•   Basics of Construction and ICT Systems T300DE71-3014 30.08.2021-17.12.2021  5 cr  (21RTA) +-
    Learning outcomes of the course unit
    The student knows the basic knowledge of real estate and construction and its importance in the national economy. The student gets an overview of the different parts of the construction industry, legislation, companies and organizations. The foundation of his growth as a real estate and construction player will be strengthened.

    The student will be able to use the basic software needed for the studies and to produce documents with them, and will learn to use TAMK's information network services. The student learns to search independently for relevant literature.
    Course contents
    Orientation week program and familiarization with vocational studies.

    Development of the construction industry in Finland and internationally. Importance of the real estate and construction cluster as the basis of well-being. Familiarize yourself with the sources of information in the construction industry and with the Land Use and Building Act and Decree. Familiarize yourself with the current construction site and its documents by workgroups.

    Use of TAMK web services, security, computer structure, data networks and communications, book exam, lesson exercises, homework, style usage, SFS document standard layout, image and other content insertion and layout, header and table, tables, page settings, spell checking, hyphenation and language, spreadsheet (MS Excel), basic formulas, operator usage, print settings, layout, graphs, trend line, regression line, macros, buttons and combo box, copying and OLE Word and Excel, presentation graphics (MS PowerPoint), simple presentation, basic and title style , slide structure, image insertion and layout, PDF (Adobe Acrobat and Reader).
    Assessment criteria
    Satisfactory

    The student is able to identify and define the basics of the course and solve simple questions

    applications that are similar to the tasks being handled.

    Good

    In addition to the above, the student is able to choose the most suitable one by applying and comparing different options

    policy and justify their choices.

    Excellent

    In addition to the above, the student has a comprehensive understanding of the course topics and their use

    problem solving; and the ability to present, analyze, and justify logically handled issues and methods of solution.


    Name of lecturer(s)

    Harri Miettinen

    Recommended or required reading

    Harri Miettisen osuudella RT:n suhdannekirja 10/2021 ja muu RT:n julkaisema julkinen materiaali. Alan lehdet. www.finlex.fi-sivusto. Opettajan erikseen määrittelemä muu materiaali. Aumalan tietotekniikkamateriaali on Moodlessa. (not translated)

    Planned learning activities and teaching methods

    Opetus jakautuu kahden opettajan kesken: Harri Miettinen ja Jaakko Aumala.
    Opetusmenetelmiä (Harri Miettinen) ovat lähiopetus, ryhmätyöt, esitelmät, kenttätyöskentely ja tentti. (not translated)

    Assessment methods and criteria

    Harri Miettinen ja Jaakko Aumala arvioivat opintojakson yhdessä, painotus Miettinen 3, Aumala 2. (not translated)

    Language of instruction

    Finnish

    Timing

    30.08.2021 - 17.12.2021

    Registration

    02.07.2021 - 20.09.2021

    Credits

    5 cr

    Group(s)

    21RTA

    Teacher(s)

    Jaakko Aumala, Harri Miettinen

    Further information for students

    Harri Miettinen, harri.miettinen@tuni.fi, 050-5262 652
    Jaakko Aumala, jaakko.aumala@tuni.fi, 050-306 2747 (not translated)

    Unit, in charge

    Construction Engineering

    Degree programme(s)

    Degree Programme in Construction Engineering

    Office

    TAMK Main Campus

    Evaluation scale

    0-5

    Completion alternatives

    Yhtenä ryhmänä kaikille. (not translated)

    Training and labour cooperation

    Työmaakäynnit, yritysvierailu, muut mahdolliset. (not translated)

    Exam schedule

    Harri Miettinen: marraskuussa, sovitaan erikseen. Tietotekniikan tentit jaetaan pieniin välitentteihin, joita suoritetaan opetuksen edetessä oppituntien alussa aihealueittain. (not translated)

    International connections

    Harri Miettinen: esitellään. (not translated)

    Students use of time and load

    Harri Miettisen osuudella:
    Rakennus- ja kiinteistöalan merkitys, luennot 16 h
    Rakennusprojektit, työmaavierailut ja esitelmät, 8 h
    Tutustuminen rakennus- ja kiinteistöalan toimijoihin, yrityskäynti, 3 h
    Tutustuminen maankäyttö- ja rakennuslakiin sekä -asetukseen, 4 h
    Tentti 2 h
    Yhteensä 33 h, opiskelijan normaali op-kohtainen (3 op) työmäärä.
    Aumalan osuus, noin 2 op vastaava työmäärä eli kokonaistyömäärä noin 20-25 tuntia lähtötasosta riippuen. (not translated)

    Assessment criteria
    Not approved

    Opiskelijan läsnäolo on ollut liian epäsäännöllistä tai hän ei ole suoriutunut hyväksyttävästi asetetuista suoritteista. (not translated)

    Satisfactory

    Tarkentaa OPS mukaista arviointia.
    Opiskelija osaa käyttää opintojaksoon sisältyviä rakennusalan perusasioita kuten rakennusalan tilastoja ja hallitsee perustietoa maankäyttö- ja rakennuslaista. Lisäksi opiskelijalla on käsitys kiinteistö- ja rakennusklusterin toiminnoista. Opiskelija suoriutuu hyväksyttävän tasoisesti mm. Windows-käyttöjärjestelmän, TAMK-tietojärjestelmien ja toimisto-ohjelmien käytöstä, mutta tarvitsee jonkin verran tukea näissä. (not translated)

    Good

    Tarkentaa OPS mukaista arviointia.
    Miettinen: Edellisen lisäksi opiskelija osaa soveltaa rakennusalan tilastoja ja käyttää maankäyttö- ja rakennuslaki hakiessaan tietoa. Lisäksi opiskelijalla on tietoa kiinteistö- ja rakennusalan yritysten toiminnasta ja hän on luonut niihin yhteyksiä. Opiskelija suoriutuu Windows-käyttöjärjestelmän, TAMK-tietojärjestelmien ja toimisto-ohjelmien käytöstä pääasiassa omatoimisesti. (not translated)

    Excellent

    Tarkentaa OPS mukaista arviointia.
    Miettinen: Edellisten lisäksi opiskelijalla on kokonaisvaltainen käsitys opintojakson asioista ja niiden käytöstä kiinteistö- ja rakennusalan toimijana. Opiskelija seuraa aktiivisesti alalla käytävää keskustelua tiedotusvälineissä ja alan toimijoiden kesken. Opiskelija osaa ottaa kantaa alan kehitysnäkymiin ja olla mukana vaikuttajana. Opiskelija voi toimia tukena muille tietojärjestelmien ongelmatilanteissa. (not translated)