The student can describe the tools for programming, debugging and version control.
The student can describe programming patterns in games.
The student can create components.
The student can design and create classes.
The student can design and implement maths for games.
The student can apply learned skills for designing and creating programming patterns for games.
Sami Kojo-Fry
Verkkomateriaalit, kaikki materiaali julkaistaan opintojakson Moodle-sivulla.
Lähiopetus etänä
Harjoitustehtävät
Opintojakso suoritetaan tekemällä kaksi harjoitustehdävää, jotka linkittyvät opintojakson Game Project 2 projektityöhön. Mikäli opiskelija ei suorita Game Project 2 kurssia, voi harjoitustyöt tehdä myös kurssin aikana luotavaan esimerkkiprojektiin.
Harjoitustyöt arvioivat kurssin aiheiden sisäistämistä ja niiden soveltamista oikeaan peliprojektiin. Arviointi perustuu siihen, kuinka hyvin harjoitukset noudattavat tehtävänantoa ja siihen, kuinka hyvin kurssilla opiskeltuja ohjelmointikäytäntöjä on noudatettu.
Harjoitustöiden arviointi:
0: Työtä ei ole palautettu ajallaan.
1-2: Työ on palautettu ajallaan, mutta se ei toimi täysin tehtävänannon mukaisesti. Toiminnallisuus on kuitenkin pääasiassa toteutettu.
3: Harjoitustyö on palautettu ajallaan ja se toimii tehtävänannon mukaisesti.
4-5: Harjoitustyö on palautettu ajallaan ja se toimii tehtävänannon mukaisesti. Lisäksi työssä on noudatettu kurssilla opiskeltuja hyviä ohjelmointikäytäntöjä mm. kommentoinnin, muuttujien nimeämisen, funktioihin jaon jne. suhteen.
Kurssin kokonaisarvosana lasketaan keskiarvona harjoitustöiden arvosanoista.
Englanti
10.01.2022 - 13.05.2022
24.11.2021 - 23.01.2022
5 op
20TIKOGAME
Pasi Pekkanen, Sami Kojo-Fry, Gareth Noyce
Tietojenkäsittely
Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
TAMK Pääkampus
0-5
Sovitaan erikseen opettajan kanssa.
Ei tenttiä. Opintojakso suoritetaan harjoitustöiden perusteella.
Ks. Games Academy:n Google-kalenteri.
Opintojaksojen Game Programming 1 ja 2 tunnit on yhdistetty yhdeksi kokonaisuudeksi. Game Programming 1 osuuden opetus sijoittuu 3. periodiin ja 4. periodin alkuun. Game Programming 2 opetus sijoittuu 4. periodiin. Game Programming 3 opintojakson osuus järjestetään 3. periodin aikana. Tarkempi ajankohta kurssin Moodle-sivulla.
Toista tai molempia harjoituksista ei ole palautettu tai palautus ei vastaa ollenkaan tehtävänantoa.
Ks. Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Ks. Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Ks. Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet