•   ICT-projektin englanti 4A00EZ57-3009 01.01.2022-01.05.2022  3 op  (21TIKO3) +-
    Opintojakson osaamistavoitteet
    Opintojakson suoritettuaan opiskelijat voivat työskennellä ICT-alalla englannin kielellä. Opiskelijat tietävät, mitä onnistunut asiakaslähtöinen viestintä liittyy. Opiskelija osaa hankkia ja hyödyntää osaamisalaan liittyvää tietoa ja kehittää ammattitaitojaan. Opiskelijat suhtautuvat myönteisesti oppimiseen ja ymmärtävät henkilökohtaisen kieli- ja viestintätaidon nykyisen tason. He pystyvät ja haluavat myös itse arvioida ja kehittää näitä taitoja jatkuvasti.
    Opintojakson sisältö
    Sisältö jakautuu seuraaviin pääteemoihin:
    Työnhaku & CV,
    projektisuunnitelman teko,
    suullinen esitys,
    tuotteen pitchaus ja markkinointi.
    Arviointikriteerit
    Tyydyttävä

    Opiskelija osaa laatia projektisuunnitelman ja -raportin englanniksi.

    Opiskelija osaa esitellä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.

    Opiskelija osaa laatia CV:n englanniksi.

    Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät.

    Hyvä

    Opiskelija osaa laatia projektisuunnitelman ja -raportin englanniksi.

    Opiskelija osaa esitellä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.

    Opiskelija osaa laatia CV:n englanniksi.

    Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät ajallaan.

    Kiitettävä

    Opiskelija osaa laatia ja noudattaa englanninkielistä projektisuunnitelmaa.

    Opiskelija osaa laatia tarkoituksenmukaisen projektiraportin.

    Opiskelija osaa myydä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.

    Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät ajallaan.

    Opiskelija osaa laatia hyvän CV:n englanniksi.


    Vastuuhenkilön nimi

    Petri Tuohimäki

    Kirjallisuus

    Verkkomateriaalit, mahdollisilla tunneilla jaettavat monisteet.

    Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

    Kurssi toteutetaan monimuoto-opetuksena siten, että osa ainakin opiskelusta tapahtuu Moodle-ympäristössä. Myös muita verkkotyökaluja voidaan käyttää. Lähiopetusta ei ole kevätlukukaudella joka viikko, mikä tarkoittaa sitä, että kurssin aikataulun seuraaminen on välttämätöntä. Ajanjaksoina, jolloin lähiopetusta ei ole, opiskelijat työskentelevät itsenäisesti (lähiopetuksen puuttuminen ei siis tarkoita sitä, että niillä viikoilla ei olisi opiskeltavia asioita, vaan sitä, että itsenäiselle opiskelulle ja työskentelylle annetaan aikaa). Englannin opetus on integroitu kevätlukukaudella toteutettavaan peliprojektiin. Opetusta ei ole siis joka viikko kevätlukukaudella, mutta viikoilla 5,7,11,13, ja 17 (koe & esitelmät) opetusta on.
    HUOM! Vallitsevasta tilanteesta johtuen lähiopetusta ei välttämättä pystytä pitämään TAMKilla, eli opetusviikoilla saattaa olla Zoom-tapaamisia! Seuraa viestintää kurssipohjalla Moodlessa!

    Arviointimenetelmät (toteutus) ja kriteerit (opintojakso)

    Arvosana muodostuu portfoliotyyppisesti osasuoritusten perusteella. Kaikki osasuoritukset on suoritettava hyväksytysti:
    1) Projektin suullinen esittely 40% (tehdään ryhmissä, arviointi yksilöidysti)
    2) CV 30%
    3) Koe 30%
    Lisäksi arviointiin vaikuttavat aktiivisuus ja asetettujen aikataulujen noudattaminen. Kurssipalaute on myös pakollinen osasuoritus.

    Opetuskielet

    Suomi

    Ajoitus

    01.01.2022 - 01.05.2022

    Ilmoittautumisaika

    24.11.2021 - 06.02.2022

    Opintopisteet

    3 op

    Ryhmä(t)

    21TIKO3

    Paikkoja

    0 - 30

    Opettaja(t)

    Petri Tuohimäki

    Lisätietoja opiskelijoille

    Kurssisuoritukseen kuuluu CVn kirjoittaminen, peliprojektissa toteutettavan pelin nettisivut englanniksi (ei arvioitu) sekä peliprojektiin liittyvä suullinen esitys. Tämän lisäksi kurssilla järjestetään koe. Lisäksi kurssin suorittaminen hyväksytysti edellyttää Tabulan kautta annettujen harjoitusten palauttamista ajallaan - niidenkin, jotka eivät suoraan vaikuta kurssin arviointiin.

    Vastuuyksikkö

    TAMK Kielet ja viestintä

    Koulutusohjelma(t)

    Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma

    Toimipiste

    TAMK Pääkampus

    T&K osuus

    2 op

    Virtuaaliosuus

    1 op

    Arviointiasteikko

    0-5

    Tenttien ajankohdat

    Toukokuussa 2022. Uusinnat myös toukokuussa.

    Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

    7*7 h varattu opetusta (+messupäivä 5h)
    Itsenäistä työskentelyä (arvio):
    CV:n teko = 5h
    Projektisuunnitelma = 5h
    Trailertekstit = 3h
    Store tekstit = 3h
    Esitelmän teko = 8h
    Weppisivujen tekstit = 5h
    Koevalmistelut = 5h
    Messut = 5h
    Messuvalmistelut =3h

    Sisällön jaksotus

    Lähiopetusta ei ole kevätlukukaudella joka viikko, mikä tarkoittaa sitä, että kurssin aikataulun seuraaminen on välttämätöntä. Ajanjaksoina, jolloin lähiopetusta ei ole, opiskelijat työskentelevät itsenäisesti (lähiopetuksen puuttuminen ei siis tarkoita sitä, että niillä viikoilla ei olisi opiskeltavia asioita, vaan sitä, että itsenäiselle opiskelulle ja työskentelylle annetaan aikaa). Englannin opetus on integroitu kevätlukukaudella toteutettavaan peliprojektiin. Opetusta ei ole siis joka viikko kevätlukukaudella, mutta viikoilla 5,7,11, 13 ja 17 (koe & esitelmät) opetusta on. HUOM! Osa opetuksesta on mahdollisesti (=todennäköisesti) Zoomissa, eli seuratkaa Moodlen tiedotusta!

    Arviointikriteerit
    Tyydyttävä

    Opiskelija osaa laatia projektisuunnitelman ja -raportin englanniksi.
    Opiskelija osaa esitellä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
    Opiskelija osaa laatia CV:n englanniksi.
    Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät.

    Kiitettävä

    Opiskelija osaa laatia ja noudattaa englanninkielistä projektisuunnitelmaa.
    Opiskelija osaa laatia tarkoituksenmukaisen projektiraportin.
    Opiskelija osaa myydä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
    Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät ajallaan.
    Opiskelija osaa laatia hyvän CV:n englanniksi.