•   Asiakasprofilointi ja markkinoinnin strategiset linjaukset 3H00FE34-3001 01.01.2022-20.05.2022  5 op  (20ALITAI) +-
    Opintojakson osaamistavoitteet
    Tällä opintojaksolla tutustutaan markkinointiin erityisesti asiakasnäkökulmasta ja opitaan suunnittelemaan markkinointia.

    Opiskelija osaa
    - ajatella markkinointia strategisina valintoina,
    - toteuttaa asiakassuhdemarkkinointia,
    - laatia markkinointisuunnitelman ja toteuttaa markkinointikampanjan,
    - hyödyntää tutkimustietoa markkinoinnissa.
    Esitietovaatimukset
    Edellisten moduulien tai vastaavat tiedot ja taidot.
    Opintojakson sisältö
    Mitä on markkinoinnin strateginen suunnittelu?
    Mitä ovat asiakasprofilointi ja asiakassuhdemarkkinointi?
    Miten monikanavainen markkinointikampanja rakennetaan ja budjetoidaan?
    Mitä vaatimuksia kanavavalinnat aiheuttavat graafiselle viestinnälle?
    Arviointikriteerit
    Tyydyttävä

    Opiskelija tietää asiakassuhdemarkkinointiin, markkinoinnin strategiseen suunnitteluun ja graafiseen viestintään liittyvät peruskäsitteet ja menetelmät.

    Hyvä

    Opiskelija hallitsee asiakassuhdemarkkinointiin, strategiseen suunnitteluun ja graafiseen viestintään liittyvät peruskäsitteet ja menetelmät. Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa käytännön tilanteisiin.

    Kiitettävä

    Opiskelija osaa asiakassuhdemarkkinointiin, strategiseen suunnitteluun ja graafiseen viestintään liittyvät peruskäsitteet ja menetelmät, tuntee viestintäkanavat ja osaa hyödyntää niitä markkinoinnissa tarkoituksenmukaisesti. Opiskelija osaa soveltaa ja analysoida oppimaansa käytännön tilanteisiin. Opiskelija osaa perustella ratkaisunsa kattavasti. Opiskelija osaa tarvittaessa myös itse etsiä tietoa ja suunnitella uusia ratkaisuvaihtoehtoja haastaviin tilanteisiin.

    Hyväksytty/Hylätty

    Opiskelija tietää vain joitain asiakassuhdemarkkinointiin, markkinoinnin strategiseen suunnitteluun ja graafiseen viestintään liittyviä käsitteitä eikä osaa toteuttaa toimivaa markkinointikampanjaa.


    Vastuuhenkilön nimi

    Hanna Saraketo

    Kirjallisuus

    Itsenäistä tiedonhakua, Moodlessa suositeltavaa kirjallisuutta.

    Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

    - Luennot ja tiimien sparraukset ​
    - Tehtävien tekeminen itsenäisesti (akateeminen essee, oppimispäiväkirja, blogi, moodboard, styleboard) ja ryhmässä (työpajat)
    - Yhteisöllinen oppiminen​
    - Kirjallisuuteen perehtyminen ja muu tiedonhankinta

    Arviointimenetelmät (toteutus) ja kriteerit (opintojakso)

    Aktiivisuus ja osallistuminen
    Tehtävät

    Opetuskielet

    Suomi

    Ajoitus

    01.01.2022 - 20.05.2022

    Ilmoittautumisaika

    24.11.2021 - 05.01.2022

    Opintopisteet

    5 op

    Ryhmä(t)

    20ALITAI

    Paikkoja

    15 - 40

    Opettaja(t)

    Hanna Saraketo, Kirsi Tanner

    Vastuuyksikkö

    Liiketalous

    Koulutusohjelma(t)

    Liiketalouden tutkinto-ohjelma

    Toimipiste

    TAMK Pääkampus

    Virtuaaliosuus

    3 op

    Arviointiasteikko

    0-5

    Valinnaiset suoritustavat

    Ei ole.

    Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

    Osana opintojaksoa vaikuttajamarkkinointiseminaari, yritysvieraita.

    Tenttien ajankohdat

    Ei varsinaista tenttiä.

    Akateeminen essee, deadline sunnuntaina 13.2.​
    Oppimispäiväkirja, deadline sunnuntaina 20.3.​
    Styleboard, deadline keskiviikkona 20.4.​
    Blogi, deadline ke 18.5.​

    KV yhteydet

    Englanninkielistä materiaalia.

    Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

    5 op = 130 tuntia​

    Etä- ja lähitapaamisia n. 20 tuntia​
    Itsenäistä työskentelyä kotitehtävien muodossa 110 tuntia​
    - Akateeminen essee kirjallisuuden perusteella​
    - Oppimispäiväkirja podcastien tai webinaarien perusteella​
    - Styleboard ja moodboard ​
    - Blogi vaikuttajaseminaarista​

    Sisällön jaksotus

    14.1. Asiakassuhdemarkkinointi ja asiakasprofilointi,
    Workshop 1 - Customer canvas ja asiakaspersoonien laatiminen,
    markkinointisuunnitelman laatiminen

    15.2. Markkinointistrategia ja monikanavainen markkinointikampanja, Workshop 2 - Markkinointisuunnitelma-Canvas

    22.3. Miten monikanavainen markkinointikampanja rakennetaan ja budjetoidaan? Mitä vaatimuksia kanavavalinnat aiheuttavat graafiselle viestinnälle?

    22.4. Vaikuttajamarkkinointiseminaari

    20.5. Projektien esittely