Valitse opetussuunnitelma opintojen aloitusvuoden ja suuntautumispolun mukaan.
Opiskelija
- osaa nimetä keskeiset asiakasprosessin arviointiin liittyvät periaatteet ja laatutekijät
- osaa kuvailla asiakaslähtöisen ja monitoimijaisen asiakasprosessin kannalta keskeisiä vaiheita ja huomioitavia toimintaperiaatteita
- osaa kuvailla laadukkaan asiakasprosessin tekijöitä oman työnsä kannalta
Opiskelija
- osaa määritellä ja soveltaa keskeisiä laadukkaan tuen tarpeen arvioimisen periaatteita ja menetelmiä asiakasprosessissa
- osaa selittää ja jäsentää monitoimijaisen yhteistyön roolia asiakasprosessin eri vaiheissa ja soveltaa sitä asiakaslähtöisyyttä edistävällä tavalla
- osaa jäsentää laadukkaan asiakasprosessin tekijöitä ja arvioida niiden merkitystä oman työn kannalta
Opiskelija
- osaa tarkastella ja analysoida laadukkaan arviointityön periaatteita ja toimintatapoja asiakasprosessin kaikissa vaiheissa
- osaa soveltaa ja analysoida asiakaslähtöisen ja monitoimijaisen asiakasprosessin eri vaiheita ja kokonaisuutta sekä tarkastella sitä kriittisellä otteella eri näkökulmista
- osaa analysoida asiakaslähtöisen ja monitoimijaisen asiakasprosessin käytänteitä ja periaatteita oman työnsä näkökulmasta ja esittää kehittämisen kohteita
Suomi
01.01.2022 - 31.07.2022
02.11.2021 - 30.01.2022
5 op
21ELASU3
Anssi-Pekka Udd, Riikkaelina Susipolku
Erikoistumiskoulutus
Lastensuojelutyön erikoistumiskoulutus
TAMK Pääkampus
0-5
Opiskelija
- osaa määritellä etsivän ja jalkautuvan sekä yhteisöllisen työn menetelmiä ja käytäntöjä ennaltaehkäisevässä lastensuojelutyössä
- osaa määritellä vanhempien kanssa tehtävän yhteistyön muotoja, vertaistyön periaatteita ja ryhmämuotoisia käytänteitä ehkäisevässä työssä
- osaa määritellä keskeisiä perheiden kanssa toimivia monialaisia ja -ammatillisia toimijoita ja niiden roolia
- osaa määritellä ehkäisevän työn roolin omassa työssään
Opiskelija
- osaa jäsentää ja soveltaa ja vertailla etsivän ja jalkautuvan sekä yhteisöllisen työn menetelmiä ja käytäntöjä ennaltaehkäisevässä lastensuojelutyössä
- osaa arvioida erilaisten vanhempien kanssa tehtävään yhteistyön muotoja, vertaistyön periaatteita ja ryhmämuotoisia käytänteitä ehkäisevässä työssä
- osaa arvioida monialaisen ja -ammatillisen työn roolia ja käytänteitä osana ehkäisevää työtä
- osaa arvioida ehkäisevää työtä ja sen käytänteitä oman työnsä näkökulmasta
Opiskelija
- osaa analysoida kriittisesti etsivän ja jalkautuvan sekä yhteisöllisen työn menetelmiä ja käytäntöjä ennaltaehkäisevässä lastensuojelutyössä eri tasoilla
- osaa analysoida kriittisesti vanhempien kanssa tehtävän yhteistyön periaatteita ja käytänteitä eri tasoilla
- osaa analysoida ehkäisevää työtä moniammatillisen ja -alaisen työn mahdollisuuksien ja haasteiden näkökulmasta
- osaa analysoida omaa työtänsä kriittisesti ehkäisevän työn näkökulmaa sekä yhteistyötä eri tasoilla korostaen
Englanniksi
Suomi
01.01.2022 - 31.07.2022
02.11.2021 - 31.12.2021
5 op
21ELASU3
Riikkaelina Susipolku, Anssi-Pekka Udd
Erikoistumiskoulutus
Lastensuojelutyön erikoistumiskoulutus
TAMK Pääkampus
0-5
Riikkaelina Susipolku
Suomi
01.09.2021 - 31.03.2022
02.06.2021 - 31.07.2021
5 op
21ELASU3
Riikkaelina Susipolku, Hanna-Kaisa Korpikoski
Erikoistumiskoulutus
Lastensuojelutyön erikoistumiskoulutus
TAMK Pääkampus
0-5
Opiskelija
- osaa määritellä lastensuojelutyön kannalta olennaisia periatteita
- osaa määritellä lasten ja perheiden elämään liittyviä keskeisiä haasteita ja riskitekijöitä
- osaa nimetä ja määritellä erilaisia perhemuotoja ja niihin liittyviä erityisyyksiä
- osaa määritellä erilaisia lasten ja perheiden haasteisiin liittyviä tukitoimia ja käytänteitä
Opiskelija
- osaa selittää ja tarkastella käytönnössä eettisesti kestävän työotteen keskeisiä periaatteita
- osaa määritellä ja selittää eri tasolla olevia lapsiin ja perheisiin liittyviä haasteita ja riskitekijöitä sekä niiden merkitystä tehtävän työn näkökulmasta
- osaa selittää ja vertailla perheiden moninaisuuteen liittyviä tekijöitä sekä arvioida niiden merkityksiä tehtävän työn näkökulmasta
- osaa selittää lasten ja perheiden eri tasolla oleviin haasteisiin vastaavia tukitoimia, käytänteitä ja linjauksia sekä arvioida niiden haasteita ja mahdollisuuksia
Opiskelija
- osaa muodostaa kokonaisvaltaisen kuvan eettisestä työotteesta lastensuojelussa ja analysoida sen toteutumiseen liittyviä haasteita ja mahdollisuuksia
- osaa tarkastella analyyttisesti ja kriittisesti lasten ja perheiden elämään liittyviä erilaisia tekijöitä eri tasoilla sekä niihin liittyvien eri tasoisten ratkaisujen mahdollisuuksia ja haasteita
Lea Yli-Koivisto
Suomi
01.08.2021 - 31.12.2021
02.06.2021 - 31.07.2021
3 op
21ELASU3
0 - 8
Anssi-Pekka Udd, Riikkaelina Susipolku, Marja-Liisa Timperi
Erikoistumiskoulutus
Lastensuojelutyön erikoistumiskoulutus
TAMK Pääkampus
3 op
2 op
0-5
Suomi
01.01.2022 - 31.07.2022
02.11.2021 - 31.12.2021
5 op
21ELASU3
Anssi-Pekka Udd, Riikkaelina Susipolku
Erikoistumiskoulutus
Lastensuojelutyön erikoistumiskoulutus
TAMK Pääkampus
0-5
Opiskelija
- osaa määritellä kohtaamiseen ja osallisuuteen liittyvät keskeiset periaatteet
- osaa määritellä kokemusasiantuntijuuden keskeiset periaatteet ja käytänteet
- osaa määritellä omassa työssään olevat keskeiset kohtaamiseen ja osallisuuteen liittyvä seikat
Opiskelija
- osaa soveltaa kohtaamiseen ja osallisuuteen liittyviä periaatteita ja käytäntöjä asikastyössä
- osaa arvioida ja soveltaa kokemusasiantuntijatoiminnan roolia asiakastyössä ja -prosesseissa
- osaa soveltaa kohtaamiseen ja osallisuuteen liittyviä periaatteita ja käytänteitä oman työnsä näkökulmasta
Opiskelija
- osaa analysoida ja tarkastella kriittisesti kohtaamiseen ja osallisuuteen liittyviä tekijöitä eri tasoilla aina asiakasprosesseista rakenteisiin
- osaa analysoida kriittisesti kohtaamiseen ja osallisuuden liittyviä tekijöitä oman työnsä näkökulmasta
Suomi
01.08.2021 - 31.12.2021
01.06.2021 - 30.07.2021
2 op
21ELASU3
Anssi-Pekka Udd, Riikkaelina Susipolku
Erikoistumiskoulutus
Lastensuojelutyön erikoistumiskoulutus
TAMK Pääkampus
0-5
Suomi
01.01.2022 - 31.07.2022
02.11.2021 - 31.12.2021
5 op
21ELASU3
Riikkaelina Susipolku, Anssi-Pekka Udd
Erikoistumiskoulutus
Lastensuojelutyön erikoistumiskoulutus
TAMK Pääkampus
0-5
Koulutusohjelmaan ei ole liitetty toteutuksia.