•   Digimyynti ja -markkinointi 3H00DP14-3006 05.09.2022-18.12.2022  5 op  (21LIKOM) +-
    Opintojakson osaamistavoitteet
    Opintojaksolla perehdytään digitaaliseen markkinointiin ja sisällöntuotantoon eri kanavissa.

    Opiskelija
    - osaa tehdä perusteltuja kanavavalintoja digimarkkinoinnin suunnittelussa
    - osaa suunnitella ja toteuttaa monipuolista sisältömarkkinointia
    - osaa hyödyntää digitaalisuutta myyntiprosessin eri vaiheissa.
    Esitietovaatimukset
    1. vuoden opintojaksot tai vastaavat tiedot ja taidot.
    Opintojakson sisältö
    Miten valitaan yrityksen markkinointiin sopivimmat digitaaliset markkinointikanavat?
    Miten tuotetaan mielenkiintoista sisältöä digitaalisiin kanaviin?
    Miten tehdään onnistunutta digitaalista markkinointia?
    Mitkä ovat verkon välityksellä osittain tai kokonaan tapahtuvan myynnin erityispiirteitä?
    Miten digitaalisten kanavien kävijätietoja voidaan hyödyntää segmentointiin ja markkinoinnin kohdistamiseen?
    Arviointikriteerit
    Tyydyttävä

    Opiskelija tuntee erilaisia digitaalisia alustoja ja -työkaluja sekä osaa nimetä erilaisia sisältötyyppejä. Opiskelija tietää, mitä digitaalisen markkinointiin tai myyntiin liittyvän kampanjan suunnittelussa ja toteutuksessa pitää ottaa huomioon. Opiskelija osaa määritellä digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyvät yleisimmät käsitteet.

    Hyvä

    Opiskelija osaa toimia erilaisissa digitaalisissa alustoissa ja tuottaa yleisimpiä digitaalisia sisältöjä itse käyttäen erilaisia digityökaluja. Opiskelija osaa suunnitella yksinkertaisen digitaalisen markkinoinnin tai myynnin kampanjan ennalta määriteltyjen kohderyhmien ja tavoitteiden perusteella sekä mitata sen vaikutuksia. Opiskelija osaa määritellä digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyvät käsitteet.

    Kiitettävä

    Opiskelija osaa toimia erilaisissa digitaalisissa alustoissa itsenäisesti sekä ottaa haltuun uusia. Opiskelija osaa tuottaa monipuolisesti ja tavoitteellisesti erilaisia digitaalisia sisältöjä hyödyntäen digitaalisia työkaluja. Opiskelija osaa suunnitella ja mitata digitaalista markkinointia ja myyntiä menestyksekkäästi ottaen huomioon kohderyhmät. Opiskelija osaa määritellä digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyviä käsitteitä laajasti.

    Hyväksytty/Hylätty

    Opiskelija ei ole osoittanut osaamistaan opintojakson tavoitteiden osoittamalla tavalla.


    Vastuuhenkilön nimi

    Miina Kivelä

    Kirjallisuus

    Kurssilla on oppimateriaaliksi tarjolla webinaarien lisäksi materiaalilista, jolta voi valita e-kirjoja, kirjoja, videomateriaaleja ja podcasteja. Materiaalit on pääosin ohjeistettu tehtäväkohtaisesti.

    Opintojaksolla tutustutaan HubSpot markkinoinnin ja myynnin automaation järjestelmään.

    Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

    Opintojakso toteutetaan kokonaan verkossa. Tämän lisäksi tehdään Moodle-alustalla yksilö- ja ryhmätehtäviä, jotka etenevät kurssin aiheiden mukaisesti.

    Opetusmenetelmiä ovat:
    luennot (webinaarit)
    pienryhmätyöskentely - tiimioppiminen
    itsenäinen opiskelu
    dialogiharjoitukset ja muut tehtävät
    reflektointi

    Arviointimenetelmät (toteutus) ja kriteerit (opintojakso)

    Arvioitavat tehtävät ja painotukset:
    Benchmarking 20%, yksilö
    Käsitteet 20%, yksilö
    Tavoitteoden asetanta 10%, yksilö
    HubSpot (S), yksilö
    Lopputyö 50%, ryhmä

    Aktiivisuus (osallistuminen webinaareihin): Kokonaisarvosanan vaikutus on +0,035 per kerta eli maksimissaan +0,25 lisäys kokonaisarvosanaan.

    Opetuskielet

    Suomi

    Ajoitus

    05.09.2022 - 18.12.2022

    Ilmoittautumisaika

    09.06.2022 - 31.08.2022

    Opintopisteet

    5 op

    Ryhmä(t)

    21LIKOM

    Paikkoja

    15 - 40

    Opettaja(t)

    Mika Jokinen, Miina Kivelä

    Vastuuyksikkö

    Liiketalous

    Koulutusohjelma(t)

    Liiketalouden tutkinto-ohjelma

    Toimipiste

    TAMK Pääkampus

    T&K osuus

    1 op

    Virtuaaliosuus

    5 op

    Arviointiasteikko

    0-5

    Valinnaiset suoritustavat

    Kurssin voi suorittaa aiemman osaamisen perustuvan hyväksllukemisen kautta (HyväHot,Pakki).
    Hakemus pitää tehdä viimeistään 2 viikkoa ennen kurssin alkamista eli 24.8.2022. Arvioitava näyttö annetaan 31.8. klo 10:00-12:00. Arvioitavan näytön tarkempi ohjeistus annetaan hakemuksen käsittelyn jälkeen.

    Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

    Kurssin projektityön voi tehdä toiminnassa olevalle oikealle yritykselle.

    Tenttien ajankohdat

    Ryhmätehtäviä ei ole mahdollista uusia tai korottaa, jos niistä on saanut hyväksytyn arvosanan. Uusintaan ilmoittaudutaan erillisellä lomakkeella viimeistään kaksi viikkoa ennen uusintapäivää.

    KV yhteydet

    Osa kurssin materiaaleista on englanniksi.

    Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

    Ajankäyttö opintopistettä kohden jakautuu seuraavasti:

    20% Webinaareihin osallistuminen ja kurssin viestinnän seuraaminen
    30% Moodlessa tarjottujen materiaalien itsenäinen opiskelu
    50% Yksilö- ja ryhmätöiden tekeminen, projekityön tekeminen

    = Noin puolet teorian opiskelemista eri tavoin ja toinen puoli käytännön tekemistä teoriaa soveltaen.

    Sisällön jaksotus

    Johdanto digimyyntiin ja markkinointiin
    Miten tehdään onnistunutta digitaalista markkinointia?
    Mitkä ovat verkon välityksellä kokonaan tai osittain tapahtuvan myynnin erityispiirteitä?
    HubSpot (kokonaisvaltainen inbound-markkinointiin, myyntiin ja
    asiakaspalveluun suunniteltu järjestelmä)
    MIten valitaan yrityksen markkinointiin sopivimmat digitaaliset kanavat?
    Miten digitaalisten kanavien kävijätietoja voidaan hyödyntää segmentointiin ja markkinoinnin kohdentamiseen?
    Miten tuotetaan mielenkiintoista sisältöä digitaalisiin kanaviin?
    Lopputyön esittely