•   Asiakaskokemuksen johtaminen 3H00DP13-3005 01.01.2022-12.05.2022  5 op  (20LIKOH, ...) +-
    Opintojakson osaamistavoitteet
    Opintojaksolla syvennytään asiakkuuden ja asiakaskokemuksen johtamiseen ja kehittämiseen.

    Opiskelija osaa
    - hyödyntää asiakasymmärrystä asiakaspolkujen sekä asiakasprofiilien ja -persoonien luomisessa
    - suunnitella markkinointiviestintää ja ymmärtää sen merkityksen asiakaskokemuksen muodostumisessa
    - tunnistaa asiakasarvon lähteet ja suunnitella asiakaslähtöistä tarjoomaa
    - asettaa asiakastavoitteet ja suunnitella niihin liittyvät mittarit.
    Esitietovaatimukset
    1. vuoden opintojaksot tai vastaavat tiedot ja taidot.
    Opintojakson sisältö
    Miten luodaan asiakaspersoona, -profiili ja asiakaspolku?
    Miten suunnitellaan asiakaslähtöistä markkinointiviestintää?
    Miten kehitetään asiakasprosesseja ja asiakkuuden arvoa?
    Miten asiakaskokemusta johdetaan ja mitataan?
    Arviointikriteerit
    Tyydyttävä

    Opiskelija tunnistaa asiakaskokemuksen johtamiseen liittyvät tehtävät ja osaa nimetä siihen liittyviä osa-alueita. Hän tuntee asiakkuuden kehittämiseen liittyviä menettelytapoja.

    Hyvä

    Opiskelija osaa toimia ohjeiden mukaan asiakaskokemuksen johtamiseen liittyvissä tilanteissa. Hän osaa ohjatusti hyödyntää mm. asiakasymmärrystä asiakkuuden kehittämisessä ja suunnitella asiakaslähtöistä markkinointiviestintää.

    Kiitettävä

    Opiskelija ymmärtää asiakaskokemuksen johtamiseen liittyvät osa-alueet ja osaa soveltaa niitä käytännön työssä. Hän osaa suunnitella asiakaslähtöistä markkinointiviestintää. Opiskelija pystyy kehittämään asiakakokemusta ja kykenee yhdistämään eri osa-alueiden asioita kokonaisuuksiksi.


    Vastuuhenkilön nimi

    Kirsi Tanner

    Kirjallisuus

    Kirjallisuus ilmoitetaan opetuksen yhteydessä.

    Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

    Aktiivinen läsnäolo lähitapaamisissa. Ohjattu ryhmätyö ja sen esittäminen.
    Luennot, tehtävät ja työpajat. Yhteisöllinen oppiminen. Itsenäinen tiedonhaku.

    Opetuskielet

    Suomi

    Ajoitus

    01.01.2022 - 12.05.2022

    Ilmoittautumisaika

    02.12.2021 - 31.12.2021

    Opintopisteet

    5 op

    Ryhmä(t)

    20LIKOH

    20LIKOJ

    20LIKOTA

    20LIKOTB

    Opettaja(t)

    Pietro Albanese, Kirsi Tanner

    Lisätietoja opiskelijoille

    Opintojaksolla on käytössä Moodle-oppimusympäristönä.

    Vastuuyksikkö

    Liiketalous

    Koulutusohjelma(t)

    Liiketalouden tutkinto-ohjelma

    Toimipiste

    TAMK Pääkampus

    Arviointiasteikko

    0-5

    Valinnaiset suoritustavat

    Osaamisen perusteella hyväksilukumahdollisuus.

    Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

    Työelämälähtöisiä esimerkkejä ja casejä. Käytännönläheiset työpajat ja harjoitustyö.

    Tenttien ajankohdat

    Ei tenttiä. Tehtäviä ja tapaamiskertojen yhteydessä työpajoja. Harjoitustyön palautus ja esittäminen opintojakson lopussa. Aktiivinen läsnäolo edellytys opintojakson suorittamiselle.

    KV yhteydet

    Englanninkielistä materiaalia ja osallistuminen kv-viikon luennoille viikolla 14. Harjoitustyö laaditaan tuontiyritykselle, joka käynnistää toimintaa Suomessa.

    Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

    Yksittäisen opiskelijan kokonaisresurssi noin 130 tuntia. Opintojakso kestää 10 viikkoa.

    Yksilötyönä opetuksen, itsenäisen tiedonhaun ja tehtävien osuus 60 tuntia.
    Ryhmätyönä toteutettavien työpajojen ja harjoitustyön osuus 70 tuntia.

    Sisällön jaksotus

    Miten suunnitellaan asiakaslähtöistä markkinointiviestintää?
    Miten luodaan asiakaspersoona, -profiili ja asiakaspolku?
    Miten kehitetään asiakasprosesseja ja asiakkuuden arvoa?
    Miten asiakaskokemusta johdetaan ja mitataan?