The student is able to identify and define the basics of the course and solve simple questions
applications that are similar to the tasks being handled.
In addition to the above, the student is able to choose the most suitable one by applying and comparing different options
policy and justify their choices.
In addition to the above, the student has a comprehensive understanding of the course topics and their use
problem solving; and the ability to present, analyze, and justify logically handled issues and methods of solution.
Johanna Plihtari-Siltanen
Opiskelijoille annetaan sähköinen opintomoniste. Lisänä mahdollinen tunneilla jaettava materiaali ja muistiinpanot. (not translated)
Aktivoiva luento, itsenäinen opiskelu/etätehtävät, harjoitustyöt ja tentti. Opetuskieli suomi. (not translated)
Opintojakson suorittamisessa edellytetään säännöllistä osallistumista oppitunneille (> 70 %). Opintojakson lopussa pidetään yksi koe. Arvosanaan vaikuttavat kokeen lisäksi tunneille osallistuminen sekä tuntiaktiivisuus. (not translated)
Finnish
10.01.2022 - 02.05.2022
01.12.2021 - 17.01.2022
3 cr
20I351
Johanna Plihtari-Siltanen
Ajankohta 10.1.2022 - 2.5.2022
Oppimistavoitteet
- Opiskelija tuntee ympäristötekniikan käsitteistön
- Opiskelija tietää ympäristötekniikan tärkeimmät osa-alueet ja ongelmat rakennetun ympäristön kannalta
- Opiskelija tuntee ympäristötekniikan keskeisiä ratkaisuperiaatteita infrarakentamisen kannalta.
Toteutustapa: Nuorisoasteen päivätoteutus, 20i351
Opintojakson toteutukselta kerätään palautetta opintojaksopalautejärjestelmän kautta (not translated)
Construction Engineering
Degree Programme in Construction Engineering
TAMK Main Campus
0-5
Yksi koe toteutuksen aikana. Uusintamahdollisuus opettajan kanssa erikseen sopien. (not translated)
Lähiopetus 30 h. Lisäksi normaali keskimääräinen itsenäinen työskentely. (not translated)
Opintojakson aihepiiri:
1. Johdanto, ympäristötekniikka alana
2. Ympäristötekniikka infrarakentamisen näkökulmasta
3. Infra-hankkeen ympäristövaikutukset ja niiden arviointi
4. Ympäristömelu ja sen torjunta
5. Maaperän pilaantuminen ja kunnostus
6. Pohjavesien suojaaminen, pilaantuminen ja kunnostus
7. Pintavedet, vesistöjen kunnostus
8. Jätehuolto
9. Koe (not translated)
Opiskelija ei kokeen tuloksen perusteella tunne riittävästi ympäristötekniikan käsitteistöä, tärkeimpiä osa-alueita ja ongelmia eikä keskeisiä ratkaisuperiaatteita ja menetelmiä infrarakentamisen kannalta. Kurssin harjoitustehtävää ei ole palautettu tai laadittu hyväksytysti. (not translated)
Opiskelija tunnistaa ympäristötekniikan peruskäsitteistön ja keskeisiä ratkaisuperiaatteita sekä osaa nimetä ympäristötekniikan tärkeimmät osa-alueet ja ongelmat rakennetun ympäristön kannalta. Opintojakson harjoitustyö on tehty hyväksytysti ja kokeesta saatu vähintään 30 % maksimipisteistä. Opiskelija ottaa vastuun omasta opiskelustaan ja suoriutuu tehtävistä ryhmän tukemana. (not translated)
Tyydyttävä-kohdassa esitettyjen vaatimusten ja tietämisen lisäksi opiskelija toimii aktiivisesti oppitunneilla, osaa soveltaa oppimaansa, osaa perustella valintojaan ja suoriutuu annetuista tehtävistä itsenäisesti sekä ottaa vastuuta myös ryhmän suoriutumisesta. Kokeen ja harjoitustyön pistesaalis on vähintään 60 % maksimipisteistä. (not translated)
Hyvä-kohdassa esitettyjen vaatimusten ja tietämisen lisäksi opiskelija toimii erittäin aktiivisesti oppitunneilla ja osoittaa erityistä kiinnostusta aihepiiriä kohtaan. Hän ymmärtää aihepiiriä laaja-alaisesti ja osaa etsiä analyyttisesti vaihtoehtoisia ratkaisutapoja perustellen valintojaan. Opiskelija ottaa sitoutuneesti vastuuta omasta ja ryhmän suoriutumisesta. Kokeen ja harjoitustyön pistesaalis on vähintään 85 % maksimipisteistä. (not translated)