•   AV-alan asiakaslähtöinen tuotekehitys  2E00EW90-3001 30.08.2021-01.12.2021  5 op  (19MA) +-
    Opintojakson osaamistavoitteet
    Opiskelija tuntee media-alan tuotekehityksen lähtökohdat. Opiskelija tunnistaa av-alan kansainvälisen toiminnan merkityksen. Opiskelija osaa hankkia eri menetelmin taustatietoa projektien tueksi. Hän tunnistaa käyttäjäkeskeisen suunnittelun merkityksen ja osaa hyödyntää käyttäjäkeskeisiä menetelmiä projektien toteuttamisessa. Hän tuntee asiakastutkimuksen ja kohderyhmäanalyysin menetelmiä ja osaa soveltaa niitä.
    Opintojakson sisältö
    Asiantuntijaluentoja ja työpajatyöskentelyä.
    Arviointikriteerit
    Tyydyttävä

    Opiskelija osallistuu lähiopetukseen ja pienryhmätyöskentelyyn passiivisesti tai minimimäärän. Tehtävät on palautettu, mutta aikataulussa pysyminen tai huolellisuus ovat vain tyydyttävällä tasolla. Opiskelija tuntee media-alan tuotekehityksen lähtökohtia. Hän tunnistaa käyttäjäkeskeisen suunnittelun ja kohderyhmäanalyysin perusteet ja osaa ohjattuna soveltaa niiden menetelmiä projektien esituotantoon.

    Hyvä

    Opiskelija osallistuu lähiopetukseen ja pienryhmätyöskentelyyn aktiivisesti. Hän palauttaa tehtävät aikataulussa ja tehtävät on huolellisesti laadittu. Opiskelija tuntee media-alan tuotekehityksen lähtökohtia. Hän tuntee käyttäjäkeskeisen suunnittelun ja kohderyhmäanalyysin perusteet ja osaa soveltaa niiden käytännön metodeja projektien esituotantoon.

    Kiitettävä

    Opiskelija osallistuu lähiopetukseen ja pienryhmätyöskentelyyn aktiivisesti ja koko ryhmää tukien. Hän palauttaa tehtävät aikataulussa ja tehtävät on laadittu huolellisesti ja näkemyksellisesti. Opiskelija tuntee media-alan tuotekehittelyn lähtökohdat ja av-alan kansainvälisen toiminnan merkityksen hyvin. Hän tuntee käyttäjäkeskeisen suunnittelun ja kohderyhmäanalyysin perusteet ja osaa soveltaa niiden käytännön metodeja projektien ideointiin ja esituotantoon.


    Vastuuhenkilön nimi

    Leena Mäkelä

    Kirjallisuus

    ilmoitetaan kurssin käynnistyessä

    Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

    Luentoja, ammattilaisvierailijoita, ryhmätyöskentelyä, osallistuminen Sprint Innovation Festivaliin joko monialaisissa opiskelijatiimeissä tai AV-tekijätiimissä ja kurssitehtäviä. Käytetään Moodlea, etätyöskentelyalustoja ja digityökaluja

    Opetuskielet

    Suomi

    Ajoitus

    30.08.2021 - 01.12.2021

    Ilmoittautumisaika

    09.06.2021 - 27.08.2021

    Opintopisteet

    5 op

    Ryhmä(t)

    19MA

    Paikkoja

    0 - 50

    Opettaja(t)

    Maaret Salminen, Media-ala Virtuaalihenkilö

    Lisätietoja opiskelijoille

    AV-alan asiakaslähtöinen tuotekehitys on 3. vuoden pakollisia opintoja. Toteutuksella keskitytään asiakkaan tarpeiden ja käyttäytymisen ymmärtämiseen ja huomioon ottamiseen tuotekehityksessä. Kurssilla harjoitellaan palvelumuotoilun työkalujen käyttöä sekä tehdään harjoituksia. Tarkemmat teemat ilmoitetaan kurssin käynnistyessä.

    Kokoontumiskerrat (7 kpl) maanantaisin klo 13-16 seuraavasti: 30.8., 6.9., 20.9., 27.9., 11.10., 25.10., 1.11.2021. Kurssiin sisältyy myös Sprint Innovation Festival 15.-19.11.2021.

    Vastuuyksikkö

    Media-ala

    Koulutusohjelma(t)

    Media-alan tutkinto-ohjelma

    Toimipiste

    TAMK Mediapolis

    T&K osuus

    5 op

    Virtuaaliosuus

    5 op

    Arviointiasteikko

    0-5

    Valinnaiset suoritustavat

    Sprint Innovation Festivalin AV-tiimiläisten osalta suoritustapaa tarkennetaan kurssin käynnistyessä.

    Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

    Opetus, ohjaus ja Sprint Innovation Festival 60%, itsenäinen työskentely 40%.

    Sisällön jaksotus

    Kokoontumiskerrat (7 kpl) maanantaisin klo 13-16 seuraavasti: 30.8., 6.9., 20.9., 27.9., 11.10., 25.10., 1.11.2021

    Sprint Innovation Festival 15.-19.11.2021