Opiskelija tuntee erilaisia digitaalisia alustoja ja -työkaluja sekä osaa nimetä erilaisia sisältötyyppejä. Opiskelija tietää, mitä digitaalisen markkinointiin tai myyntiin liittyvän kampanjan suunnittelussa ja toteutuksessa pitää ottaa huomioon. Opiskelija osaa määritellä digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyvät yleisimmät käsitteet.
Opiskelija osaa toimia erilaisissa digitaalisissa alustoissa ja tuottaa yleisimpiä digitaalisia sisältöjä itse käyttäen erilaisia digityökaluja. Opiskelija osaa suunnitella yksinkertaisen digitaalisen markkinoinnin tai myynnin kampanjan ennalta määriteltyjen kohderyhmien ja tavoitteiden perusteella sekä mitata sen vaikutuksia. Opiskelija osaa määritellä digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyvät käsitteet.
Opiskelija osaa toimia erilaisissa digitaalisissa alustoissa itsenäisesti sekä ottaa haltuun uusia. Opiskelija osaa tuottaa monipuolisesti ja tavoitteellisesti erilaisia digitaalisia sisältöjä hyödyntäen digitaalisia työkaluja. Opiskelija osaa suunnitella ja mitata digitaalista markkinointia ja myyntiä menestyksekkäästi ottaen huomioon kohderyhmät. Opiskelija osaa määritellä digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyviä käsitteitä laajasti.
Opiskelija ei ole osoittanut osaamistaan opintojakson tavoitteiden osoittamalla tavalla.
Miina Kivelä
Kurssilla on oppimateriaaliksi tarjolla webinaarien lisäksi materiaalilista, jolta voi valita e-kirjoja, kirjoja, videomateriaaleja ja podcasteja. Materiaalit on pääosin ohjeistettu tehtäväkohtaisesti.
Opintojaksolla tutustutaan HubSpot markkinoinnin ja myynnin automaation järjestelmään.
Opintojakso toteutetaan kokonaan verkossa. Tämän lisäksi tehdään Moodle-alustalla yksilö- ja ryhmätehtäviä, jotka etenevät kurssin aiheiden mukaisesti.
Opetusmenetelmiä ovat:
luennot (webinaarit)
pienryhmätyöskentely - tiimioppiminen
itsenäinen opiskelu
dialogiharjoitukset ja muut tehtävät
reflektointi
Arvioitavat tehtävät ja painotukset:
Benchmarking 20%, yksilö
Käsitteet 20%, yksilö
Tavoitteoden asetanta 10%, yksilö
HubSpot (S), yksilö
Lopputyö 50%, ryhmä
Aktiivisuus (osallistuminen webinaareihin): Kokonaisarvosanan vaikutus on +0,035 per kerta eli maksimissaan +0,25 lisäys kokonaisarvosanaan.
Suomi
05.09.2022 - 18.12.2022
09.06.2022 - 31.08.2022
5 op
21LIKOM
15 - 40
Mika Jokinen, Miina Kivelä
Liiketalous
Liiketalouden tutkinto-ohjelma
TAMK Pääkampus
1 op
5 op
0-5
Kurssin voi suorittaa aiemman osaamisen perustuvan hyväksllukemisen kautta (HyväHot,Pakki).
Hakemus pitää tehdä viimeistään 2 viikkoa ennen kurssin alkamista eli 24.8.2022. Arvioitava näyttö annetaan 31.8. klo 10:00-12:00. Arvioitavan näytön tarkempi ohjeistus annetaan hakemuksen käsittelyn jälkeen.
Kurssin projektityön voi tehdä toiminnassa olevalle oikealle yritykselle.
Ryhmätehtäviä ei ole mahdollista uusia tai korottaa, jos niistä on saanut hyväksytyn arvosanan. Uusintaan ilmoittaudutaan erillisellä lomakkeella viimeistään kaksi viikkoa ennen uusintapäivää.
Osa kurssin materiaaleista on englanniksi.
Ajankäyttö opintopistettä kohden jakautuu seuraavasti:
20% Webinaareihin osallistuminen ja kurssin viestinnän seuraaminen
30% Moodlessa tarjottujen materiaalien itsenäinen opiskelu
50% Yksilö- ja ryhmätöiden tekeminen, projekityön tekeminen
= Noin puolet teorian opiskelemista eri tavoin ja toinen puoli käytännön tekemistä teoriaa soveltaen.
Johdanto digimyyntiin ja markkinointiin
Miten tehdään onnistunutta digitaalista markkinointia?
Mitkä ovat verkon välityksellä kokonaan tai osittain tapahtuvan myynnin erityispiirteitä?
HubSpot (kokonaisvaltainen inbound-markkinointiin, myyntiin ja
asiakaspalveluun suunniteltu järjestelmä)
MIten valitaan yrityksen markkinointiin sopivimmat digitaaliset kanavat?
Miten digitaalisten kanavien kävijätietoja voidaan hyödyntää segmentointiin ja markkinoinnin kohdentamiseen?
Miten tuotetaan mielenkiintoista sisältöä digitaalisiin kanaviin?
Lopputyön esittely