti ratkaisumenetelmiä.
Juha Niemi
Puurakenteet:
Määritellään myöhemmin aihepiirikohtaisesti. Löytyy Moodlesta.
Luentomoniste
Lähdejulkaisuna RIL 205-1-2009.
www.puuinfo.fi
Finwood mitoitusohjelma
Teräsbetonirakenteet:
Määritellään myöhemmin aihepiirikohtaisesti. Löytyy Moodlesta.
Luentomoniste
Luennot, harjoitukset ja ongelmalähtöinen opiskelu.
Opintojakson arviointi perustuu kokeeseen, harjoitustehtäviin ja yleiseen aktiivisuuteen.
Suomi
10.01.2022 - 18.12.2022
01.12.2021 - 17.01.2022
5 op
20I800
Juha Niemi
Sisältö:
Puurakenteet:
-materiaaliominaisuudet
-murtorajatilamitoitus, palkki, pilari
-käyttörajatilamitoitus, taipuma
Teräsbetonirakenteet:
-materiaaliominaisuudet
-taipuma, kutistuma, viruma
-rakenteiden suunnittelu ja raudoitus:
-palkit, laatat, pilarit, seinät, seinäanturat, maanvaraiset lattiat
Rakennusarkkitehti
Rakennusarkkitehdin tutkinto-ohjelma
TAMK Pääkampus
0-5
Ei ole
Käsiteltävät asiat ovat keskeisiä rakennusarkkitehdin ammattitaidon kannalta.
Puurakenteiden osalta opintojakso arvioidaan harjoitustyön perusteella.
Teräsbetoniosuudesta opintojakson tentin ajankohta toteutuksen lopussa, sovitaan myöhemmin. Uusintatentit sovitaan erikseen.
44h lähiopetusta. Harjoitustyön ohjausta 6h. Itsenäistä työskentelyä 42h.
Opiskelijalla on paljon poissaoloja. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä on heikkoa.
Opiskelija ei täysin pysty hahmottamaan aiheen perusideoita eikä sen vuoksi pysty täysin soveltamaan oppimaansa käytännön työhön. Harjoitustyössä on paljon puutteita. Kokonaisuudesta näkyy, että käsiteltyihin asioihin ei ole paneuduttu.
Opiskelija osaa opintojakson toteutussuunnitelmassa käsitellyt asiat tyydyttävästi.
Opiskelijalla on paljon poissaoloja. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä on heikkoa.
Opiskelijalla on vaikeuksia hahmottaa aiheen perusideoita ja sen vuoksi opitun soveltaminen käytännön työhön on hankalaa. Harjoitustyössä on puutteita. Kokonaisuudesta näkyy, että käsiteltyihin asioihin ei ole paneuduttu.
Opiskelija osaa opintojakson toteutussuunnitelmassa käsitellyt asiat hyvin.
Opiskelijalla on vähän poissaoloja. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä on hyvä. Työskentely etenee opintojaksolla johdonmukaisesti. Opiskelija hahmottaa opintojakson aiheen perusideat ja osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön sekä on panostanut harjoitustyöhön hyvin.
Opiskelija osaa opintojakson toteutussuunnitelmassa käsitellyt asiat kiitettävästi.
Opiskelija on osallistunut opetukseen aktiivisesti ja rakentavasti. Opiskelija hahmottaa opintojaksolla opetetut sekä aikaisemmin opitut asiat ja osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön. Opiskelija on tehnyt harjoitustyön kiitettävästi ja siinä ilmenee varsin vähän puutteita.