•   Game Programming 1 4A00FA07-3002 10.01.2022-13.05.2022  5 op  (20TIKOGAME) +-
    Opintojakson osaamistavoitteet
    Student is able to know the tools for programming games and understand Game engine architecture. He/she also is able to understand basics of game programming patterns basic maths in game programming.
    Esitietovaatimukset
    Season 1
    Opintojakson sisältö
    Game Programming,
    Game Programming Design Patterns,
    Game Maths,
    Game Engines.
    Arviointikriteerit
    Tyydyttävä

    The student can describe the tools for programming, debugging and version control.

    The student can describe programming patterns in games.

    Hyvä

    The student can create components.

    The student can design and create classes.

    The student can design and implement maths for games.

    Kiitettävä

    The student can apply learned skills for designing and creating programming patterns for games.

    Lisätiedot
    For Games Academy students.

    Vastuuhenkilön nimi

    Sami Kojo-Fry

    Kirjallisuus

    Verkkomateriaalit, kaikki materiaali julkaistaan opintojakson Moodle-sivulla.

    Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

    Lähiopetus etänä
    Harjoitustehtävät

    Arviointimenetelmät (toteutus) ja kriteerit (opintojakso)

    Opintojakso suoritetaan tekemällä kaksi harjoitustehdävää, jotka linkittyvät opintojakson Game Project 2 projektityöhön. Mikäli opiskelija ei suorita Game Project 2 kurssia, voi harjoitustyöt tehdä myös kurssin aikana luotavaan esimerkkiprojektiin.
    Harjoitustyöt arvioivat kurssin aiheiden sisäistämistä ja niiden soveltamista oikeaan peliprojektiin. Arviointi perustuu siihen, kuinka hyvin harjoitukset noudattavat tehtävänantoa ja siihen, kuinka hyvin kurssilla opiskeltuja ohjelmointikäytäntöjä on noudatettu.

    Harjoitustöiden arviointi:
    0: Työtä ei ole palautettu ajallaan.
    1-2: Työ on palautettu ajallaan, mutta se ei toimi täysin tehtävänannon mukaisesti. Toiminnallisuus on kuitenkin pääasiassa toteutettu.
    3: Harjoitustyö on palautettu ajallaan ja se toimii tehtävänannon mukaisesti.
    4-5: Harjoitustyö on palautettu ajallaan ja se toimii tehtävänannon mukaisesti. Lisäksi työssä on noudatettu kurssilla opiskeltuja hyviä ohjelmointikäytäntöjä mm. kommentoinnin, muuttujien nimeämisen, funktioihin jaon jne. suhteen.

    Kurssin kokonaisarvosana lasketaan keskiarvona harjoitustöiden arvosanoista.

    Opetuskielet

    Englanti

    Ajoitus

    10.01.2022 - 13.05.2022

    Ilmoittautumisaika

    24.11.2021 - 23.01.2022

    Opintopisteet

    5 op

    Ryhmä(t)

    20TIKOGAME

    Opettaja(t)

    Pasi Pekkanen, Sami Kojo-Fry, Gareth Noyce

    Vastuuyksikkö

    Tietojenkäsittely

    Koulutusohjelma(t)

    Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma

    Toimipiste

    TAMK Pääkampus

    Arviointiasteikko

    0-5

    Valinnaiset suoritustavat

    Sovitaan erikseen opettajan kanssa.

    Tenttien ajankohdat

    Ei tenttiä. Opintojakso suoritetaan harjoitustöiden perusteella.

    Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

    Ks. Games Academy:n Google-kalenteri.

    Sisällön jaksotus

    Opintojaksojen Game Programming 1 ja 2 tunnit on yhdistetty yhdeksi kokonaisuudeksi. Game Programming 1 osuuden opetus sijoittuu 3. periodiin ja 4. periodin alkuun. Game Programming 2 opetus sijoittuu 4. periodiin. Game Programming 3 opintojakson osuus järjestetään 3. periodin aikana. Tarkempi ajankohta kurssin Moodle-sivulla.

    Arviointikriteerit
    Hylätty

    Toista tai molempia harjoituksista ei ole palautettu tai palautus ei vastaa ollenkaan tehtävänantoa.

    Tyydyttävä

    Ks. Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

    Hyvä

    Ks. Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

    Kiitettävä

    Ks. Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet