•   Wellbeing and Health Technology Solutions in Social and Health Care Services NY00FO55-3002 07.03.2022-18.05.2022  5 cr  (22YAMK) +-
    Learning outcomes of the course unit
    - tietää hyvinvointi- ja terveysteknologian käsitteinä ja ymmärtää niiden laaja-alaisuuden ja monipuolisuuden
    - hallitsee SoTe palvelujärjestelmän ja osaa analysoida ja arvioida kriittisesti sen palvelusisältöjä
    - tunnistaa ja osaa analysoida hyvinvointi- ja terveysteknologioiden kehittämiskohteita SoTe palveluissa
    - tietää ja osaa kriittisesti arvioida hyvinvointi- ja terveysteknologisten ratkaisujen asiakas- ja ihmislähtöisyyttä SoTe palveluissa
    - osaa kehittää SoTe palveluprosesseja hyvinvointi- ja terveysteknologiaa hyödyntäen
    - Osaa kriittisesti analysoida ja arvioida eettisiä näkökulmia hyvinvointi- ja terveysteknologiratkaisujen hyödyntämisessä So-Te palveluissa
    - tietää palvelumuotoilun käsitteenä ja prosessina
    - osaa soveltaa palvelumuotoilun menetelmiä hyvinvointi- ja terveysteknologiaratkaisujen suunnittelussa, kehittämisessä ja arvioinnissa (not translated)
    Course contents
    - Hyvinvointi- ja terveysteknologia – käsitteet
    - SoTe palvelujärjestelmä ja -prosessit
    - Hyvinvointi- ja terveysteknologiratkaisut SoTe palveluissa
    - Asiakas- ja ihmislähtöisyys SoTe palveluissa
    - Eettisyys ja hyvinvointi- ja terveysteknologiaratkaisujen hyödyntäminen
    - Palvelumuotoilu käsitteenä ja prosessina sekä sen eri työkaluja – ja menetelmiä
    - Palvelumuotoilun soveltaminen hyvinvointi- ja terveysteknologiaratkaisujen suunnittelussa, kehittämisessä ja arvioinnissa (not translated)
    Assessment criteria
    Satisfactory

    - Tietää hyvinvointi- ja terveysteknologian sekä palvelumuotoilun käsitteet

    - Osoittaa perusymmärrystä So-Te palvelujärjestelmästä ja -prosesseista

    - Tunnistaa hyvinvointi- ja terveysteknologiaratkaisujen kehittämiskohteita SoTe-palveluissa

    - Osoittaa perusosaamista hyvinvointi- ja terveysteknologiaratkaisujen hyödynnettävyydestä ja vaikutuksista SoTe palveluissa

    - Osaa arvioida hyvinvointi- ja terveysteknologiaratkaisujen asiakas- ja ihmislähtöisyyttä SoTe palveluissa

    - Osoittaa eettisyyteen liittyvää osaamista vain kuvailevalla tasolla

    - Tietää palvelumuotoilun prosessin vaiheet ja sen menetelmiä

    - Osaa soveltaa palvelumuotoilua hyvinvointi- ja terveysteknologiaratkaisujen suunnittelussa ja kehittämisessä

    - Osaa ideoida teknologiaa hyödyntäviä SoTe palveluja palvelumuotoilua hyödyntäen (not translated)

    Good

    - Tietää hyvinvointi- ja terveysteknologian sekä palvelumuotoilun käsitteet

    - Osoittaa selkeää ymmärrystä ja analysointikykyä SoTe palvelujärjestelmästä

    - Tunnistaa ja osaa perustella hyvinvointi- ja terveysteknologiaratkaisujen kehittämiskohteita SoTe-palveluissa

    - Osoittaa arviointiosaamista hyvinvointi- ja terveysteknologiaratkaisujen hyödynnettävyydestä ja vaikutuksista SoTe palveluissa

    - Osaa kehittää So-Te palveluprosesseja hyvinvointi- ja terveysteknologiaa hyödyntäen

    - Osaa monipuolisesti arvioida hyvinvointi- ja terveysteknologiaratkaisujen asiakas- ja ihmislähtöisyyttä SoTe palveluissa

    - Osoittaa eettisyyden analysointiin ja arviointiin liittyvää osaamista hyvinvointi- ja terveysteknologiratkaisujen hyödyntämisessä

    - Tietää ja hallitsee palvelumuotoilun prosessin vaiheet ja sen menetelmiä

    - Osaa soveltaa palvelumuotoilua hyvinvointi- ja terveysteknologiaratkaisujen suunnittelussa, kehittämisessä ja arvioinnissa

    - Osaa hyödyntää luovasti ja innovatiivisesti palvelumuotoilua tulevaisuuden hyvinvointi- ja terveysteknologisia ratkaisuja hyödyntävien SoTe palvelujen kehittämisessä (not translated)

    Excellent

    - Tietää ja osaa analysoida hyvinvointi- ja terveysteknologian sekä palvelumuotoilun käsitteitä

    - Osoittaa selkeää ymmärrystä ja analysointi- sekä arviointikykyä SoTe palvelujärjestelmästä

    - Tunnistaa ja osaa perustella hyvinvointi- ja terveysteknologiaratkaisujen kehittämiskohteita SoTe-palveluissa

    - Osoittaa kriittisen arvioinnin osaamista hyvinvointi- ja terveysteknologiaratkaisujen hyödynnettävyydestä ja vaikutuksista So-Te palveluissa

    - Osoittaa perusteltua SoTe palveluprosessien kehittämistä hyvinvointi- ja terveysteknologiaa hyödyntäen

    - Osaa monipuolisesti ja perustellen arvioida hyvinvointi- ja terveysteknologiaratkaisujen asiakas- ja ihmislähtöisyyttä SoTe palveluissa

    - Osoittaa eettisyyden analysointiin ja arviointiin liittyvää monipuolista osaamista hyvinvointi- ja terveysteknologiratkaisujen hyödyntämisessä

    - Tietää ja hallitsee palvelumuotoilun prosessin vaiheet ja sen menetelmiä

    - Osaa soveltaa palvelumuotoilua hyvinvointi- ja terveysteknologiaratkaisujen suunnittelussa, kehittämisessä ja arvioinnissa

    - Osaa hyödyntää luovasti ja innovatiivisesti palvelumuotoilua tulevaisuuden hyvinvointi- ja terveysteknologisia ratkaisuja hyödyntävien SoTe palvelujen kehittämisessä (not translated)


    Name of lecturer(s)

    Lea Saarni

    Recommended or required reading

    Opintojakson Moodlessa saatavilla 7.3 alkaen (not translated)

    Planned learning activities and teaching methods

    Verkkokurssi, Moodle
    - yhteiset etäopetusajankohdat aikataulun mukaisesti Zoomin välityksellä (luennot, ohjaukset, tulosten jakaminen)
    - materiaalit
    - videot
    - kirjallisuus
    - harjoitustehtävät
    - tiimitehtävä (not translated)

    Assessment methods and criteria

    ennakkotehtävä, yksilö - arviointi hyväksytty/hylätty
    tiimitehtävä, arviointi 0-5 (100% opintojakson arvioinnista) - tiimitehtävä suoritettu opintojakson aikataulun puitteissa (not translated)

    Language of instruction

    Finnish

    Timing

    07.03.2022 - 18.05.2022

    Registration

    01.02.2022 - 21.02.2022

    Credits

    5 cr

    Group(s)

    22YAMK

    Seats

    0 - 40

    Teacher(s)

    Tuija Ylä-Viteli, Jukka-Pekka Pirhonen, Lea Saarni, Jaana Vainionpää

    Further information for students

    Opintojakso toteutetaan verkko-opintoina Moodlen välityksellä. Opintojakson toteutuksessa on opiskelijan itsenäistä työskentelyä sekä tiimin kanssa itseohjautuvasti tehtävä tiimitehtävä. Kaikkien opiskelijoiden ja opettajien yhteinen aika Zoomin välityksellä seuraavasti:

    ke 9.3 klo 15.00-17.30 Jaana ja Jukka-Pekka luennot, Tuija lyhyt puheenvuoro
    ti 5.4 klo 15.00-16.00 Tuija (ohjaus/kyselytunti)
    ti 19.4 klo 15.00-17.30 Jaana, Jukka-Pekka ja Tuija (ohjaus)
    ti 17.5 klo 15.00-17.30 Jaana, Jukka-Pekka ja Tuija (tulokset)
    ke 18.5 klo 15.00-17.30 Jaana. Jukka-Pekka ja Tuija (tulokset)

    Zoom-linkki saatavilla Moodlessa, opintojakson Moodle avataan opiskelijoille 7.3 alkaen. (not translated)

    Degree programme(s)

    Master's Degree Programme in Social Services

    R&D proportion

    3 cr

    Virtual proportion

    5 cr

    Evaluation scale

    0-5

    Training and labour cooperation

    Tiimitehtävän soveltaminen työelämään / työelämäkumppanien avulla. (not translated)

    Students use of time and load

    5 op (5 x 27h) = 135h opiskelijan työtä

    itseohjautuvaa työskentelyä yksilönä ja tiimityönä, etätyöskentelyä 124 h
    yhteistä etätyöskentelyä Zoomin välityksellä 11h (not translated)