Opetukseen, työryhmäpalavereihin ja palautetilaisuuksiin osallistumisessa on puutteita tai aikataulun hallinnan ongelmia. Opiskelijan panos fiktioprojektin eri työvaiheissa on pintapuolinen tai kapea-alainen. Vuorovaikutus muiden työryhmän jäsenten kanssa on puutteellista. Oppimistehtävät ja -testit on suoritettu tyydyttävästi. Projektiraportti on suppea ja elokuvakuvateoksen, projektin ja oman työn itsearviointi pintapuolista.
Opiskelija on läsnä opetuksissa ja ryhmätapaamisissa. Hän kantaa vastuun hänelle työryhmässä määritellyistä tehtävistä ja elokuvalle asetettujen tavoitteiden toteuttamisesta oman työroolinsa osalta. Opiskelija osallistuu elokuvallisen teoksen palautetilaisuuksiin ja työskentelee yhteisesti asetettujen tavoitteiden mukaisesti. Opiskelija ottaa aktiivisesti haltuunsa elokuvailmaisullisia ja -tuotannollisia työkaluja. Oppimistehtävät ja -testit on suoritettu hyvin. Projektiraportissa opiskelija osaa analysoida elokuvateosta, projektin sujumista sekä omaa ja kanssaopiskelijoiden toimintaa rakentavasti.
Opiskelija on aktiivinen opetuksissa, tuotantoryhmien tapaamisissa ja palautetilaisuuksissa. Hän ottaa runsaasti ja laaja-alaisesti vastuuta elokuvan taiteellisten tavoitteiden toteutumisesta ja projektin tehtävistä. Opiskelija ottaa aktiivisesti haltuunsa elokuvailmaisullisia ja -tuotannollisia työkaluja. Hän toteuttaa oman työnsä vastuullisesti luovaa ongelmanratkaisukykyä osoittaen. Opiskelija auttaa muita ryhmäläisiä ongelmatilanteissa ja hallitsee elokuvailmaisun ja -tuotannon osa-alueita laaja-alaisesti. Hän antaa rakentavaa palautetta muiden toiminnasta sekä ottaa itse palautteen vastaan osana omaa ammatillista kehittymistään. Oppimistehtävät ja -testit on suoritettu erinomaisesti. Projektiraportissa opiskelija osaa tarkastella elokuvateosta ja projektia analyyttisesti, sekä osaa arvioida omaa ja kanssaopiskelijoiden toimintaa rakentavasti ja analyyttisesti.
Leena Mäkelä
ks Moodle
Luennot, havainnollistavat tehtävät, työryhmätehtävät, oikean fiktiotuotantoprojektin läpivieminen. Lyhytelokuvan toteuttaminen käsikirjoituksesta ensi-iltaan.
ks alla.
Jokainen opiskelija tekee arvion omasta ja ryhmänsä toiminnasta projektissa Moodleen.
Suomi
10.01.2022 - 30.05.2022
24.11.2021 - 05.01.2022
10 op
21MA
Petteri Rajanti, Maaret Salminen, Tommi Moilanen, Tuomas Niemi, Teppo Nuutinen, Arto Koskinen, Helena Ruohotie
ks Pakki, Moodle
Zoom-osoite:
https://tuni.zoom.us/j/66209755190
Media-ala
Media-alan tutkinto-ohjelma
TAMK Mediapolis
5 op
2 op
0-5
Keskustele eri suuntausten opettajien kanssa, omasta suuntautumisestasi riippuen.Varsinaisia valinnaisia tehtäviä ei ole, sillä kurssilla toteutetaan projektia yhdessä työryhmän kanssa. Kaikki poissaolo on ryhmältä pois.
Mahdollisesti lyhyitä luentoja ammatillisilta vierailijoilta, esim apulaisohjaus.
ks Moodle ja Pakki
Varsinaista tenttiä kurssilla Fiktioprojekti ei ole.
Onnistunut fiktioprojekti saattaa päästä elokuvafestivaaleille. Riippuu työryhmän aktiivisuudesta
Ks Pakki, Moodle
Kuvausten aikaa vkot 10-11 kuormitus on suurinta koko ryhmällä. Ainakin 40H/vko
Koko kurssin aikana kuormitus jakautuu epätasaisesti, riippuen ammattisuuntauksesta.
Esim tuottajilla kuormitus isoin ennen kuvauksia, leikkaajilla heti kuvausten jälkeen, äänellä kuvaleikkauksen jälkeen ja kuvauksissa.
Keskiarvoisesti n 27h/vko
ks Pakki, Moodle
Viikot 2-5 ti-to Projektinhallinta ja tiimityöskentely
Viikot 6-9 ti-to Fiktioprojketin ennakkosuunnittelu, WF testit , apulaisohjaus, demot yms
Viikot 10-11 Kuvaukset
Viikot 12-14 POST Kuvaleikkaus6-9. Tarvitaan 4 kpl ryhmätyötyötiloja
Viikko 14 POST Kuvaleikkaus/Ääni
Viikot 15 -16 POST Ääni
Viikko 17 Ensi-ilta.
Opiskelija ei ole osallistunut opetukseen, ryhmätöihin, eikä tehnyt kurssin tehtäviä
Opetukseen ja työryhmäpalavereihin osallistumisessa on puutteita tai aikataulun hallinnan ongelmia. Opiskelijan panos fiktioprojektin eri työvaiheissa on vähäinen tai kapea-alainen. Oppimistehtävät ja -testit on suoritettu tyydyttävästi. Projektiraportti on suppea ja itsearviointi vähäistä.
Opiskelija on läsnä opetuksissa ja ryhmätapaamisissa. Hän kantaa vastuun työryhmässä määritellyistä tehtävistä ja osaa ennakoida tehtävissä tarvitsemansa ajan ja resurssit. Elokuvailmaisulliset ja -tuotannolliset työkalut ovat hallussa. Oppimistehtävät ja -testit on suoritettu hyvin. Opiskelija tuntee projektinhallinnan peruskäsitteet. Projektiraportissa opiskelija osaa analysoida omaa ja kanssaopiskelijoiden toimintaa rakentavasti.
Opiskelija on aktiivinen niin opetuksissa kuin tuotantoryhmien tapaamisissa. Hän ottaa runsaasti ja laaja-alaisesti vastuuta projektin tehtävistä ja toteuttaa työnsä sovitusti. Opiskelija auttaa muita ryhmäläisiä ongelmatilanteissa ja hallitsee elokuvailmaisun ja -tuotannon osa-alueita laaja-alaisesti. Hän antaa rakentavaa palautetta muiden toiminnasta sekä ottaa itse palautteen vastaan osana omaa ammatillista kehittymistään. Oppimistehtävät ja -testit on suoritettu erinomaisesti. Opiskelija tuntee projektinhallinnan peruskäsitteet ja osaa soveltaa niitä käytäntöön. Projektiraportissa opiskelija osaa analysoida omaa ja kanssaopiskelijoiden toimintaa rakentavasti ja analyyttisesti.