•   2D Game Design and Construction for Programmers 4A00EZ96-3002 30.08.2021-17.12.2021  5 op  (20TIKOGAME) +-
    Opintojakson osaamistavoitteet
    After the course students are able to design and program a small scale 2D game. They know hot to control characters via input and are able to implement simple AI characters for game. They can release game for online use.
    Opintojakson sisältö
    Programming 2D games,
    2D game engines,
    AI in games,
    game physics,
    controlling game audio,
    compiling,
    version control,
    releasing games for online use.
    Arviointikriteerit
    Tyydyttävä

    The student can describe how to control 2D game characters.

    The student can describe how to use import pipeline for preparation of 2D assets.

    Hyvä

    The student is able to design and program a small scale complete 2D game.

    The student is able to design and implement simple AI in a game.

    The student is able to create audio controlling systems in a game.

    Kiitettävä

    The student can apply learned skills to design and implement different game features and systems.

    The student can apply learned skills for building a final package for deployment for online use.

    Lisätiedot
    For Games Adacemy students.

    Vastuuhenkilön nimi

    Pasi Pekkanen

    Kirjallisuus

    Verkkomateriaali. Julkaistaan opintojakson Moodle-sivulla.

    Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

    Luennot ja harjoitukset.

    Arviointimenetelmät (toteutus) ja kriteerit (opintojakso)

    Opintojakso suoritetaan palauttamalla neljä (4) harjoitustyötä, jotka linkittyvät Game Project 1 opintojaksoon. Jos opiskelija ei suorita Game Project 1 -opintojaksoa, hän voi toteuttaa yksinkertaisen 2D-pelin, johon ominaisuudet toteutetaan.

    Harjoitustyöt mittaavat sitä, kuinka hyvin opiskelija on sisäistänyt opintojakson aiheet ja kuinka hyvin hän osaa soveltaa niitä oikeaan peliprojektiin. Arviointi perustuu siihen, kuinka hyvin töiden palautukset seuraavat kurssin aiheita ja hyviä ohjelmointikäytäntöjä. Harjoitukset voidaan toteuttaa ryhmätyönä ja tässä tapauksessa kukin ryhmän jäsen tekee myös vertaisarvion. Tarkempi kuvaus arvioinnista ja harjoitustöiden tekemisestä löytyy kurssin Moodle-sivulta.

    Opetuskielet

    Englanti

    Ajoitus

    30.08.2021 - 17.12.2021

    Ilmoittautumisaika

    02.07.2021 - 05.09.2021

    Opintopisteet

    5 op

    Ryhmä(t)

    20TIKOGAME

    Opettaja(t)

    Pasi Pekkanen, Sami Kojo-Fry

    Lisätietoja opiskelijoille

    -

    Vastuuyksikkö

    Tietojenkäsittely

    Koulutusohjelma(t)

    Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma

    Toimipiste

    TAMK Pääkampus

    Arviointiasteikko

    0-5

    Valinnaiset suoritustavat

    Sovitaan opettajan kanssa tapauskohtaisesti.

    Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

    -

    Tenttien ajankohdat

    Ei tenttiä. Opintojakso suoritetaan harjoitustöiden perusteella.

    KV yhteydet

    -

    Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

    - Luennot ja viikkoharjoitukset 1. periodilla
    - Harjoitustyöt toisen periodin aikana

    Sisällön jaksotus

    Aikataulu julkaistaan opintojakson Moodlesivulla opintojakson alussa.

    Arviointikriteerit
    Hylätty

    - Yhtä tai useampaa harjoitusta ei ole palautettu
    - Opiskelija ei ole osallistunut ryhmätyöhön